А ви знали про те, що перегляд соціальних мереж може бути одним із головних критеріїв прийому на роботу? Так, ваш психологічний портрет вже давно можна прочитати, переглянувши сторінку у Facebook, Instagram тощо.

Якщо ви написали резюме, потрібно переглянути свої сторінки в соціальних мережах: оновити застарілу інформацію, додати потрібну, промоніторити пости, фотографії, видалити/приховати зайве. Деяких пошукачів це може роздратувати, адже особисте має залишатися особистим і не впливати ні на вибір кандидата, ні на його роботу в майбутньому. Але варто перестрахуватися та спробувати подивитися на свою сторінку в соцмережі очима роботодавця. Повірте, це буде дуже корисний досвід.

На що потрібно звернути увагу в першу чергу?

Світлини

Фотографія на аватарі – перше, на чому зупиняється рекрутер. Усе, однозначно, залежить від культури компанії. Звісно ж, рекрутери знають, що кандидатка не ходитиме на роботу у відвертому купальнику, а кандидат не буде пити пиво за робочим столом. Проте, подобається нам це чи ні, якесь враження ми все-таки справимо.

Отже, світлини, які можуть здатися провокативними, варто видалити на етапі активного пошуку роботи. Також багато залежить від самої мережі: йдеться про неформальний Instagram або LinkedIn, який створено для налагодження, насамперед, ділових контактів.

Безпрограшним варіантом буде презентабельне фото, яке стане вашою візитною карткою. Також у період активного пошуку роботи рекомендуємо відмовитись від розміщення картинок або фотографій тварин, пейзажів, коміксів, які часто теж можна зустріти на аватарках.

Коментарі

Якщо ви будете постити гнівні публікації з попереднього або поточного місця роботи, нового роботодавця, звичайно, це насторожить. Також зверніть увагу, щоб у коментарях не траплялися лайливі слова, коментуйте шанобливо та ввічливо. Публікуйте більше інформації професійної спрямованості, це зацікавить неодмінно.

Коло друзів

Може виявитися так, що в резюме ви охарактеризували себе як комунікабельну та відкриту людину, а насправді в друзях у вас два контакти – мама та перша вчителька. Ось і розбіжність. Варто пам’ятати: чим більше професійних контактів, тим вищі шанси, що вас знайдуть саме тут.

Хто з друзів відмітив вас у публікаціях

Не виключена ситуація – ніби в себе на сторінці все почистили, а от друзі, нехай і ненавмисно, можуть вас підставити компрометуючими фото чи постами. Тож варто стежити за налаштуваннями приватності і мати можливість переглянути пост із собою, перш ніж він з’явиться на сторінці.

Гіперактивність

Якщо ви щодня будете розміщувати по декілька світлин, писати пости, та ще й відповідати на коментарі… Роботодавець неодмінно задумається, чи не заважатиме така активність робочому процесу та діяльності компанії.

Групи та спільноти

Часті компрометуючі обговорення в групах не підуть на користь під час пошуку роботи. Якщо ви постійно опиняєтеся в епіцентрі словесних перепалок у групах, провокуєте своїми коментарями, це свідчить про те, що ви – конфліктна особа. Підписки на групи азартних, комп’ютерних ігор зіграють з вами злий жарт. Краще віддати перевагу професійним групам та адекватним обговоренням в них.

Не розділяєте інтереси компанії

На етапі активного пошуку роботи варто дослідити соціальну діяльність та цінності компанії, в якій ви хотіли би працювати, і в публікаціях підкреслити схоже та уникати розбіжного. Ваші інтереси можуть не співпадати на 100%, але вони і не повинні бути кардинально протилежними.

Неправдива інформація

Для чого рекрутери переглядають сторінку кандидата? Перевірити достовірність інформації (зокрема), дізнатися. наскільки ви відкрита людина, чим цікавитесь. Ні в якому разі не прикрашайте в соціальних мережах інформацію про себе. На перший погляд ви можете підійти компанії після перегляду резюме, сторінки у соцмережі. Проте вже на співбесіді виявиться, що деяка інформація, заявлена на сторінці, неправдива – це може зіграти не на вашу користь. Цінуйте свій час та поважайте рекрутера.

Не видаляйте сторінку

Дехто може подумати: немає сторінки в соціальних мережах – немає проблем. Хоча це не так. У рекрутера можуть зародитися сумніви. Можливо, ви щось приховуєте?.. Якщо не хочете оприлюднювати деяку інформацію для всіх – обмежте доступ до перегляду, але не видаляйте сторінку повністю. Краще мало, але по ділу.

Залиште підказку в резюме

Якщо ви більш активні та відповідально наповнюєте контентом одну-дві соцмережі – тоді у своєму резюме можна вказати посилання на профілі. У такому разі є вірогідність, що рекрутер просто перейде за лінками, а не шукатиме усі ваші профілі (хоча гарантій немає).

Як бачите, під час пошуку роботи необхідно продумати всі деталі. Варто зазначити, що є компанії, яким не завадить ваш профіль для закриття вакансії, для них достатньо ознайомитися з резюме. Але є такі, для яких саме сторінка у соціальній мережі стане ще одним плюсом на вашу користь і ви отримаєте пропозицію роботи мрії.

Інші статті по темі: 

«Мамо, я блогер»: скільки заробляють міленіали на постингу в соцмережах

7 корисних Instagram-пабліків для розвитку та мотивації

8 книжок, які навчать не відволікатися на соцмережі