#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Редакція The Point продовжує рубрику #Години. Наші герої – профі у своїй сфері та успішні підприємці діляться своїми робочими звичками, правилами організації життя, фейлами, кар’єрними уроками і секретами продуктивності, а також розповідають, що їх мотивує.

Справі час, і #Години вже йдуть. Наша наступна героїня – Яніна Соколова, ведуча авторських програм «Рандеву» і «Кіно з Яніною Соколовою», засновниця школи екранних мистецтв Screen School.

Яніна розповіла The Point про самодостатність і критичне мислення як чинники продуктивності, два ранки і сон як головний ресурс, переїзд до столиці як фактор дорослішання, а також чому той, хто володіє емоціями, володіє світом.

На вашу думку, що таке продуктивність?

– Продуктивність – це вміння поєднувати кайф і сенс. Коли ці речі зустрічаються, народжується продуктивність.

– Без чого вона неможлива?

– Без позитивного мислення і впевненості у власних силах. Самодостатність і критичне мислення спонукають знайти баланс між різними формами зайнятості протягом дня. Вміння знайти цей баланс і є шлях до щастя. Знайшов – щасливий. Ні? Щасливий, що шукаєш.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

Фото: Дмитро Вага

− В яких ситуаціях ваші сильні сторони проявлялися як слабкі і навпаки?

− У випадках, коли я перебуваю у некомфортних умовах. Серед токсичних людей і обтяжливих обставин. Тоді я стаю не собою, а монстром.

− Як проходить ваш ранок? Чи вірите, що перша година після пробудження – найпродуктивніша?

− Прокидаюсь я рано. Але ненавиджу це робити, тому мій ранок – це два ранки. Я прокидаюсь о сьомій, збираю дітей до школи-саду, закриваю за ними двері і повертаюся у ліжко так, ніби першої серії не було. Сплю ще годину. Потім готую сніданок і паралельно відповідаю на повідомлення у мессенджері, які накопичилися за ніч.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

− П’ять головних правил організації вашого робочого дня.

− 1. План на день має бути готовий з вечора.

2. Година для себе. Не для роботи, родини, друзів, а саме для себе.

3. Важкі зустрічі – на ранок, простіші – на вечір.

4. Передумав зустрічатися, бо немає настрою, – перенеси.

5. Уникай зустрічей з людьми, які тобі неприємні, але коли ти маєш мати з ними справу – вирішуй все дистанційно.

Зупинися і стань врешті собою. Адже життя – це кайф, а не конвеєр птахофабрики у КНДР.

− Які речі включають вас в так званий стан ресурсу і які, навпаки, вимикають?

− Сон – мій головний ресурс. Якщо сон був, можу працювати 14 годин на добу.

− Які техніки тайм-менеджменту ви використовуєте, і як вони вам допомагають?

− Я стала все записувати. Купую за кордоном два рази на рік блокнот-органайзер. У ньому все: зустрічі, ідеї і плани.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

− Які у вас є корисні звички, які допомагають бути продуктивним в роботі та особистому житті та шкідливі, які поки ще заважають?

− Корисні звички – це планування тижня із обов’язковим запасом часу. Це резерв на дітей, і він завжди вакантний. Цей час допомагає мені мати звичку бути мамою.

Негативна звичка – лінь. Часто відміняю щось корисне у вихідний від роботи день, бо лінь.

– У чому відмовляєте собі?

– Найчастіше у сні. І це катастрофа, яка коштувала мені здоров’я.

– Як не стати жертвою продуктивності?

– Треба зупинитися і сказати собі: «Ти людина, а не робот. Зупинися і стань врешті собою». Адже життя – це кайф, а не конвеєр птахофабрики у КНДР.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

− У якому віці ви почали працювати? Якою була ваша перша робота?

− Почала працювати у 15 років. Спочатку кур’єром, потім журналістом у місцевий газеті у Запоріжжі, потім рекламувала чаї у місцевому супермаркеті. Все це ще під час навчання у школі. Перші гроші дали перше відчуття самостійності.

− Яку пораду ви б дали собі 18-річній?

− Будь сміливою. Стукай, вчися і не бійся відповідальності.

− Коли ви відчули, що подорослішали? Що зробило вас дорослою людиною?

− Переїзд до столиці. Все стало інакшим. Я належала сама собі.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

− Що було найскладнішим, коли починали, а що найлегшим? Що найскладніше і найлегше у вашій роботі зараз?

− Коли починала, моя робота була для мене стресом. Лише з роками я почала відчувати кайф. Зізнаюся, мені спокійніше, коли я в ефірі, ніж поза ним.

Зараз все вирішує кількість годин сну. Найскладніше – бути завжди у тонусі, навіть коли напередодні до ночі писав книгу. Найлегше – бути собою.

− Чому вас навчила ваша робота?

− Бути людяною і чесною, мати місію. Незалежно від того, президент ти чи танкіст Ксенія.

– Найбільший урок за вашу кар’єру.

– Урок – це стримувати емоції. Хто володіє емоціями – володіє світом. Кадр любить емоції, але дозовані і здорові. Це допомогло мені досягти емоційного балансу і в житті. Не завжди вдається, але я стараюся.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

– Що таке робочий день у вашому розумінні?

– Робочий день – це твій особистий план. Я рада, що сама можу його моделювати. У цьому і перевага професії. Я можу бути на роботі о 15:00, а можу о 20:00. Все залежить від зйомки. Телебачення – не завод, тут все набагато вільніше.

– Що вас мотивує?

– Діти. Я хочу, щоб вони мною пишалися. Це найголовніша мотивація.

– Як боротися із «кліповим мисленням» і чи потрібно?

