Творча професія: хто такий акаунт-менеджер та чим він займається у медійному агентстві

Вікторія Мельниченко, Senior Account Manager Forward Media

Якщо вам подобається працювати в середовищі, в якому цінують свіжі ідеї, скоріш за все, вас приваблюють такі творчі сфери як кіно, музика, телебачення, мистецтво, книговидання, або ж реклама. Хоча останнім часом роботодавці з абсолютно різних сфер діяльності все частіше шукають креативних людей з нестандартним підходом до вирішення завдань. Медійні агентства не виняток. Думка про те, що в подібних компаніях працюють лише з цифрами, графіками й таблицями — чистої води стереотип. Мій досвід — яскравий тому приклад.

Від асистента до акаунт-менеджера

Ще в студентські роки, мріючи про кар’єру журналіста, я вчилась на фінансиста у Навчально-науковому інституті економіки та управління НУХТ і намагалась поєднувати цифри з творчістю. Згодом, виконуючи одне із завдань у компанії, в якій проходила виробничу практику і стажування, я випадково познайомилась з представником медіа-агентства, який і запропонував мені роботу. З того часу я пов’язала себе з цією сферою.

Спочатку я була асистентом і виконувала доручення менеджерів. Згодом почала займатись розміщенням реклами на телебаченні. І попри те, що моїй творчій душі спершу було важко звикнути до такої кропіткої роботи з цифрами, близько року я сумлінно займалась ручним розміщенням реклами на ТБ. Зараз цей процес більше автоматизований — існують різні опції програматик-розміщення, однак на той час все це доводилось робити “ручками”. Але, як і в будь-якій іншій професії, потрібно пройти етап рутинної роботи, щоб краще зрозуміти нюанси та специфіку певної сфери. Нехтувати цим етапом часто шкідливо для фахового зростання.

Сьогодні я вже не вношу дані, а навпаки опрацьовую їх та, на основі отриманих результатів, формую пропозиції для клієнтів. Звісно, цифр вистачає, але зараз моя робота — це, переважно, мікс аналітики, стратегічного планування, комунікації, менеджменту та творчості. Офіційно моя позиція має назву “акаунт-менеджер”, але мені більше подобається назва “людина-оркестр”.

У чому полягає робота акаунт-менеджера?

Головна мета акаунт-менеджера — формувати та підтримувати доброзичливі й взаємовигідні відносини між агентством та клієнтом, брендом. В ідеалі — зробити їх щасливими та довгостроковими, незалежно від погоди, бюджету та всіх ретроградних Меркуріїв. В очах клієнта — це фахівець, який вміло пояснить, перекладе з технічної мови на зрозумілу, заздалегідь попередить або нагадає про важливе, простежить за роботою над проєктом, проаналізує результати та відзвітує, з півслова зрозуміє всі «болі» і вчасно принесе потрібну «таблетку». У контексті відповідальності, мабуть, найголовніше те, що акаунт-менеджер – офіційний представник і обличчя агентства. Тобто все що він говорить і обіцяє – говорить і обіцяє саме агентство.

В умовах динамічного розвитку рекламного ринку, коли бренди потребують нових шляхів медіа-підтримки, роль медіа-агентства трансформується, що своєю чергою впливає і на роботу акаунт-менеджера. Вчасно і якісно реалізований проєкт – один із найважливіших принципів у взаємодії клієнт-агентство. Не тільки медійна підтримка, а й розуміння бізнесу клієнта зсередини, динаміки продажів, впливу медіа на онлайн і офлайн трафік стають все частішими запитами клієнтів.

Виникає питання як акаунт-менеджеру відповідати усім цим сучасним запитам? Особисто для себе я виділяю 9 безумовних рефлексів, які допомагають мені бути завжди в тонусі та виконувати свою роботу на всі 110%:

