Интервью с работодателем: Холдинг эмоций !FEST изнутри

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Не тільки львів’яни, але й численні гості міста знають заклади Холдингу емоцій !FEST. Дехто їде до Львова саме заради «Криївки», «Дому легенд», «Львівської копальні кави» та ще багатьох цікавинок. Про компанію як роботодавця, про роботу у ній зсередини ми вирішили поспілкувалися з керівником відділу персоналу Холдингу емоцій !FEST Наталею Мазяр.

– Всі знають холдинг як мережу ресторанних закладів «з цікавинкою». Але це ж не весь !FEST?

– Холдинг емоцій !FEST – це дуже багато проектів, частина з яких вже структуровані та систематизовані. Йдеться про ресторанний напрям, мережу магазинів «Два кроки». І є ще багато нових проектів на різних етапах розвитку, деякі – це взагалі стартапи.

Зараз у нас 1750 працівників. Мережа налічує 23 ресторани у Львові, 30 ресторанів франчайзингової мережі «Львівська майстерня шоколаду», яка працює не тільки в Україні, але й має три заклади у Польщі і скоро ще один відкриє у Празі. Також франчайзинговий проект «Львівські пляцки» – маємо 7 закладів по Україні, плануємо відкрити найближчим часом ще 3-5 за межами Львова. Ще – «Видавництво Старого Лева», яке активно розвивається, та ряд стартапів, наприклад, майстерня з виробництва ножів.

Близько 140 людей — це працівники офісу, вони виконують функцію підтримки усіх проектів, їх супровід. Це юридична частина, фінансова, кадрова частина, дизайнери, маркетологи та PR-відділ, уся ця підтримка здійснюється з офісу у Львові.

Новий офіс — це взагалі такий великий наш проект, який називається !FESTrepublic. Ми нещодавно переїхали сюди і почали його розвивати. Створюємо тут простір для активних інноваційних людей. Це не лише наші працівники, але й площі для стартапів ззовні. Також у планах – відкриття тут дитячого садочка. Але цей проект потребує ще багато роботи: все треба продумати, знайти людей, які дійсно працюватимуть з дітьми під наші цінності, під наше бачення виховання. Вже сьогодні на території офісу ми відкрили свою їдальню. І для розвитку тут залишається ще достатньо простору.

Офіс розташований у старій частині Львова на території колишнього заводу. Це Підзамче, доволі сонний район, тож ми додаємо йому нової динаміки, нового дихання.

– Розкажіть детальшіне про команду?

– Якщо говорити про ресторанний напрямок, усі деталі маємо чітко прописані, є визначена організаційна структура. Наша особливість у тому, що у нас немає директора ресторану. Натомість є менеджер, який управляє закладом і, при цьому, повністю працює у зміні. Він не має свого особистого кабінету і працює безпосередньо з клієнтами, знає гостей в обличчя і знає всі процеси в ресторані від “а” до “я”.

На сьогодні більшість менеджерів у наших закладах – це наші колишні офіціанти та бармени. Основа кадрової політики – це ріст. За якийсь час роботи ти маєш шанс стати менеджером ресторану, хоча починав, наприклад, з посади офіціанта. Як приклад, одна з наших менеджерів – Ріта Демчук, яка починала працювати на Відкритій кав’ярні «Біля Діани», потім – у «Криївці», після цього – менеджером ресторації «Гасова лямпа». А тепер вона – менеджер великого колективу Театру пива «Правда», який налічує близько 140 працівників.

Ми розвиваємо свої таланти, шукаємо потенціал всередині своєї команди, тому люди мають можливість кар’єрного зростання.

Якщо проаналізувати середній вік наших працівників, то переважно це молодь. Наприклад, Ріті 27 років, і вона керує величезним проектом. В цьому є як плюс так і мінус. Позитив у тому, що люди мають можливість виростати, проходити різні ланки, але є й мінус – у тому, що молоді не завжди можуть мати достатньо життєвого досвіду, аби керувати великим колективом, де є офіціанти віком 18-20 років, і посудомийниці, вантажники, прибиральниці, кухарі, вік яких 40-60 років. І не завжди у молодих є розуміння, як тим чи іншим категоріям людей ставити завдання, що від кого очікувати. Звісно, навчаємо цьому людей, але мали кілька випадків, коли люди не давали собі раду на менеджерській посаді.

– А що ви мали на увазі під можливістю навчатися?

– У нас є тренінговий центр і визначено перелік тренінгів, які кандидат має тут пройти перед тим, як стати менеджером закладу. Це стосується роботи з людьми, стилів управління. Впродовж трьох місяців триває адаптація і працює система наставництва: наставник приходить і у вигляді бесіди за кавою запитує, як справи, чим допомогти, як вирішити ті чи інші ситуації.

– А які цінності у вашої компанії?

