Занадто крутий: топ-7 причин, чому чудові фахівці не знаходять роботу

Чому гарну роботу не завжди можуть знайти початківці в професії, ті, хто змінює спеціальність, або люди, які не мають здобутків у своїй галузі – зрозуміло. Не всі роботодавці готові давати шанс та вкладати додаткові ресурси в таких кандидатів. Проте часто роботу не можуть знайти і чудові фахівці з доведеною історією успіху. Чому? Розглядаємо основні причини.

Надлишкова кваліфікація

Не тільки дефіцит досвіду може стати проблемою при пошуках роботи. Якщо кандидат подається на позиції, для яких має забагато знань та навичок (оverqualified), це також може стати причиною відмов роботодавців. Наприклад, так може відбуватися, коли людину не цікавить вертикальний зріст – вона не хоче бути босом, воліє розвиватися як професіонал. Такий підхід стає популярнішим, проте досі зрозумілий не всім компаніям. Коли роботодавець бачить резюме пошукача, який легко став би менеджером, але цікавиться лінійною позицією – це може насторожити. Зокрема, сприйматися як спроба «пересидіти», а згодом  знайти кращу роботу та піти. Вважається, що такі пошукачі рідко бувають лояльними, адже їм швидко набридає занадто легка для них робота, або навіть – що вони приховують щось із свого професійного минулого.

Якщо ваш досвід більший, ніж вимагає позиція, але ви цікавитеся саме нею – варто пояснити свою мотивацію в супровідному листі, а якщо запросять – на співбесіді. Або, можливо, все-таки наважитися на новий етап у розвитку: дуже часто небажання рости є результатом невпевненості у собі; але, якщо навіть роботодавці вважають вас кандидатом на вищі посади, – складно вигадати краще підтвердження професійної цінності.

«Зіркова хвороба»

Талановиті та результативні працівники нерідко мають такий «побічний ефект», і чи готова компанія закрити на це очі – залежить від галузі бізнесу, стратегії та культури. Одні організації роблять акцент саме на результатах, і як поводиться працівник, що їх приносить – «токсично», зверхньо, агресивно – це питання другорядне. Інші ж організації вважають, що варто дбати також про культуру, а такі працівники можуть зруйнувати взаємини в колективі, особливо на менеджерських позиціях, і не ризикують запрошувати в штат.

Якщо ви не збираєтеся «бути простіше» і не хочете, щоб «до вас тягнулися» – ліпше шукати роботу саме в таких компаніях: які мають дещо агресивну культуру та культивують образ переможця, культуру досягнення результатів понад усе.

Завищені очікування

Висококласні фахівці очікують на високу винагороду, позицію, повноваження та інші переваги корпоративного життя, проте не завжди компанії мають такі ресурси. Або попит на фахівців може знизитися через зміни на певному ринку загалом, а отже і винагорода (роботодавець має можливість найняти фахівця з такою ж кваліфікацією дешевше).

В такому разі варто чітко оцінити ситуацію на ринку, очікування пошукачів та пропозиції роботодавців. Якщо власні очікування суттєво відрізняються – доводиться або знижувати їх, або знайти спосіб довести роботодавцю, що за високою винагородою – ваша беспрецедентна ефективність та проривні ідеї. Але для цього запропонувати щось потенційно цікаве доведеться вже на співбесіді – аби роботодавець зрозумів, як добре ви розумієте ситуацію і дійсно можете бути надзвичайно цінним для компанії в перспективі.

Неактуальна професія

Вчитися протягом усього життя доведеться всім, зважаючи на мінливість світу, ринку та зміни попиту на трудові ресурси. Технології наразі замінюють функції і навіть цілі професії, попит на фахівців у всіх галузях, отже, до цього варто бути готовими. Навіть якщо вам немає рівних у межах спеціальності, але попит знизився – нічого не вдієш, падає цінність роботи та її вартість. «Верхівка одного рівня – це дно іншого»: краще і не скажеш. Отже, доведеться перекваліфікуватися, здобувати нові знання та навички, змінити траєкторію розвитку. Але вам все одно буде простіше, адже ви маєте надміцний фундамент, і будь-який досвід, якщо він передбачав якісне виконання роботи, стане в пригоді в майбутньому.

Резюме – «не царська справа»

Це велика помилка: вважати, що підготовка змістовного резюме є неважливим для фахівця високого рівня. Цей документ потрібний в більшості випадків – інакше є ризик, що пошукача просто не запросять на співбесіду і не нададуть можливості презентувати свій професіоналізм. Навіть коли йдеться про прямий пошук – рекрутер сам телефонує кандидату, резюме стане в пригоді, адже його захоче розглянути безпосередній керівник, а якщо це відповідальна позиція – і генеральний директор.

Перепони в пошуках роботи може створити неправильне позиціонування в резюме – наприклад, неточно сформульована очікувана позиція або коли пошукач вважає, що може бути «директором усього». Мета має бути чіткою та зрозумілою. Дотримуйтеся структури резюме, вказуйте не тільки місця роботи, а і досягнення, результати: вони показовіші, ніж «солідні» посади.

Позиція почекуна

Марно вважати, що робота знайте вас сама. Часто так і буває – роботодавці полюють на таланти, але розраховувати на це не слід. Якщо просто розмістити резюме, пост у соцмережі, сказати знайомим, що шукаєш роботу – є шанс, що вас наймуть і без додаткових зусиль. Але так ви обмежите свій вибір. Активна позиція в пошуках роботи дозволяє вибрати найкращі пропозиції з хороших; пасивна – погодитися на те, що пропонують.

У пошуках ідеалу

Це популярна помилка і роботодавців, які шукають зразкових кандидатів, і пошукачів, які хочуть потрапити в компанію мрії. Обидві категорії зазвичай змушені змиритися з тим, що «матчів» на 100% на ринку замало: отже, новачка варто буде довчити та підтримати, а умови, на які розраховуєш – отримати з часом, коли принесеш компанії цінність та доведеш, що вартий усіх «плюшок» на світі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також