Коли ви шукаєте нову роботу, варто використовувати усі доступні ресурси: особисті знайомства, рекомендації, сайти з пошуку роботи… Сучасні інтернет-, мобільні та інші технології дають додатковий ресурс, який робить процес працевлаштування більш ефективним, простим та зручним. Перевага, зокрема, в тому, що сучасні технології дозволяють шукати роботу без меж – як у своєму місті чи країні, так і, наприклад, за кордоном, а також охоплювати більшу кількість джерел інформації.

1. Соціальні мережі

По-перше, сторінки в соцмережах – наприклад, Facebook та LinkedIn, це ваші майданчики для професійної самопрезентації. Навіть якщо ви не вкажете свої профілі в резюме, роботодавець, імовірно, знайде їх самостійно, коли розглядатиме вас як кандидата на вакансію. Тому варто усвідомлено розміщувати контент, оновлювати інформацію про свою освіту та досвід.

Самопрезентація в соціальних мережах в період пошуку роботи може бути активною: достатньо зробити лаконічний влучний допис про те, що ви розглядаєте нові пропозиції, і які саме можливості вас цікавлять. Можливо, ваші друзі порадять вас як фахівця роботодавцям або підкажуть, де відкриті перспективні вакансії.

По-друге, соцмережі – зручний спосіб шукати об’єктивну інформацію про вакансії та роботодавців: достатньо стежити за оновленнями в професійних групах, спільнотах з пошуку роботи, підписатися на офіційні сторінки компаній, які вас цікавлять, а також рекрутингових агенцій (на них анонсуються відкриті вакансії). Зверніть увагу: останнім часом роботодавці, які орієнтовані на аудиторію студентів та випускників, активно розвивають також профілі в Instagram. Звертайте увагу на хештеги та геотеги – за ними можна знайти корисну неофіційну інформацію та відгуки.

По-третє – це допомагає формувати мережу корисних знайомств: рекрутерів, колег, лідерів думок у певній галузі. Це дозволяє відстежувати не тільки професійні тренди, але і вчасно отримувати цікаві пропозиції щодо роботи, дізнаватися про внутрішню ситуацію роботодавців безпосередньо від нинішніх або колишніх співробітників, знаходити потрібні контакти тощо.

Окрім того, корисна функція LinkedIn – можливість надавати та запитувати рекомендації.

2. Додатки та сервіси

Сучасні технології допомагають пошукачам отримувати найактуальніші пропозиції щодо роботи без витрат часу на тривалі пошуки. Для цього можна, наприклад, налаштувати отримання розсилки з релевантними вакансіями з джоб-сайту – зокрема, rabota.ua: відібрані за параметрами пропозиції будуть відправлятися вам на електронну пошту або через пуш-повідомлення в додатку. Шукати вакансії, створювати, розміщувати, редагувати резюме також можна за допомогою смартфону – треба просто встановити відповідний додаток.

Додаткове джерело пошуку вакансій – професійні спільноти у Telegram: знайдіть канали з найцікавішим контентом і відстежуйте актуальні пропозиції – так ви підвищите свої шанси знайти чудову вакансію.

3. Креативні резюме

Варто пам’ятати, що найважливіше в резюме – це його зміст та структура. Проте, якщо ви хочете виділитися серед інших кандидатів, можна експериментувати також із формою. Сучасний тренд – візуалізація. Якщо ви – не професійний дизайнер, у нагоді стануть спеціалізовані онлайн-сервіси, які допоможуть відобразити ваші основні професійні досягнення у вигляді інфографіки. При цьому навіть таке СV має бути оформлене у діловому стилі: мінімум кольорів і форм, перш за все – лаконічність та інформативність.

4. Відеорезюме

Це альтернативний інструмент працевлаштування, який не замінює класичне текстове резюме, просто для деяких вакансій є обов’язковим етапом, оскільки дозволяє роботодавцю ще до зустрічі оцінити ваші навички презентації, креативність, комунікабельність. Щоб записати відеорезюме, підготуйте текст, який плануєте озвучити. Структура приблизно така ж, як і у мотиваційного (супровідного) листа.

Перш за все, варто відрекомендуватися. Потім – презентувати основну інформацію про себе, яка  відповідає вимогам вакансії: це може бути профільна освіта, професійні досягнення, знання мови, навички роботи зі спеціалізованими програмами. І обов’язково розповісти про свою мотивацію: чим саме вас зацікавила компанія та вакансія, і чому ви вважаєте себе гарним претендентом на посаду. Наприкінці подякуйте за увагу, а на відео можна додати контактну інформацію текстом.

Не усі кандидати мають змогу написати професійне відео, але про якість також важливо подбати: про охайний зовнішній вигляд, презентабельний фон, відсутність сторонніх гучних звуків, які відволікають увагу від ваших слів. Оптимальна тривалість – 1-3 хвилини.

5. Рекрутери-боти

Сучасні компанії намагаються автоматизувати процес пошуку талантів, зокрема – формування бази кандидатів. Наприклад, тестують такий інструмент, як рекрутери-боти (HR-боти): в соцмережах (таке віконце відкривається при відвідування деяких кар’єрних сторінок компаній) або як окремий додаток. Такий бот може інформувати про роботодавця, відкриті вакансії, а також запропонувати вам залишити свої дані. Якщо вам цікава компанія – це варто зробити: наприклад, для того, щоб бот надіслав вам інформацію про нові відкриті вакансії.

6. Онлайн-інтерв’ю

Це зручний спосіб організувати перше знайомство роботодавця та кандидата, особливо якщо вони знаходяться у різних містах або навіть країнах. Готуйтеся до онлайн-співбесід так само, як і до особистих: будьте готові розпочати розмову вчасно, піклуйтеся про зовнішній вигляд, завчасно продумайте відповіді на стандартні запитання. Щоб розмова була комфортною, перед бесідою перевірте якість зв’язку та переконайтеся, що вам ніхто не заважатиме.

7. Віртуальні екскурсії

При виборі нової роботи пошукачам цікавий не тільки її зміст, але і середовище, в якому доведеться працювати. Перш ніж відгукнутися на вакансію або потрапити на співбесіду, відвідайте сайт компанії. По-перше, це корисно для підготовки – роботодавці віддають перевагу підготовленим кандидатам. По-друге, деякі компанії розміщують на сайтах віртуальні екскурсії: так ви можете ще до візиту на власні очі побачити потенційний офіс, колег, побачити атмосферу, в якій, можливо, будете працювати. А деякі роботодавці на співбесідах навіть пропонують кандидатам пройти віртуальні екскурсії своїми підприємствами за допомогою VR-окулярів.

Одна з навичок, яка допоможе кандидатам бути конкурентоздатними на ринку праці майбутнього – це вміння використовувати нові технології. Розпочати «приборкання» технологій варто ще на етапі пошуку роботи: це корисний ресурс, який допоможе охопити максимум можливостей.