«Давайте після свят»: як розібрати справи, що накопичилися?

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Для тих, хто під кінець року відкладав усі справи на #післясвят, настав час Х. До справ, що накопичилися з минулого року додалися нові завдання, а завзяття до роботи після свят стало ще меншим. Під час такого авралу працівники часто зляться та панікують, тому що не знають, за що хапатися в першу чергу та як знайти у собі сили відійти від святкового ритму та зануритися у продуктивну трудову діяльність. Але не поспішайте піддаватися негативним думкам, ми допоможемо вам розібрати післясвяткові справи без значних втрат.

Плани та списки

Розпочніть розбирати свій післясвятковий завал з планування. Розпишіть, які завдання вам потрібно виконати, відсортуйте їх за важливістю, позначте важкість та терміновість. Такі списки допоможуть вам визначити другорядні справи, які можна буде відкласти на потім, або доручити комусь іншому. Людині, особливо після свят, важко втримати все в голові, тому набагато краще записати всі свої дії та час від часу заглядати у список запланованого, щоб нічого не забути.

Делегування обов’язків

Коли на вас навалилося одразу багато справ, не соромтеся попросити допомоги у колег, клієнтів чи керівництва. Якщо завдання не надто термінове, то з партнерами, можливо, вдасться домовитися про відстрочку. Розбийте великі задачі на маленькі та доручіть виконання однієї з них комусь із колег. Звертайтеся і до керівництва з проханням перерозподілити деякі завдання, якщо їх виявилось занадто багато і всі вони невідкладні, а ви відчуваєте, що не справитеся. Якщо ж на роботі вам так і не вдалося зменшити своє навантаження, то намагайтеся доручити домашні справи рідним, щоб у вас був час на відпочинок або позаурочну роботу.

Реалістичний погляд

Не варто сподіватися, що в перший робочий день після свят ви вирішите всі свої справи – не вирішите, і, можливо, навіть за тиждень вам не вдасться все переробити. Враховуйте, що адаптація після довгого відпочинку може забрати у вас сили та зменшити ентузіазм. Тому, складаючи план дій, реалістично оцінюйте свої можливості і не відводьте на виконання завдань відрізок часу менший, ніж зазвичай. Але не картайте себе за зниження продуктивності, адже зараз ви в офісі такі не одні.

Стриманий перфекціонізм

У період надмірної завантаженості роботою дозвольте собі бути неідеальним. Адже, якщо ви будете довго працювати над чимось, щоб зробити його досконалим, то так і не встигнете зробити решту справ. А інколи набагато краще зробити більше та вкластися у терміни, аніж доводити кожну деталь до ідеальності.

Відмова

Коли ви й так не можете показати очі з-за стосу паперу на вашому робочому столі, але погоджуєтеся на виконання додаткових завдань, то нервовий зрив або професійне вигорання стають на крок ближчими. Сміливо відмовляйте колезі чи начальнику, якщо у вас і так багато невиконаних справ. Подумайте чи варте дружнє «Спасибі» від колеги ночей, проведених за роботою.

Відпочинок та здоровий сон

Народна мудрість переконує, що добре працює лише той, хто добре відпочиває. Тому, якою б це дурницею вам не здавалося, знайдіть можливість відпочити під час авралу та робіть те, що заряджає вас енергією: сходіть у кіно, пообідайте з друзями, поплавайте у басейні чи просто дозвольте собі полежати у ліжку з книгою. Психологи радять брати відгул як тільки відчуваєте, що занадто втомилися від роботи. За їх словами, такі дні відпочинку необхідні під час післясвяткової «пожежі» і допомагають уникнути нервових зривів.

Не забувайте також дотримуватися режиму дня. Здорове харчування, восьмигодинний сон та фізична активність – найкраще налаштують ваш мозок на продуктивну роботу і допоможуть організму краще відновитися після тривалих святкових вечорів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також