Хейтерська атака на роботі та в соцмережах: як реагувати та уникати

Хейтер (від англ. hate – ненависть) – особа, яка говорить/пише неприємні речі про когось/критикує досягнення, особливо – в мережі інтернет; відчуває ненависть або ворожість (приховану/відкриту) до чого-, кого-небудь; відверто заздрить успіхам інших.

Останнім часом цей термін дуже часто доводиться чути, особливо – в соціальних мережах. На болісні коментарі на свою адресу жаліються часто публічні люди, але якщо ви не зірка, теж можете потрапити під приціл хейтерів. А чи знаєте ви, що хейтери не лише ховаються за нейтральними аватарками у соцмережах, вони серед вас: це можуть бути колеги, незнайомці на вулиці, або навіть знайомі. Зазвичай це невпевнені в собі люди, які незадоволені власним життям.

Не варто відносити до хейтерів людей, які не поділяють вашу точку зору. Якщо у висловлюваннях присутній конструктив, аргументи, людина тактовно висловилася щодо вас, вашої поведінки – це не хейт. А якщо дійшло діло до образ та агресії – це він.

Мета хейтера

Самоствердження коштом іншої особи, підвищення самооцінки, пробудження емоцій, доведення особи, на яку направлено хейт, до бурхливої реакції.

Для кого хейт стає болісним

Важко переживають хейтерські атаки люди, невпевнені у собі. Якщо ви знаходитеся в зоні ризику, потрібно попрацювати над своєю самооцінкою, вчитися не реагувати на негативну думку сторонніх людей. Допоможуть це зробити спеціалісти: психотерапевти, психологи, спеціалізована література тощо. Також не забувайте самостійно себе хвалити, навіть за невеликі досягнення – з часом помітите, як підвищується самооцінка.

Як реагувати на хейт

  • Вчіться не реагувати на негатив, ігноруйте його, шукайте позитивні моменти, переведіть хейт, якщо це доречно, на жарт та посмійтеся з нього.
  • Якщо ж хейтер ваш колега – ігнорувати не потрібно, адже напади, скоріше за все, повторяться. Варто присікати на початкових стадіях негативні, образливі висловлювання. Скажіть, що відчуваєте, уточніть, що співрозмовник мав на увазі, можливо, ви не правильно зрозуміли його слова. Якщо це не подіє – мінімізуйте спілкування.
  • Якщо хейтером виявився керівник – ще складніше. Така поведінка неприпустима, у випадку, якщо бос дозволяє хейтити вас у присутності колег, з часом і вони можуть почати це робити. Обов’язково поговоріть з керівником та скажіть, що вам це не подобається та така поведінка для вас неприйнятна. Якщо розмова не принесе результатів – найкращим рішенням буде звільнення.
  • Якщо для певного колективу перехресний хейт – норма – це ознака нездорового колективу. У випадку, коли керівництво знає про це, але проблеми не бачить, колектив ніколи не стане командою, міжособистісні зв’язки позначатимуться на емоційному стані співробітників та на якості виконання робочих обов’язків. Якщо ж керівник не здогадується про те, що відбувається у колективі, повідомте про ситуацію, щоб уникнути проблем. Правильною реакцію керівника на хейт у колективі буде особисте спілкування з кожним членом команди, організація тренінгів на цю тему, спілкування співробітників з психологами, психотерапевтами.
  • Якщо хейтер – людина, яку ви зустріли випадково у реальному житті, а не в соцмережах, найправильнішою реакцією буде ігнорування. Удайте, що не почули його і, нібито, сказане хейтером вас не стосується. Адже від незнайомця ви взагалі не знаєте, чого очікувати. Можливо, це психічно хвора людина. Якщо вступите у словесну перепалку, захищаючи свою гідність, вона може перерости навіть у бійку.
  • Не читайте повідомлення хейтерів, блокуйте їх одразу. Не починайте переписуватися і доводити свою правоту – це заводить хейтерів ще більше. Ви потонете у хейті, це може тривати не день і не на два. Пам’ятайте, що в одного хейтера може бути декілька фейкових акаунтів, з яких він щодня писатиме гидоту. А вам здаватиметься, що їх стає все більше і більше, побережіть власні нерви.

Важливо:

  • Не сприймайте хейт на власний рахунок, не засуджуйте хейтерів, така поведінка не ваша проблема, хейтерам можна лише поспівчувати, це – ображені люди.
  • Не вступайте у словесні перепалки з людьми, які апріорі налаштовані на негатив, адже вони на це й розраховують.
  • Ймовірно, що знайдеться той, кого не влаштує ваша зовнішність, поведінка, робота, думки тощо – ви не можете подобатися всім.
  • Якщо відчуваєте злість та ненависть – це означає, що хейтер отримав те, що хотів, не дозволяйте негативним емоціям керувати вами.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також