Наталія Сендецька, HR-спеціалістка компанії ITForce

Отже, 2020 вже у спогадах, а попереду невідомий та непередбачуваний 2021. Яким він буде та що принесе з собою? Спробуємо розібратися з цим, обговорити актуальні тенденції, що склалися на ринку праці за останній рік, та зробити деякі прогнози на 2021.

Безумовно, описані тренди не нові, але точно будуть відігравати значну роль в найближчому майбутньому, тому їх важливо враховувати та пам’ятати тим, для кого тема кар’єрної реалізації є важливою. Читайте нижче про найпопулярніші навички, можливості, які принесла нам криза, перспективні спеціальності, та про багато іншого.

Емоційна та поведінкова адаптивність – важливий фактор у професійній реалізації

Сучасний мінливий бізнес вимагає від нас високої адаптивності як на емоційному рівні, так і в поведінці.

Добрим прикладом цього може бути здатність швидко занурюватися в новий проект, знаходити контакт з командою та показувати високі результати роботи в короткі терміни. Також це про здатність бачити свої неконструктивні установки та переконання, й сміливо працювати з ними.

Ментальним сміттям, що гальмує адаптацію, можуть бути:

  • страх освоїти новий інструмент або інноваційний підхід у професії;
  • звичка розв’язувати поставлену задачу завжди одним й тим самим перевіреним способом;
  • установка, що в моєму віці вже пізно змінювати фах, тощо.

Щоб бути успішним та затребуваним фахівцем у своїй сфері, важливо з одного боку відстежувати нові тенденції у професії, а з іншого – утримувати фокус на собі та своїх компетенціях. 

Корисним буде періодично проводити самоаналіз та працювати зі шкідливими переконаннями, що гальмують вашу реалізацію. 

Hard та soft skills: що важливіше? 

Збільшуються вимоги до набору професійних навичок (hard skills), якими повинен володіти фахівець. Конкурентна перевага належатиме спеціалістам, що володіють навичками в суміжних галузях.

Нарівні з hard skills не менш важливими залишаються soft skills – так звані соціально-психологічні навички.

У нас в ITForce soft skills часто відіграють вирішальну роль під час найму фахівця.

Йдеться про комунікативні навички, завдяки котрим фахівець здатний гармонійно розвивати відносини з колегами чи ефективно виходити з конфліктної ситуації. Та вміння управляти часом, що допомагає розумно планувати справи й виконувати їх вчасно.

Також важливими soft skills, про які варто згадати, є:

  • управління емоціями та стресом;
  • ініціативність;
  • навички, пов’язані з мисленням;
  • управління командами.

Тож, розвиваючи свої професійні навички, не забувайте про важливість soft skills.

Месенджери – провідний канал комунікації. Письмова грамотність як складова професіоналізму

У зв’язку з переходом на віддалений формат роботи все більш популярним видом взаємодії в діловому світі стає спілкування в месенджерах.

Для людей, що звикли працювати в офісі й контактувати в основному з колегами особисто, такі на перший погляд дрібниці виявляються досить важливими надалі.

Не секрет, що під час особистої комунікації багато інформації ми передаємо один одному через міміку й жести. А оскільки в сучасних реаліях ця опція скорочена до мінімуму, нам потрібно вчитися бути переконливими, точно виражати свої емоції та думки в письмовому вигляді.

Щоб колеги й партнери сприймали вас професіоналом, приділяйте увагу своєму діловому листуванню. Тут важливі:

  • чіткість;
  • простота й лаконічність;
  • пунктуація;
  • відсутність граматичних помилок.

Робота мрії стане ближче

Можливість віддаленої роботи відкрила для досвідчених спеціалістів додаткові перспективи й шанси приєднатися до цікавих проектів у компаніях, які раніше були недоступні через віддалену локацію або ж не практикували віддалену роботу.

Для самих роботодавців така тенденція так само є сприятливою, оскільки допомагає оптимізувати витрати на оплату праці та відкриває можливість залучати фахівців з периферії за менші гроші.

Для тих, хто бажає відправитися на пошук роботи мрії, настав час діяти. Сміливо розширюйте географію пошуку, адже ймовірність знайти бажане величезна!

Кількість вакансій у сфері діджитал зростатиме

Торік обсяг найму в різних сферах бізнесу дуже відрізнявся. Просідання було присутнє у сферах, які працюють в офлайні. Наприклад, туризм, сфера обслуговування, громадське харчування. А ось в онлайні ця тенденція не так гостро відчувалася.

Восени 2020 року обсяг найму в нас в ITForce знов вийшов на рівень, що був до першої хвилі карантину, і зараз залишається сталим.

Отож можна прогнозувати, що у 2021 у сфері діджитал буде досить великий попит на таланти. Тож охочим змінити професійну діяльність можна рекомендувати розглянути напрямок інтернет-маркетингу як перспективний.

Актуальність профілактики емоційних перевантажень 

Межа між робочим і домашнім простором стає все більш розмитою. Як наслідок нам складніше фокусувати увагу на робочих задачах, і ми частіше змушені відриватися на особисті справи. З часом це призводить до швидкої стомлюваності, зниження продуктивності та овертаймів. А іноді може сприяти появі ознак емоційного та професійного вигорання.

Для профілактики вищевказаних станів рекомендується:

  • планувати свої робочі завдання на день;
  • розділити робочу зону і зону відпочинку;
  • зробити комфортним робоче місце;
  • мінімізувати фактори, що заважають роботі.  

Вказані вище тенденції, які почали проявлятися у 2020, впевнено увійдуть та закріпляться у 2021. Велика ймовірність того, що ті зміни, які нам вже довелося пережити, – це тільки перші кроки більш глобальних трансформацій. 

У будь-якому випадку, яким би туманним та невизначеним нам не здавалося майбутнє, важливо пам’ятати, що наш успіх й професійна реалізація тільки в наших руках.

Кожен день ми прагнемо вдосконалюватися та йти в нове нехай навіть через дискомфорт. Або залишатися в зоні комфорту та виправдовувати свою бездіяльність.