Катерина Харчун, HR-generalist телеком-оператора GigaTrans і дата-центру GigaCenter

Кожному з нас знайомі відчуття в перший робочий день на новому місці: хвилювання, цікавість, вихід за межі комфорту і, звісно, сумніви. А чи дійсно це компанія моєї мрії? Чи справді тут все прозоро та класно, як здалося на момент співбесіди? Ми знайшли відповіді на ці запитання: пропонуємо 5 ознак, які допоможуть зрозуміти, що ви працевлаштувалися у «свою» компанію.

Компанія має гарну репутацію на ринку

Добре, якщо про компанію можна знайти відгуки в Google або соцмережах. Перевірте корпоративні Facebook та LinkedIn сторінки. Перегляньте офіційний сайт компанії, її блог. Вони мають бути «живими», а контент – постійно оновлюватися. Компанії з гарною репутацією мають особисті профілі в інтернеті, опубліковані спецпроєкти у відомих виданнях – у наш час все це легко знайти.

Наприклад, наша компанія має особисті профілі в AIN.UA, DOU. Там можна знайти інформацію про офіси, актуальні вакансії, фото компаній. Також підібрали для нових співробітників декілька наших статей та HR-спецпроєктів, в яких описані умови праці, робочі процеси, корпоративна політика компанії. Так співробітнику значно легше зрозуміти чим саме живе компанія та як в ній все влаштовано.

Компанія максимально відкрита та чесна

Після проведеної співбесіди та оформлення на роботу у вас не має залишатися жодних запитань до компанії або умов праці.

До моменту оформлення HR-менеджер компанії має надіслати весь список необхідних документів. Прийняття на роботу має відбуватися згідно з чинним законодавством України. Вам мають надати документи для ознайомлення з безпосередніми посадовими обов’язками, правилами внутрішнього трудового розпорядку, умовами оплати праці та, звичайно, узгодити їх з вами. Кожен етап оформлення має відбуватися під контролем відповідного працівника компанії (інспектора з кадрів або іншого співробітника департаменту управління персоналом).

Важливо, що передача всіх документів має відбуватися під час зустрічі в офісі роботодавця. Не варто надсилати їх в компанію за допомогою месенджерів або поштою.

У компанії існує система адаптації співробітників

Перший робочий день у компанії дуже важливий. Прийшовши на роботу, зверніть увагу на ваше робоче місце: воно має бути повністю підготовлене, обладнане необхідною технікою. У перший же день системний адміністратор має налаштувати все необхідне для роботи: створити обліковий запис, профіль в CRM-системі компанії (якщо така використовується), зареєструвати пошту. Така системність – гарна ознака.

Також зверніть увагу на систему адаптації в компанії. Зазвичай, в перший день за співробітником закріплюють ментора або HR-менеджера, який зможе відповісти на всі запитання та допоможе познайомитися з колективом. Через деякий час наставником має стати ваш безпосередній керівник.

Компанії з добре розвиненим HR-брендом часто використовують елементи гейміфікації в адаптації працівників. Наприклад, в нашій компанії створили «карту новачка». Це ніби квест для нового співробітника: підписатися на соцмережі компанії, принести свою улюблену чашку з дому, отримати перепустку. Так легше освоїтися в команді й познайомитися з усіма.

Важливо, щоб у перший день роботи вас ознайомили зі структурою компанії, наприклад, за допомогою CRM-системи. Це допомагає створити чітку картинку роботи відділів та ієрархії працівників.

У разі виконання певного завдання чи появи запитання ви будете знати до кого звернутися.

Також важливо, аби для вас організували графік навчання щодо продуктів та послуг компанії. Чим швидше ви зануритеся у розуміння портфелю сервісів компанії, тим легше буде і вам, і роботодавцю. А також познайомили з колегами, провели екскурсію офісом, розповіли, де можете пообідати, які є традиції в компанії. Одним словом – максимально налаштували вас на позитивну роботу. А в кінці першого робочого дня – провели бесіду та отримали фідбек: чи все зрозуміло, як пройшов робочий день, чи всім ви забезпечені для роботи. Адже зворотний зв’язок та ваш емоційний стан мають бути важливими для роботодавця.

Ви відчуваєте лояльне ставлення роботодавця

Прогресивні, молоді компанії з гарною репутацією завжди стають на бік співробітника. Тим паче, враховуючи реалії пандемії. Зазвичай компанії сьогодні пропонують гнучкі умови праці: можливість обрати зручний графік роботи чи неповний робочий день або тиждень. Основна щорічна відпустка має надаватися згідно з чинним законодавством (не менше 24 календарних дні на рік). Також відповідальний роботодавець має надавати додаткові соціальні відпустки, якщо працівник має на них право. Наприклад, додаткова відпустка на дітей, відпустка учасникам АТО тощо.

Часто компанії практикують можливість дистанційної роботи. Наприклад, можна домовитися про один віддалений робочий день у зв’язку з певними обставинами або навіть для зміни оточення не мають бути проблемою.

Компанія піклується про співробітників

Мова йде не тільки про добре оформлене робоче місце, зручну кухню для обідів, а про додаткову турботу роботодавця. Компанія має слідкувати не тільки за фізичним, але й емоційним самопочуттям команди. Чудово, коли за перших симптомів застуди вас без проблем відпускають з роботи та оформляють лікарняний. Проте слідкування за емоційною стабільністю працівників та запобігання вигоранню – ще крутіша ознака гідного роботодавця. Для цього не обов’язково, аби в штаті компанії був психолог, таку функцію може виконувати й HR-менеджер. Якщо в компанії цьому приділяють увагу – ще один плюс. Поширеною практикою сьогодні стало проведення різних тренінгів для команди, курсів з антивигорання та тімбілдингів.

Важливо, аби компанія сприяла вашому професійному та особистісному зростанню. Запитайте ще на співбесіді, як часто компанія організовує курси для співробітників, чи оплачує навчання. Гарний роботодавець завжди інвестує у перспективного співробітника.

Медичне страхування вже стає певним must have для компаній. Переглядаючи вакансії, досить часто можна зустріти такий пункт. Але і тут добросовісний роботодавець може запропонувати більше ніж звичайний пакет страхування.

Наприклад, наша компанія оплачує медичне страхування, в яке, окрім консультацій лікарів, діагностики та препаратів, входять масажі, сеанси фізіотерапії та вакцинація. Також ми організували страхування на випадок COVID-19. Адже здоров’я співробітників має бути пріоритетом для компанії.