Межу між роботою та особистим життям стає провести складніше. Працівники різних ланок стали частіше затримуватися на роботі, працювати у вихідні дні або навіть у відпустці, щоб зберегти своє робоче місце у кризовий період. Сьогодні все частіше можна почути про блеже-тревел, що став новим трендом у поєднанні відпочинку з роботою. Ми розібралися, що це насправді таке і як його правильно використовувати, аби не зіпсувати відпочинок і продуктивно працювати.

Поняття «блеже-тревел» (або bleasure) з’явилося від злиття англійських слів business і leisure або pleasure (бізнес і відпочинок або задоволення). Означає воно відпочинок під час відрядження або, рідше, виконання робочих завдань під час відпочинку.

На практиці блеже-тревел виглядає приблизно так: працівник, що їде у відрядження, додає ще декілька днів, які присвячує відпочинку. За іншим сценарієм працівник призначає ділові зустрічі під час своєї відпустки або хоча б бере на відпочинок ноутбук.

Що потрібно знати про блеже-тревел?

Вперше про блеже-тревел заговорили у 2009 році дослідники трендів майбутнього письменник Джейкоб Стренд та журналістка і футурологиня Міріам Рейман. З 2011 блеже-подорожі почали набирати популярності, тож їх стали вивчати. Нині у США вже 43% поїздок організовуються за принципом поєднання корисного з приємним.

До запровадження карантину та введення обмежень у поїздках за кордон, прогнозувалось, що згодом блеже-тревел витіснить класичні ділові поїздки. А роботодавці, що частково зможуть покрити додаткові дні після відрядження, стануть у пріоритеті для пошукачів. Часто компанії оплачують своїм співробітникам білети в обидві сторони, враховуючи декілька днів на відпочинок. До речі, 65% працівників вважають такі бонуси від керівництва перевагою під час вибору місця роботи.

Найпопулярніші блеже-подорожі серед міленіалів: вони люблять подорожувати та звикли поєднувати роботу з відпочинком, фрілансити та працювати за будь-яких умов. Такі поїздки економлять час та гроші: не потрібно двічі планувати подорож, витрачати кошти на білети, проводити зайвий час в очікуваннях рейсів тощо. Відрядження, що поєднується з відпочинком, підвищує продуктивність працівника, а знайомство з іноземною культурою допомагає краще зрозуміти закордонних партнерів та швидше знайти з ними спільну мову.

Як організувати блеже-тревел?

Для початку потрібно домовитися з керівником про продовження вашої робочої поїздки в особистих цілях. Дізнайтеся, як компанія ставиться до блеже-тревел, розкажіть про переваги такої подорожі та обговоріть всі фінансові деталі. Також важливо знати, як буде оформлена ваша поїздка: як відрядження чи доведеться брати дні відпустки.

Далі потрібно вирішити, чи складе вам хтось компанію у такій подорожі. Адже від цього залежить багато факторів: від додаткових квитків до більшого номера в готелі. Якщо керівник оплачує вам білети та проживання, уточніть, що вирішили поїхати не самі, щоб уникнути неприємних сюрпризів.

Для блеже-тревел обирайте універсальний готель, у якому будуть як просторі конференц-зали, так і спа. У готельному ресторані ви маєте знайти як смачні бізнес-ланчі, так і корисне дитяче меню. Запропонуйте керівнику самому обрати місце проживання, щоб віднайти все, що потрібно вам для відпочинку і роботи.

В умовах поширення COVID-19 не забувайте про небезпеку та дотримуйтесь рекомендацій МОЗ: одягайте маски, мийте та дезінфікуйте руки, тримайте дистанцію. Після повернення із закордонної поїздки пам’ятайте про обов’язкову самоізоляцію та звертайтеся до лікаря за перших симптомів ГРВІ.

Під час поїздки постійно комунікуйте з керівником. Повідомляйте йому про проміжні результати переговорів, про свої робочі успіхи та невдачі. Начальник має впевнитися, що блеже-тревел приносить користь і ви справляєтеся з поставленим завданням.

Разом з тим не проводьте весь час у роботі й відпочивайте. Після того, як зробите робочі справи, дозвольте собі повністю зануритися у відпочинок. Адже без задоволення блеже-тревел втрачає свій сенс.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!