За останні п’ять років з’явилося дуже багато онлайн-професій, які пов’язані з соціальними мережами (найбільше з Instagram). Тепер працювати можна з будь-якого куточка світу, головне – мати смартфон, безлімітний інтернет, величезне бажання й мотивацію.

До найбільш популярних відносимо блогера, інфлюенсера та лідера думок. Якщо ви думали, що це одне і теж, то помилялися. Чому так і яка все ж таки між ними різниця – розповідаємо далі.

Хто такий блогер?

Це людина, яка активно веде свою сторінку в соцмережах. Діяльність проявляється в опублікованих постах і записаних stories різного формату: фото, відео з TikTok, Reels, опитування тощо. Головне у цій справі – регулярність. Якщо ви будете згадувати про сторінку лише раз на місяць, то цього замало. Пам’ятати й нагадувати про себе підписникам треба щоденно, адже тільки так є ймовірність, що вас помітять.

Найчастіше тематикою блогу є лайфстайл, без експертності чи вузької тематики. Блогери розповідають про своє активне й насичене життя: ранкові б’юті-процедури, сніданки, шопінг, подорожі, відпочинок з друзями, вечірки тощо. Однак така реальність не завжди справжня. Часто це лише гарна картинка для привернення уваги. Але ніхто нікого не примушує – грати на публіку чи бути справжнім – вибір за вами.

Хто може бути блогером? Будь-хто. Дитина, яка нещодавно завантажила додаток і поки має 10 000 підписників, і дорослий з мільйонною аудиторією мають однакові шанси.

Хто такий інфлюенсер?

Людина, яка може впливати на певну аудиторію. Інфлюенсерами часто є зірки, актори, телеведучі, які через свою роботу, стиль життя, а не через блог, стали впізнаваними (наприклад, Дженніфер Лопес – 195 млн підписників). Якщо звузити коло, то такою людиною для вас може бути, наприклад, знайома, яка багато подорожує. Перед тим як кудись поїхати відпочивати, ви ймовірно будете дослухатися до її порад.

Хто такий лідер думок?

Це експерт, який має авторитетні знання у певній галузі. Думку, вчинки, погляди такої людини цінують і поважають у суспільстві. На лідерів думок рівняються, до них дослухаються, їх боготворять. Такими особами можуть бути політики, спікери, впливові бізнесмени, психологи: наприклад, Святослав Вакарчук – 102 000 підписників (український музикант, політик), Людмила Петрановська – 1 млн фоловерів (психологиня, авторка книг).

На відміну від інфлюенсерів, які часто-густо мотивують і приваблюють людей прикладом життя, лідери думок привертають увагу знаннями, статусом у суспільстві.

Примітка. У лідерів думок не завжди є багато підписників.

З ким співпрацюють бренди

З усіма потроху. Блогери можуть прорекламувати товар/послугу (зазвичай, масовий продукт: одяг, доставка їжі, косметика тощо) на широкий загал. Інфлюенсери, лідери думок – прокомунікувати з аудиторією, котра цікава для брендів, донести їй думку.

Щоб зробити правильний вибір рекомендуємо звертати увагу на:

  • кількість підписників (багатомільйонники не завжди чесні);
  • взаємодію з читачами (відповіді на коментарі, вподобання, відгуки, кількість переглядів);
  • і найголовніше – цільову аудиторію та цінності, які популяризує блогер, інфлюенсер або лідер думок. Навряд чи вам підійде реклама у руферів, якщо ви, наприклад, бренд дитячого одягу.

Межа між згаданими онлайн-професіями дуже тонка, але вона все ж є. Знання відмінностей між ними допоможуть звернутись до потрібного блогера, інфлюенсера чи лідера думок, і в результаті правильно та дієво прорекламувати товар.