Чого нас навчив 2020 рік: 5 змін “нової реальності”

Цього року ми багато спілкувалися у Zoom – так багато, що навіть з’явився термін Zoom fatigue, тобто Zoom-утома. А ще ми пробували працювати з котом на колінах та дізналися, що онлайн-корпоративи, хоча й не такі веселі, але також можливі. Деякі з цих нових знань і навичок залишаться з нами надовго. У fintech-компанії Moneyveo розповіли про найважливіші речі для роботи в “новій реальності”.

Навички feat. Цінності

Досвід, навички, зокрема гнучкі, вміння користуватися певними програмами тощо – традиційні вимоги до пошукачів. Але є ще дещо: про це не завжди говорять, та дедалі частіше беруть до уваги під час спілкування з потенційними новими співробітниками. Йдеться про корпоративні цінності компанії й те, наскільки вони притаманні шукачеві роботи.

Найімовірніше, такий ціннісний підхід буде актуальним і в майбутньому. Адже синхронізація співробітників із бізнесом у найважливіших орієнтирах – запорука високої продуктивності та ефективності. Тому, якщо під час співбесіди ви поцікавитеся цінностями компанії, то отримаєте додаткові бали в очах HR-спеціаліста.

Так, наприклад, у Moneyveo керуються цінностями Time. Trust. Technology. Тобто закликають ефективно керувати часом та цінувати час колег, знаходити можливості для розвитку, бути ефективним, довіряти своїй команді, досліджувати кращі світові практики тощо.

Комунікації – всьому голова

Відсутність традиційного формату спілкування під час дистанційної роботи – один із головних викликів 2020 року. Якщо раніше більшість питань вирішувалися віч-на-віч за 10 хвилин, то із введенням дистанційної роботи ця розкіш багатьом стала недоступною.

Комунікація змінилася і водночас набула ще більшого значення. Тому завдання №1 для роботодавців – організувати і розширити канали зв’язку для своїх команд. Зокрема знадобляться вебкамери, месенджери, корпоративний календар, який допоможе співробітникам розуміти зайнятість колег, та інші інструменти для комунікації.

Операційний директор Moneyveo Сергій Сінченко запевняє, що зараз продуктивність напряму залежить від того, чи вдалося компанії оптимально перебудувати процес спілкування всередині команд. Наприклад, у Moneyveo піклуються не тільки про те, щоб співробітники могли вирішувати робочі питання так само комфортно, як і раніше, але й підтримують позитивний психологічний настрій колег. Зокрема HR-менеджери регулярно постять позитивні новини в чатах компанії, вітають співробітників зі святами, готують добірки безкоштовних курсів, корисної літератури тощо.

Які ж виклики постають перед самими співробітниками? Розвивати свої соціальні навички, зокрема емоційний інтелект, командна робота, вміння знаходити спільну мову тощо. Деяким з них у Moneyveo навіть присвячені відповідні авторські курси в рамках Education Lab – внутрішнього освітнього хабу компанії.

Безперервне навчання

Інформаційний простір давно рясніє закликами вчитися протягом усього життя. Цьогоріч набула актуальності необхідність опановувати нові знання та навички максимально оперативно, щоб встигати за швидкоплинним світом. Тому на ринку праці особливо цінують компанії, які не просто стимулюють співробітників до reskilling і upskilling  – перенавчання і набуття нових навичок – але й створюють для цього відповідні умови. Наприклад, у рамках Education Lab Moneyveo силами професійного тренерського складу було реалізовано 11 програм навчання:

  • “Управління лідерством”;
  • “Тайм-менеджмент”;
  • “Особиста ефективність”;
  • “Емоційний інтелект”;
  • “Ораторське мистецтво”;
  • “ Стрес-менеджмент”;
  • “Критичне мислення”;
  • “Лімінальне мислення”;
  • “Управління у віддаленому світі”;
  • “Життя і робота у віддаленому світі”;
  • “Майстер переговорів”.

Гнучкість – the new black

Минулого року експерти LinkedIn назвали гнучкість та здатність швидко адаптуватися під мінливу ситуацію одними з найважливіших навичок. І це вони ще не могли передбачити, наскільки швидко буде змінюватися світ у 2020-му.

Саме тому, що в Moneyveo дотримуються гнучкої методології ведення проєктів та адаптивного підходу до співробітників, компанії вдалося швидко пристосуватися до умов “нової реальності” та не втратити продуктивність у буремні часи. Зокрема у вересні в Moneyveo запустили систему заохочення – “Кафетерій бенефітів”. Це перелік “плюшок” на вибір співробітників, які щокварталу оплачує компанія. Сума бенефітів залежить від рівня посади і зростає разом із рухом працівника кар’єрними сходинками.

Гнучкість компанії проявляється й у форматі роботи. Співробітники Moneyveo і раніше могли працювати віддалено декілька днів на місяць. А в 2020 році почалася реалізація проєкту Sharing desk. Його суть полягає у тому, що співробітник не має фіксованого робочого місця і бронює його заздалегідь через внутрішню онлайн-систему. Такий підхід оптимально поєднує переваги дистанційного і класичного формату роботи, адже дозволяє обирати, де саме працювати сьогодні.

Альона Андронікова, CEO Moneyveo, зазначає, що компанія постійно працює над покращенням умов роботи команди: “Ми завжди тримаємо курс на інновації. Адже як компанія-лідер маємо задавати темп і для інших учасників ринку. Один із найважливіших пріоритетів для нас – створення комфортної атмосфери для кожного члена команди. Реалізувати це можна лише через індивідуальний підхід до кожного та відкритість для нових ініціатив”.

Відповідальний бізнес

Практики корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) все частіше впроваджуються у діяльності бізнесу. А пандемія стала, у певному сенсі, каталізатором цього процесу. Виклики, які виникли внаслідок поширення COVID-19, стимулювали компанії оперативно реагувати на ситуацію і втілювати нові соціально-значущі проєкти. Це відповідає запиту суспільства. Наприклад, згідно з дослідженням Edelman Trust Barometer (весна 2020 року), 65% респондентів вважають, що саме бізнес має взяти на себе ініціативу щодо вирішення спричинених пандемією проблем.

Moneyveo приймає цей виклик. Комерційний директор компанії Максим Параска розповів, що корпоративна соціальна відповідальність – це внутрішнє бажання компанії робити щось більше для суспільства: «Ми відчуваємо, що наразі потрібен додатковий драйвер для вирішення актуальних проблем та позитивних змін. І саме бізнес має ним стати. Для нас у Moneyveo реалізація соціально-значущих проєктів давно являється важливим напрямком роботи. Цього року ми не тільки продовжили підтримувати вже наявні активності, серед яких – освітні проєкти, допомога українським військовим і ветеранам АТО/ООС, підтримка онкохворих дітей тощо. Але й долучилися до подолання наслідків поширення COVID-19. Адже у такий складний час бізнес повинен зробити все можливе для того, аби наша країна якомога швидше подолала кризу”.

Переглянути вакансії Moneyveo

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також