Щодня ми виконуємо багато завдань, які потребують від нас концентрації уваги. Через завантаженість можна легко забути про важливий момент або взагалі про саму справу, в результаті чого можуть виникнути проблеми. Вберегтися від цього допоможе чек-лист – своєрідний алгоритм з обов’язковою відміткою про виконання.

Виконуючи покроково складені у логічній послідовності пункти, ви сконцентруєте увагу, розвантажите мозок, більш ефективно впораєтеся із запланованою справою, не припускаючись помилок. Тож як правильно скласти чек-лист та ефективно його використати?

Все під контролем

Кажучи простою мовою, чек-лист – це контрольний перелік справ, які потрібно виконати або перевірити. Складають його у довільній формі, розбиваючи певне завдання на кілька пунктів. Інформація фіксується у письмовому вигляді, у поетапному порядку виконання. Таким чином важливі деталі виконання не залишаться поза увагою.

Складають їх для використання у різних сферах:

  • чек-лист для виходу на роботу (телефон-гаманець-ключі-гроші-гарнітура-документи-візитки-ручка);
  • складання замовлень (розроблено-узгоджено-замовлено-одержано);
  • у побутовій сфері (список продуктів, які потрібно купити) тощо.

Допомагають чек-листи й у набутті корисних звичок: складений чек-лист правильного харчування або фізичних навантажень більш ефективний, ніж обіцянки самому собі.

Види чек-листів

  • Do-confirm (зроби-перевір) – для досвідчених виконавців: аби просто перевірити, що нічого не пропущено та не втрачено.
  • Read-do (прочитай-зроби) – для початківців. Просто читати та виконувати по черзі прості дії (наприклад, збирати валізи у відпустку).

Правила створення

У чек-листах головне – лаконічність і зрозумілість. Спочатку внесіть тільки номер завдання та перелік. Виконавши пункт зі списку, позначте його зручним для вас знаком, який свідчитиме, що завдання виконано.

Дотримуйтесь простих правил, щоб створити ефективний чек-лист:

  1. Один пункт – одне завдання. Пишіть не більше 2-3 слів.
  2. Використовуйте три колонки: порядковий номер завдання, формулювання завдання, відмітка про виконання.
  3. Записуйте пункти у стверджувальній формі, адже головне – перевірка готовності завдання.
  4. Використовуйте позитивні прогнози. Наприклад, якщо порівняти формулювання «вийти на пробіжку» та «пробіжка зроблена», другий варіант спонукатиме до більшої відповідальності.
  5. Оптимальна кількість пунктів у чек-листі – не більше 20.
  6. За бажанням встановлюйте часові межі виконання завдань.
  7. Під час оформлення використовуйте не більше трьох кольорів та прості шрифти. Назву завдання краще виділяти великими літерами або курсивом.

Готові шаблони чек-листів можна знайти в інтернеті, сфери діяльності можуть бути різними – від маркетингу і менеджменту, надання послуг, ведення будь-якого бізнесу до планування відпусток та домогосподарства.

Де розмістити

Щоб складений чек-лист працював на вас, радимо розміщувати перелік справ відповідно до поведінкових тригерів: особисті – на видних місцях удома, у щоденнику, смартфоні. Робочі – на робочому столі або у хмарному сховищі, щоб забезпечити колективний доступ до перегляду та завантаження.

Чек-лист – корисний та ефективний інструмент виконання завдань. Тому складайте та виконуйте свої плани, це тримає у тонусі. Структурування інформації та складання покрокових дій – це економія часу та уникнення помилок через неуважність, а отже – кращий результат!