– На початку роботи компанії у нас була стратегічна сесія, на якій ми сформували цінності Холдингу емоцій !FEST. Ми шукали «унiкальних та яскравих, пристрасних та небайдужих, патрiотичних та вiдкритих» людей, аби разом рухатись вперед. Ці цінності досі актуальні для нас, але компанія динамічно розвивається, і ми чітко розуміємо, що є потреба їх актуалізувати, трохи переформатувати. Адже люди мають розуміти, що треба не просто бути активним, генерувати ідеї, але й втілювати їх до кінця, брати на себе відповідальність за результат.

Наша місія залишається незмінною: творити унікальний простір позитивних емоцій та вражень, робити себе, місто та країну кращими.

– Розкажіть, чим компанія може зацікавити шукача роботи? Які Ваші переваги на ринку праці?

– Ми завжди розглядаємо внутрішній потенціал. Наші працівники – перші кандидати на нові посади. Йдеться не тільки про ресторани, якщо у нас відкривається якась вакансія в офісі – обліківець, бухгалтер, юрист, менеджер з роботи з клієнтами чи рекрутер – ми в першу чергу інформуємо своїх працівників, шукаємо когось зсередини. Усім даємо шанс стати частиною офісної команди. Якщо не знаходимо потрібного кандидата, шукаємо ззовні. Приємно, що маємо позитивний досвід, коли люди, які працювали в закладах, очолили в офісі певні відділи чи напрямки.

Позитив також у тому, що людина може змінювати напрямки роботи в межах компанії. Якщо ти працював в одному напрямку, але бачиш свій потенційний розвитку в іншому, розумієш, яку додану вартість ти можеш цьому напрямку принести, можна звернутися до когось з засновників чи керівника напрямку, і це не проблема, щоб перевестися чи навіть переїхати в інше місто.

Був період, коли ми дуже активно росли і просто не встигали вирощувати свій кадровий потенціал, тож почали брати людей ззовні. На сьогодні навіть маємо кількох менеджерів ресторанів, які також прийшли ззовні на управлінську посаду. Трапляється, що нам потрібна експертна думка, тоді ми готові залучати людей з-поза меж колективу.

Що ми, як компанія, даємо людям? Це конкурентна зарплатня, кар’єрний ріст і можливість навчатися. Йдеться не лише про навчання всередині компанії (у нашому тренінговому центрі), але ми відкриті до того, аби відправляти людей на навчання навіть в інші міста. Наприклад, якщо менеджер закладу знає, що десь навчають особливо добре готувати той чи інший вид кави, він може запропонувати відправити свого бариста туди, аби здобути нові знання і вміння. В більшості випадків компанія оплачує навчання.

– А якась додаткова система бонусів існує?

– Усі працівники компанії у нас мають змогу харчуватися впродовж дня — від офісного персоналу до працівників на місцях. Якщо людина працює після 23:00, їй оплачуємо доїзд додому. Маємо свою систему лояльності для працівників. Топ-менеджмент їздить на стратегічні сесії раз у два роки, наприклад, якось це була поїздка в Італію. Щомісячні наради керівників проходять у цікавому форматі: можемо піти на допрем’єрний показ фільму чи в театр. Також діє річне страхування та річна програма в спортивному клубі для топ-менеджменту.

Маємо свій внутрішній фонд, куди з кожної зарплати людина відраховує 15 грн, і потім, при потребі, наприклад, на лікування, може отримати виплату.

Щороку кожен напрямок, кожен заклад організовує свій виїзний корпоратив. Це може бути просто поїздка за місто з шашликами, поїздка в Карпати чи, наприклад, в Одесу. Кожен менеджер вирішує, що буде більш актуальним саме для його колективу, вказівок в цьому питанні ніхто не дає. Постійно проводимо додаткові заохочувальні заходи – нещодавно, наприклад, пройшов лате-арт батл, найкращі бариста компанії змагалися у вправності виконання малюнків на каві. Раніше ми визначали, хто з офіціантів швидше наливає пиво, проводили перегони кельнерів, турнір серед закладів компанії з міні-футболу…

– Наскільки велика плинність кадрів? Наприклад, серед офіціантів.

– Все залежить від причин. Якщо наші працівники планують переїхати до іншого міста, але хочуть залишитися в компанії, то ми даємо рекомендації у заклади нашої франчайзингової мережі у цьому місті. І вже маємо кілька випадків, коли люди переїжджали і були працевлаштовані. Така можливість є, люди залишаються в компанії.