– Прибирати телефон на вихідні. Побільше читати. Писати і гуляти.

Які подкасти слухаєте і порадили б іншим?

– Раджу всім послухати монологи про успіх і щастя Ірини Хакамади. Дуже корисно. Особливо про розподілення часу на те, що надихає, та утилізацію речей у житті, які є токсичними.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

– Які книги справили на вас сильне враження?

– «Важкі рішення» Гілларі Клінтон, «Мене звати Люсі Бартон» Елізабет Страут, «Несказане» Селести Інг, «Щасливі люди п’ють каву» Аньєс Амртен-Люган та «Інтернат» Жадана. Всі ці книги – про людину. У різних життєвих обставинах. Вони про те, як не втратити себе. Велика розкіш у сучасному житті.

– Скільки книг читаєте і як знаходите на це час?

– Зазвичай це кілька книг одночасно для різних типів дозвілля. Читаю у відрядженнях і перед сном. Це єдиний час для книг.

#Години телеведучої Яніни Соколової: про вміння поєднувати кайф і сенс, щастя пошуку і дистанційне вирішення справ

Odesa International Film Festival 

– Якщо у вашому графіку звільниться один день, чим займатиметесь?

– Поїду кататися на самокатах до Бучі. Або ляжу на березі річки на багряне листя і просто слухатиму тишу. Ввечері заберу дітей із садка-школи і поїдемо на вечерю у місце, де все пахне добром і спокоєм.

Попередні випуски:

1. #Часы маркетинг-директора Uklon Даниила Ваховского: о 12 неделях в году, как джаз повышает продуктивность и почему полезно иметь сознание новичка

2. #Часы медиаконсультанта Веры Черныш: как не давать мозгу ржаветь, какую работу не заменит искусственный интеллект и почему не нужно бояться «ветра в лицо»

3. #Часы основателя массовых онлайн-курсов Prometheus Ивана Примаченко: о неустойчивости инноваций, состоянии потока и как никогда не переставать бороться

4. #Часы основателя агентства Fedoriv Андрея Федорива: почему хороший бренд – это всегда вопрос, о суперлюдях и большой амбициозной цели

5. #Часы руководителя отдела коммуникаций и ивентов в UNIT.City Александры Говорухи: об азарте и самомотивации, как фокусироваться на главном и почему не нужно спешить жить

6. #Часы CEO онлайн-сервиса заказа еды Eda.ua Евгения Казанцева: о неудаче как стимуле, самом важном для бизнеса и трезвом осмыслении того, что делаешь

7. #Години радниці начальника Київського метрополітену Наталки Макогон: про день у підземці під час подорожей, фейли, «метрогоробця» та про те, чому робота в метро вчить спокою

8. #Часы сооснователя киевской библиотеки BOTAN Алексея Иванова: о несчастливых $100, въедливости, важности «зачем?» и контенте-фастфуде

9. #Часы основательницы проекта «Всі. Свої» Анны Луковкиной: о секрете продуктивности от Эннио Морриконе, лени как двигателе, отказе от соцсетей и нежелании взрослеть

10. #Часы основателей Kyiv Academy of Media Arts Сергея и Анны Вовк: о работе как стихии, ненужных заклинаниях и как ребенок помогает в организации дня

11. #Часы идеолога пространства для коворкинга Счастье HUB Маргариты Сичкарь: о правиле пустоты, пользе перепадов, почему людей можно обмануть только раз и как потратить миллион

12. #Години співвласника холдингу емоцій !FEST Андрія Худо: про вчасні паузи, драйв, ранкову каву і вміння бути психологом

13. #Часы основательницы кулинарного проекта «Картата Потата» Даши Малаховой: о жизни, как игре в теннис, отсутствии правил и важности миссии

14. #Часы основательницы культурно-социального проекта «Aрт-Пiкнiк» Славы Фроловой: о трудоголизме как враге, природе лидера, чувстве юмора и космосе человека

15. #Часы PR-директора «1+1 медиа» и партнера издательства «Книголав» Светланы Павелецкой: о дисциплине, честности, 100 книгах в год и почему всегда нужно делать больше

16. #Часы соосновательницы агентства Gres Todorchuk PR Ярославы Гресь: об опыте как награде и наказании, первых 110$ и почему нужно заставлять мозг болеть

17. #Часы основателя и СЕО студии стартапов Concepter Влада Тисленко: о пике эффективности, «железном человеке» и пользе текучки в компании

18. #Часы основательницы благотворительного фонда «Таблеточки» Ольги Кудиненко: об однозадачности, прокрастинации и злости как главном ресурсе мотивации

19. #Часы основателя компании Ulichnaya Eda Романа Тугашева: о работе как игре, уроке за $100 000 и гастрономии как лучшем способе открыть страну

20. #Часы основательницы нетворкинг-платформы Charitum Даши Заривной: о двух сторонах эмоциональности, минусах продуктивности и лучшей черте поколения Z

21. #Часы генерального продюсера Одесского кинофестиваля Юлии Синькевич: об уроках выгорания, эмоциональной синусоиде и почему реализм важнее мотивации

22. #Часы основателя сервиса впечатлений в подарок Bodo Виталия Дрозда: об удовольствии как факторе продуктивности, вреде small talks и почте в один экран

23. #Часы актрисы театра и кино Ирмы Витовской: о самодисциплине, позитивном лидерстве и актерстве как профессии одиночек

24. #Часы основателя Школы предпринимательства и лидерства для детей и подростков MBA Kids Николая Дориченко: о яхтинге, факапах и научной фантастике

25. #Години кантрі менеджера JYSK в Україні Євгена Іваниці: про перепрацювання як шкідливу звичку, любов до бігу й бажання завжди бути першим

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также