  1. Завжди уважно слухати, щоб вміти вловлювати зміни в настрої, ступінь важливості обговорюваної теми та інші важливі нюанси, які допоможуть побудувати якісну комунікацію з клієнтом.
  2. Берегти документи, як зіницю ока та уважно перевіряти всі формули в кошторисі, потрібні умови в договорі, правильний опис послуг у рахунках. Тільки акаунт-менеджер знає всю специфіку проєкту і на ньому лежить відповідальність за проєктну документацію.
  3. Дотримуватися дедлайнів, адже клієнт завжди повинен знати, в які терміни та що йому очікувати. Акаунт повинен відмінно керувати часом – своїм і команди. Хороший акаунт взагалі має працювати на випередження.
  4. Постійно прокачувати свою експертизу і тримати руку на пульсі 24/7, відстежувати найсвіжіші інструменти й знати, хто і як з конкурентів відкушує долю ринку в клієнта. Розвиватися варто й у суміжних сферах, які дозволяють краще зрозуміти категорію, продукти та потреби клієнтів.
  5. Думати критично та пропускати всю отриману інформацію через призму раціонального. Аналізувати, підключати свій досвід і актуальні дослідження. Іноді правильне рішення криється зовсім не в завданні, яке поставив клієнт. Але це може стати зрозумілим, тільки якщо поставити правильні питання.
  6. Керувати очікуваннями, щоб на кожному етапі роботи над проєктом переконатися у тому, що ви та клієнт на одній хвилі. Для цього варто проговорювати проміжні результати, розповідати, що чекає клієнта надалі, окреслювати в деталях, чого очікувати в результаті. Завдання акаунта – зробити так, щоб очікування і реальність у клієнта збігалися на кожному етапі.
  7. Не починати роботу без брифінгу, тому що ризик невдачі такого проєкту достатньо великий. Потрібно підготувати список питань і обговорити з клієнтом, яких цілей він хоче досягти, в які періоди, в рамках якого бюджету. Приступати до реалізації варто тільки, коли ви впевнені у реалізації проєкту, а клієнт все погодив письмово.
  8. Не ускладнювати та пам’ятати, що на іншому боці знаходиться така ж сама людина, яка працює у насиченому графіку та береже свій час.
  9. Творчо підходити до завдань, адже у більшості випадків прояв креативності, навіть у найнеочікуваніших моментах, може значно покращити ваші результати, або оптимізувати роботу.

Останній рефлекс я вважаю одним з найважливіших, оскільки він допомагає мені не тільки оптимізувати роботу, а зробити її ще цікавішою.

Вміння мінімізувати конфлікти та неприємні ситуації в роботі — ще одна суперсила менеджера. Не існує ідеального рецепта як нівелювати негатив у роботі, тому кожного разу ти шукаєш найвдаліший спосіб. Колись я розробила стікерпак з цитатами клієнта, яким користувалася наша команда. Він додавав робочій комунікації нотку гумору, і ми менше стресували, принаймні, нам так здавалося. Клієнт, до речі, теж про це знав, і активно використовував наші стікери. Іншим разом ми вирішили підтримати нашу команду, яка збиралась на важливу презентацію: намалювали плакати зі словами підтримки, щоб на виході з бізнес-центру приємно здивувати колег та позитивно налаштувати на зустріч. Наш сюрприз допоміг зменшити рівень хвилювання і на зустріч з клієнтом вони поїхали вже з посмішками на обличчях. А одного разу ми відзняли фановий ролик про нашого клієнта та показали йому на зустрічі перед презентацією. Бренд-команда, звичайно, не очікувала такої “візитки” від нашого агентства, але реакція була веселою, і це тільки покращило наші відносини.

У роботі акаунта іноді трапляються завдання, які виходять за рамки звичних і потрібно прийняти рішення: ти побіжиш за допомогою, або знайдеш шляхи їх вирішення самостійно. Як показує практика, перший варіант займає більше часу та аж ніяк не менше зусиль, тому мені до душі другий. Кілька років тому мені довелось адаптувати текст аудіоролика з англійської на українську для ротації на радіо. Потрібно було не лише скоротити його до відповідного хронометражу, але й зберегти водночас рекламний меседж. Це дозволило нашій команді оптимізувати ресурси, що також відіграє важливе значення у нашій роботі.

Загалом завоювання довіри клієнта — ще той челендж, у якому творчий підхід неабияк важливий. Але, як не крути, дієвий тайм-менеджмент — це 100% попадання у сердечко клієнта. Практик безліч і, щоб обрати для себе найефективнішу модель, потрібен не тільки емпіричний досвід, а ще й креативність, аби адаптувати її під свої потреби та робочі процеси. Для себе я обрала методику Kanban. Використовуючи усі можливості G-suit, які діють в усій нашій групі Havas Creative Group Ukraine, за допомогою звичайних документів та таблиць я планую завантаження, визначаю пріоритетність завдань, координую роботу колег та підрядників, звітую перед керівництвом. Щоб ця модель дійсно працювала, варто не копіювати вже усталені підходи, а створювати власну систему.

Тож, де б ви не працювали та чим би не займались, креативте раціонально і повірте — і клієнти, і ваші колеги це точно оцінять!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також