Звичайно, плинність кадрів присутня, вона природна для сфери ресторанного бізнесу. Якщо я, як HR-менеджер, бачу, що показник збільшується відносно нашого усередненого значення на рік, то починаю спілкуватися з менеджером конкретного закладу, аби з’ясувати, чому людина пішла, робимо опитування колективу, вивчаємо всі обставини. Наразі склалося так, що у ресторанах на загал працюють молоді люди, які навчаться, і розглядають роботу, як підробіток. Є люди, які приходять на літній сезон, на рік. Хтось переїжджає в інше місто, хтось знаходить роботу за спеціальністю…

Також у нас діє політика неповернення в компанію. Колись вона була дуже жорстка: якщо людина пішла з компанії, її не брали на роботу знову. Через останні події в країні ми трохи змінили підхід, адже розуміємо, що з об’єктивних причин люди переїжджають в інші міста чи виїжджають за кордон. Тому ми розробили вихідне інтерв’ю, де вказано, з яких причини людина йде, її характеристика від менеджера, у якого вона працювала. Якщо характеристика хороша, можемо повернути її назад. Бувають випадки, коли люди повертаються. Та й компанія дуже виросла, важко вслідкувати за усіма.

– Найбільше складнощів саме з пошуком офіціантів?

– Ні, з кухарями. Ринок у Львові розвивається дуже активно. Постійно відкриваються нові ресторани, кафе. Але професія кухаря не є популярною серед молоді, адже вона є доволі важкою і не такою високооплачуваною, як, напевно, хотілося б. Так склалось з часом. Ми працюємо зараз над популяризацією цієї професії, аби люди могли з гордістю казати, що пишаються тим, чим займаються, що вони годують людей, створюють цікаві продукти, розвивають цікаві проекти.

Раніше компанія організовувала дві школи кухарів, ми випустили близько 20 шеф-кухарів, частина з них досі працює у закладах Холдингу емоцій !FEST. Плануємо цю школу кухарів запускати знову і робити акцент на філософії професії, на розвитку львівської кулінарії, львівської кухні, аби людей більше навчати управлінським якостям, а не лише тому, як різати, як готувати. Зараз ми в процесі відбору людей для нового етапу навчання.

– А як ставитесь до хедхантингу? Вдаєтеся до цього?

– Звичайно, існує категорія людей, які мігрують між ресторанами, шукаючи більшого заробітку, легшої роботи. Я маю чітке розуміння, що якщо переманюєш когось з одного ресторану, то в такий самий спосіб людина може піти і з нашої компанії. Цей спосіб не розглядаємо, хіба що людина особисто хоче перейти до нас, а ми можемо запропонувати кращі умови. Нагло переманювати і хитрити, працюючи на одному ринку — нас таке не цікавить.

– Які перспективи розвитку компанії?

– Якщо говорити про плани у Львові, то ми наразі не плануємо запускати тут таких масштабних проектів, як, наприклад, Театр пива «Правда». Будемо відточувати існуючі проекти, удосконалювати продукти, які вже пропонуємо на ринку. Також плануємо активно розвивати франчайзингову мережу. Це «Львівська майстерня шоколаду», що є вже по всій Україні, у Польщі, наступний крок — відкриття закладу у Празі, а також «Львівські пляцки», які теж активно розвиваємо. Як я вже сказала, в планах до кінця року — відкрити ще 5 ресторанів у різних містах України. Зокрема, через 3-4 тижні — у Кіровограді.

–  А який ритм роботи в такій активній компанії?

– Фактично, офіс працює з понеділка до п’ятниці з 9:00 до 18:00, але реально людина може прийти пізніше і довше попрацювати, при потребі попрацювати віддалено. Ніхто не контролює кожну хвилину твого часу, куди ти ходив, що ти робив за конкретні 30 хв. У нас працює самовідповідальність, самоорганізація робочого процесу. Звичайно, якщо ти не вмієш цього робити, над тобою буде керівник, який ставитиме тобі завдання. Не можна порівнювати, наприклад, проектний відділ і відділ бухгалтерії. Бухгалтерія працює з 9:00 до 18:00, адже вони комунікують з банками та державними установами, у них не може бути гнучкого графіку. Натомість проектний відділ може працювати в суботу, на вихідних.

У нас проектно-матрична структура і одна людина може підпорядковуватися різним керівникам, але кожен відповідає за те, що робить.

Кого ми шукаємо? Драйвових людей, які готові брати на себе відповідальність, які не будуть чекати, що хтось прийде і дасть їм список завдань. Звичайно, у нас є команди, які працюють за списком, але вони не займаються запуском нових проектів.

– Які найактуальніші вакансії, окрім кухарів і офіціантів?

–  Актуальні вакансії завжди можна знайти на нашому сайті. Звичайно, найчастіше шукаємо офіціантів, кухарів, продавців.

Але якщо ви не знайшли на нашому сайті вакансії, яка вас цікавить, нам на вказану скриньку можна надіслати резюме з коротким мотиваційним листом про те, чим би ви хотів займатися в нашій компанії. І є багато шансів, що це спрацює. Ми мали кілька випадків, коли люди саме так працевлаштовувалися. В тому числі й я сама: я написала листа, і потім мала співбесіду зі співзасновником !FESTу Юрком Назаруком, так і почала тут працювати. Часом є так, що нам не помітна якась ніша, а збоку людина це бачить і пропонує якісь ідеї. Тож це дуже корисно.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также