Сьогодні велика частина людей працюють із дому. Багато з них не відчувають через це дискомфорту. Але є і ті, кому досить складно звикнути до режиму WFH (work from home — робота з дому). Комунікація потребує більше зусиль, продуктивність може знизитися через стрес, а від справ будуть постійно відволікати.

Але за правильного підходу будь-який процес можна налагодити і цим полегшити собі життя. Юлія та Михайло Завілейські, напевно, мають найбільший і найтриваліший у DataArt досвід роботи з дому — вони часто змінювали міста та країни, в деяких з них офісу просто не було. Ділимося їхніми порадами про комфортний WFH.

Юлія та Михайло Завілейські

Спілкуємось у режимі відео

Чудово знаємо, як це незвично і яким дивним багатьом здається спочатку. Але звикаєш швидко, а бачити людину, її реакцію, мати можливість виразом обличчя доповнити зміст слів — безцінно. Таке спілкування робить сприйняття адекватнішим, дозволяє звести викривлення до мінімуму.

Відстежуємо зону за спиною

Працюючи з дому, перевіряйте зону за спиною, що потрапляє в камеру — дверцята шафи краще закрити, ліжко застелити, а брудний посуд прибрати з кадру.

Вдягаємося повністю

Робота з дому для когось асоціюється з можливістю ходити цілий день у піжамі. І колеги запевняють, що бували в ситуаціях, коли клієнт або партнер випадково включав камеру й поставав у халаті. Або несподівано вставав, демонструючи, що перед зідзвоном привів до ладу лише верхню частину тіла.

©Крістіна Хаспекова для DataArt

Вимикаємо мікрофон і відключаємо повідомлення

Перше відноситься до великих зідзвонів, де ви не плануєте виступати. Друге — до тих, де ви збираєтеся демонструвати свій екран. Особливо уважно варто ставитися до повідомлень пошти та всіляких месенджерів — випадково можна продемонструвати листи та повідомлення, яких ви нікому показувати не планували.

Відмовляємося від паралельних задач

Під час спільного дзвінка з декількома учасниками, увімкніть камеру та забудьте про багатозадачність. Не писати в паралельному чаті — простий прояв поваги до співрозмовників. Люди люблять увагу та говорять неохоче, якщо думають, що ви їх не слухаєте.

©Крістіна Хаспекова для DataArt

Перевіряємо звук

Перевірте гарнітуру. Немає нічого краще за співрозмовника, якого не тільки добре видно, але й чути. Якщо хтось на зідзвоні має проблеми зі звуком, скажіть про це, щоб у колеги була можливість розв’язати її відразу або перед наступним дзвінком.

Не обмежуємося робочими розмовами

Зрозуміло, що люди, які працюють у розподіленій команді з різних міст, не можуть познайомитись один з одним так само добре, як колеги, що працюють пліч-о-пліч. Але це можна частково компенсувати, збираючись не лише у справах. Наприклад, іноді можна обмінятися кумедними та повчальними історіями, показати в камеру домашніх тварин, привітати когось із команди з днем ​​народження.

Ведемо календар

Записуйте все до свого календаря — станьте своїм власним менеджером. За такої умови:

  • обов’язково виділіть час для планування складних задач;
  • визначте ключові етапи, віхи;
  • оціните зусилля і тривалість, розподіліть час.

©Крістіна Хаспекова для DataArt

Потім переконайтеся, що ви дотримуєтеся календаря. Тримайте свій календар заповненим більше ніж на 80% — це створює розумний тиск, щоб залишатися дисциплінованим, і запобігає надмірному розслабленню. До речі, перерви на обід, каву тощо, теж варто внести до календаря.

Соціалізуємось

Якщо вам не вистачає, наприклад, розмов з колегами за обідом чи кавою, обміняйтеся парою слів у групових чатах. Спробуйте свідомо говорити не про роботу, нехай це будуть невеликі неформальні бесіди без порядку денного — «синхронізації», як ми їх називаємо в нашій культурі. Це насправді допомагає не почуватися самотнім.

Не забуваємо насолоджуватися

Насолоджуйтеся процесом WFH — не намагайтеся емулювати вдома офіс. Носіть зручний одяг (не забуваючи про пункт вище — носити його все ж потрібно), займайтеся спортом у той час, який витрачали на шлях до роботи й назад. Отримуйте задоволення від того, що організували день розумно — можливості для цього є.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!