Чотири неконтрольовані божевільні думки, що провокує нова робота

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Ці думки знайомі майже усім. Вони з’являються з нікуди, у начебто впевненій у собі свідомості, та поступово роблять нас несамовитими. Ми лютуємо на самих себе, неприродно сміємося із новими колегами та таємно від усіх відтворюємо свою міміку у вбиральні перед дзеркалом, аби подивитися зі сторони, «який вираз обличчя ми зробили, коли…» Що ж це за думки та як із ними боротися?

«Усі мої речі – жахливі!»

Зранку ви переміряли декілька вбрань, жодне з яких не підходить, щоб справити саме те враження, яке б ви хотіли. Ніяк не вдається підібрати потрібний вам стильний та професійний образ. Що подумають колеги? Розпач, завіса, антракт.

Ніщо так не нагадує перше вересня у старшій школі, як перший день на новій роботі. Проте, саме час згадати, що ви не у школі, і колеги зацікавлені в першу чергу у ваших професійних якостях, в другу – у харизмі та комунікативних навичках. Дуже ймовірно, що новий колектив не перейматиметься вашим зовнішнім виглядом, за умови, що він відповідає дрес-коду, якщо такий є, або просто здоровому глузду та нагоді.

Пам’ятайте – охайно, не провокативно і по-діловому – це вже достатньо. Якщо ви не стиліст, то вашому одягу дістанеться небагато уваги. Щоб почуватися спокійніше, можете заздалегідь подивитися як заведено вдягатися на роботу, та заздалегідь пригляньте собі щось на шопінгу.

«Мене найняли випадково!»

У вас також може проявлятися синдром самозванця. Це такий стан, коли вам здається, що у своїй професійній сфері – ви аматор, профан, негідник, що прикидається фахівцем і вас от-от викриють. І це не дивлячись на усі ваші досягнення та успіхи у роботі. Вам здається, раптом, що ви перехитрували наївного HR, видали себе за когось, ким не є. Ви взагалі не розумієте, чому обрали вас, адже ви нічого не розумієте. Може, через гарні очі? Це відчуття посилюється ще й тим, що у перший час на новому робочому місці вам необхідно сприймати багато нової інформації та навчатися незнайомому. І от ви вже подумки йдете у кабінет шефа і повідомляєте про свою жалюгідну аферу.

Зауважте наступне: ваш роботодавець не тицяв у небо пальцем, наймаючи вас. Мав місце тривалий процес відбору з-поміж багатьох кандидатів, на який витрачалися кошти та час. Ваш шеф навряд чи просто побився об заклад із колегою, що ви не протримаєтеся й тижня. Якщо сьогодні ви зайняли це місце – значить ви найкраща пропозиція на ринку. Ви та ваші кар’єрні досягнення недаремно підкорили HR-менеджера та керівника. Тому, коли засумніваєтеся у своїх силах, згадайте про це.

«Я скучив за попередньою роботою»

Там усе було зрозуміло: які завдання обов’язкові, а які – другорядні. З ким в офісі можна поговорити відверто, а від кого краще триматися подалі. Як поставити їжу у холодильник так, аби її не з’їли і кого підозрювати, якщо таки з’їли. Коли можна спізнитися, чи можна у п’ятницю попрацювати з дому тощо. Так, ви дійсно сумуєте за ідіотською старою роботою, з якої так довго планували втечу. Сумуєте навіть за прискіпливим колегою, якому завжди було діло до того, що ви спізнюєтеся. Аргументи «проти» наче розчиняються у повітрі, і ви почуваєтеся невдахою. Навіщо ви пішли?

Насправді, так ви почуватиметеся ще певний час, адже команда – дійсно незнайома, і поки ви не з’їсте з ними бочку солі, ви навряд станете так само близькі, як з попередніми колегами. Проте, на ділі  ви не сумуєте саме за минулою роботою – вам не вистачає почуття належності до чогось. Замість того, щоб поринати все більше у ці сумні, обтяжливі почуття, що породжують тривогу, активно взаємодійте з новою командою. Ставте питання, кличте пити каву та ініціюйте привітні діалоги. Не зайвим буде оздобити робочий стіл знайомими предметами, щоб почуватися комфортніше.

 «Все пропало – я зробив помилку»

Ви зробили помилку, яка у ваших очах просто перекреслює усю кваліфікацію, яка гучно заявляє усім про вашу некомпетентність, від якої ваша нова компанія збанкрутує, а шеф повіситься у кабінеті, а в нього ж діти! Що ви накоїли?

Так – ви «трохи» перебільшуєте. Усі без виключення роблять ті чи інші помилки у перший тиждень роботи – це нормально. Ви у новому середовищі, з новими обов’язками та корпоративними правилами – ви тільки звикаєте до роботи тут. Ваш менеджер це розуміє, і тому не полишить вас на одинці із завданнями, які критичні для роботи компанії. Тож у хвилини паніки згадуйте, що у вас є повне право на декілька помилок.

З плином одного-двох місяців ми, як правило, призвичаюємося до нової посади і ці нав’язливі думки щезають, наче їх ніколи і не було. Проте важливо пам’ятати, що вони відвідують майже кожного працівника, і це – нормально. Зустрічайте їх спокійно, адже тепер – ви знаєте як їх здолати!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також