Напередодні новорічних свят редакція онлайн-журналу The Point завітала з фотоекскурсією в київський магазин товарів для сну та дому JYSK, розташований на Столичному шосе. У цей період магазин особливо затишний: тематичний декор створює святковий настрій, і проводити тут час за шопінгом – задоволення. А от як працювати? Про це ми і запитали працівників.

Нічого зайвого

У залах, кімнатах відпочинку та інших приміщеннях магазину – гармонійний та лаконічний інтер’єр. «Меблі мають бути не тільки гарними, а і зручними. Оптимальні тони – спокійні, які не відволікають, а налаштовують на продуктивну роботу, – відзначає Мирослав Дорош, керуючий магазином. – Загалом компанія робить усе, щоб забезпечити «хюґе» на робочих місцях, і це проявляється навіть у дрібницях».

Все під рукою

Магазин забезпечений усією технікою, яка потрібна для ефективного і безпечного виконання роботи (наприклад, для розвантаження і перевезення меблів та інших товарів). Серед співробітників регулярно проводяться опитування щодо нових можливостей вдосконалення роботи, і за рекомендаціями працівників компанія забезпечує додаткове сучасне обладнання. Наприклад, до послуг працівників складу – зручні електрокари. Зокрема, саме такий підхід дозволив значно пришвидшити процес розвантаження машин і розміщення товарів.

Командна гра 

У магазинах JYSK в Україні штат  в середньому складається з 8 людей, залежно від місцезнаходження та кількості покупців. «Водночас наша система передбачає, що в штаті немає, наприклад, прибиральників чи вантажників – цю роботу виконує вся команда, – розповідає Мирослав. – Проте процеси побудовані так, щоб усім було комфортно. Магазин працює в дві зміни, на кожній обов’язкова присутність колеги-чоловіка, який виконує роботу з фізичними навантаженнями. Оскільки працює дві каси, завжди є можливість підмінити одне одного, відпочити та спокійно пообідати».

Звичайно, в кожного працівника є посадові обов’язки та основне робоче місце. Так, завідувач складу більше часу проводить саме на складі, проте якщо знадобиться його консультація в залі – він вже за пару хвилин буде тут.

Є можливість працювати на півставки – як, наприклад, завідувачка касою Віта Сорока. «Це дає мені можливість суміщати роль мами з цікавою роботою та розвитком», – відзначає дівчина.

«Також наша особливість у тому, що керівники працюють пліч-о-пліч із колегами. Наприклад, ми можемо разом розвантажувати машину, викладати новий товар, консультувати покупців, прибирати… Просто керівник має дещо більше відповідальності і повноважень, – ділиться Мирослав. – Такі принципи дозволяють нам будувати культуру довіри та відкритості, а ще – запобігати монотонності: треба виконувати різні завдання, а відтак динаміка та розвиток – ось стиль роботи, до якого ми звикли».

Візити керівників з офісу – звичне явище для працівників магазинів. «Колегам важливо на власні очі бачити, як працюють магазини, і звичайно – спілкуватися з покупцями напряму, – розповідає Мирослав. – Наприклад, нещодавно наш Country Manager особисто проконсультував покупця та продав комод, не відволікаючи від роботи штат магазину».

Продуктивність за графіком

Завдання співробітників різноманітні, проте чітко сплановані: є графік роботи та відпочинку. У плані прописані завдання на кожний день – від роботи з клієнтами до, наприклад, розміщення товарів за оновленою планограмою. Якщо завдання масштабні, їх не може бути більше одного-двох, щоб виконати все правильно та ефективно. Наприклад, раз на півроку відбувається сезонна зміна експозиції товарів, і всі співробітники сфокусовані саме на цьому – звичайно, окрім спілкування з покупцями, яке завжди в пріоритеті. Навіть нетривалі завдання (такі як, наприклад, «витерти пил», «навести лад на полицях з рушниками») фіксуються в плані: це дозволяє правильно оцінити навантаження. Завдання конкретні, мають чіткі строки виконання та точки контролю. Працівники завжди можуть розраховувати на допомогу та зворотний зв’язок керівника.

Еко-принципи

З 2020 року всі магазини JYSK відмовляться від пластикових пакетів, а покупцям запропонують еко-сумки та пакувальний папір. Сортуються та здаються до спеціальних пунктів пластик, поліетилен і картон. Також у магазинах багато товарів, які передбачають використання батарейок: їх збирають та здають на утилізацію.

Зона релаксу та… солодкого сну

У кожному магазині створюються комфортні умови. «Це настільки важливо, що компанія готова навіть «заощадити» на просторі для товару, щоб забезпечити достатню територію для побуту та відпочинку працівників», – запевняє керуючий магазином. Є переодягальня, в кожного працівника – власна шафа, де можна залишити особисті речі. Щоб співробітники завжди мали охайний вигляд, створені всі умови – наприклад, є можливість попрасувати форму. У деяких магазинах передбачені також душові кабіни.

Кімната відпочинку виконана в теплих тонах – тут співробітники полюбляють збиратися на чайні «п’ятихвилинки». Є холодильник, мікрохвильова піч, електрочайник, посуд, тобто все необхідне, щоб пообідати чи влаштувати перерву зі смаколиками. Кава, чай, печиво, шоколад, соки, фрукти, якісна питна вода – усім забезпечує компанія.

Додатковий затишок створюють кімнатні рослини, наприклад, деревце бонсай. На стінах розміщена візуалізація принципів роботи та цілі, фотографії працівників, а також рейтинги – компанія проводить багато внутрішніх конкурсів із цінними призами для співробітників (від мандрівок за кордон до автомобілів).

Цікавинкою магазину є «матрацна студія» – місце, де покупець може протестувати такий важливий атрибут спокійного та відновлюючого сну. В цій зоні люблять гратися діти, а деяким малюкам стає настільки комфортно та затишно, що вони навіть засинають, доки батьки спокійно роблять покупки.

Естафета можливостей

У компанії проводиться навчання, але більшу частину навичок працівники здобувають в процесі роботи – передача досвіду від керівника та колег гармонійно вплітається у виконання завдань, навчання засноване на досвіді та успішних кейсах із практики. «Чим більше працівники знають та вміють, тим більше у них можливостей рости та розвиватися. Наприклад, хтось із моєї команди згодом може зайняти моє місце, а я – спокійно рушу далі, адже точно знатиму: колеги чудово впораються, ми вчилися разом», – розповідає Мирослав. І такий сценарій має високі шанси на втілення: на вакансії компанія розглядає насамперед своїх працівників, побудувати кар’єру може кожний. У JYSK багато таких прикладів – так, регіональний менеджер наразі проходить стажування в Данії на посаду Retail Manager, а розпочинав шлях у компанії вісім років тому з позиції продавця-консультанта.

Загалом в Україні працює 50 магазинів JYSK у 20 містах, і за відгуками працівників, у кожному створені умови для комфортної та продуктивної роботи. У 2020 році планується відкриття ще кількох магазинів, отже, можливостей долучитися до колективу буде ще більше. 

Фото: Тетяна Скуфінська

Ознайомитися з вакансіями JYSK