
Наталія Сендецька, HR-спеціалістка компанії ITForce
Отже, 2020 вже у спогадах, а попереду невідомий та непередбачуваний 2021. Яким він буде та що принесе з собою? Спробуємо розібратися з цим, обговорити актуальні тенденції, що склалися на ринку праці за останній рік, та зробити деякі прогнози на 2021.
Безумовно, описані тренди не нові, але точно будуть відігравати значну роль в найближчому майбутньому, тому їх важливо враховувати та пам’ятати тим, для кого тема кар’єрної реалізації є важливою. Читайте нижче про найпопулярніші навички, можливості, які принесла нам криза, перспективні спеціальності, та про багато іншого.
Емоційна та поведінкова адаптивність – важливий фактор у професійній реалізації
Сучасний мінливий бізнес вимагає від нас високої адаптивності як на емоційному рівні, так і в поведінці.
Добрим прикладом цього може бути здатність швидко занурюватися в новий проект, знаходити контакт з командою та показувати високі результати роботи в короткі терміни. Також це про здатність бачити свої неконструктивні установки та переконання, й сміливо працювати з ними.
Ментальним сміттям, що гальмує адаптацію, можуть бути:
- страх освоїти новий інструмент або інноваційний підхід у професії;
- звичка розв’язувати поставлену задачу завжди одним й тим самим перевіреним способом;
- установка, що в моєму віці вже пізно змінювати фах, тощо.
Щоб бути успішним та затребуваним фахівцем у своїй сфері, важливо з одного боку відстежувати нові тенденції у професії, а з іншого – утримувати фокус на собі та своїх компетенціях.
Корисним буде періодично проводити самоаналіз та працювати зі шкідливими переконаннями, що гальмують вашу реалізацію.
Hard та soft skills: що важливіше?
Збільшуються вимоги до набору професійних навичок (hard skills), якими повинен володіти фахівець. Конкурентна перевага належатиме спеціалістам, що володіють навичками в суміжних галузях.
Нарівні з hard skills не менш важливими залишаються soft skills – так звані соціально-психологічні навички.
У нас в ITForce soft skills часто відіграють вирішальну роль під час найму фахівця.
Йдеться про комунікативні навички, завдяки котрим фахівець здатний гармонійно розвивати відносини з колегами чи ефективно виходити з конфліктної ситуації. Та вміння управляти часом, що допомагає розумно планувати справи й виконувати їх вчасно.
Також важливими soft skills, про які варто згадати, є:
- управління емоціями та стресом;
- ініціативність;
- навички, пов’язані з мисленням;
- управління командами.
Тож, розвиваючи свої професійні навички, не забувайте про важливість soft skills.
Месенджери – провідний канал комунікації. Письмова грамотність як складова професіоналізму
У зв’язку з переходом на віддалений формат роботи все більш популярним видом взаємодії в діловому світі стає спілкування в месенджерах.
Для людей, що звикли працювати в офісі й контактувати в основному з колегами особисто, такі на перший погляд дрібниці виявляються досить важливими надалі.
Не секрет, що під час особистої комунікації багато інформації ми передаємо один одному через міміку й жести. А оскільки в сучасних реаліях ця опція скорочена до мінімуму, нам потрібно вчитися бути переконливими, точно виражати свої емоції та думки в письмовому вигляді.
Щоб колеги й партнери сприймали вас професіоналом, приділяйте увагу своєму діловому листуванню. Тут важливі:
- чіткість;
- простота й лаконічність;
- пунктуація;
- відсутність граматичних помилок.
Робота мрії стане ближче
Можливість віддаленої роботи відкрила для досвідчених спеціалістів додаткові перспективи й шанси приєднатися до цікавих проектів у компаніях, які раніше були недоступні через віддалену локацію або ж не практикували віддалену роботу.
Для самих роботодавців така тенденція так само є сприятливою, оскільки допомагає оптимізувати витрати на оплату праці та відкриває можливість залучати фахівців з периферії за менші гроші.
Для тих, хто бажає відправитися на пошук роботи мрії, настав час діяти. Сміливо розширюйте географію пошуку, адже ймовірність знайти бажане величезна!
Кількість вакансій у сфері діджитал зростатиме
Торік обсяг найму в різних сферах бізнесу дуже відрізнявся. Просідання було присутнє у сферах, які працюють в офлайні. Наприклад, туризм, сфера обслуговування, громадське харчування. А ось в онлайні ця тенденція не так гостро відчувалася.
Восени 2020 року обсяг найму в нас в ITForce знов вийшов на рівень, що був до першої хвилі карантину, і зараз залишається сталим.
Отож можна прогнозувати, що у 2021 у сфері діджитал буде досить великий попит на таланти. Тож охочим змінити професійну діяльність можна рекомендувати розглянути напрямок інтернет-маркетингу як перспективний.
Актуальність профілактики емоційних перевантажень
Межа між робочим і домашнім простором стає все більш розмитою. Як наслідок нам складніше фокусувати увагу на робочих задачах, і ми частіше змушені відриватися на особисті справи. З часом це призводить до швидкої стомлюваності, зниження продуктивності та овертаймів. А іноді може сприяти появі ознак емоційного та професійного вигорання.
Для профілактики вищевказаних станів рекомендується:
- планувати свої робочі завдання на день;
- розділити робочу зону і зону відпочинку;
- зробити комфортним робоче місце;
- мінімізувати фактори, що заважають роботі.
Вказані вище тенденції, які почали проявлятися у 2020, впевнено увійдуть та закріпляться у 2021. Велика ймовірність того, що ті зміни, які нам вже довелося пережити, – це тільки перші кроки більш глобальних трансформацій.
У будь-якому випадку, яким би туманним та невизначеним нам не здавалося майбутнє, важливо пам’ятати, що наш успіх й професійна реалізація тільки в наших руках.
Кожен день ми прагнемо вдосконалюватися та йти в нове нехай навіть через дискомфорт. Або залишатися в зоні комфорту та виправдовувати свою бездіяльність.