Интервью с работодателем: IT-компания Nravo

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Сфера інформаційних технологій є своєрідною в своїй сутності. До того є ще й регіональна специфіка. Що притаманне Львову, які є проблеми та переваги – ми спитали у СЕО компанії Андрія Табачина.

Нраво_Табачин

– Що особливого в ІТ-сфері саме Львова?

– Останнім часом Львів часто називають новою IT-столицею України. Цікавим є те, що більшість програмістів з Західної України їдуть працювати саме до Львова. Тому тут при населенні міста в 800 000 чоловік живе понад 12 000 IT-фахівців, фактично це 1,5% населення міста. Тут знаходиться багато ІТ-компаній, але переважна більшість з них – це аутсорсінгові. Продуктових компаній практично нема.

– Але для таких продуктових компаній як ваша, це досить непогано?

– Так. Але є й проблеми. Одна з них – фахівці в аутсорсінгових компаніях, в більшості своїй, відсиджуються в компаніях, отримуючи заохочення більше за стаж, ніж за результат. Роботу вони шукають, виходячи зі своїх зарплатних побажань, а не з вмінь та досвіду. Вони мають непогані зарплати, у багатьох з них кредити на квартири та машини, і вони не шукають нових викликів, а вибирають шлях якісного виконання однієї і тієї ж роботи з стабільною заробітньою платою. Нам потрібні люди, які хочуть робити ігри і готові заради цього вивчити щось нове, швидко адаптуватися, багато працювати, думати, пропонувати, слідкувати за результатом, змінюватись …

– Так підбирати людей вашій компанії легше чи складніше?

– Я гадаю, що нам легше, адже ми робимо ігри. Це продукт не для замовника-посередника між продуктом і споживачем, а для самого споживача. Відповідно отримуємо оперативно відгуки від гравців і вдосконалюємо продукт. Коли ти бачиш, що впливаєш на кінцевий продукт, і що він подобається споживачу – це дуже надихає. А в сервісних компаніях, переважно, нема відчуття повного циклу розробки, часто нема можливості побачити результат.

563619_696931546985329_1014380809_n

– Когось переманюєте?

– Ми ніколи нікого не переманювали. До нас йдуть на цікаві проекти, а від нас — коли ми закриваємо неперспективні проекти. Взагалі, робота у нас цікавіша ніж в аутсорсі, та й насправді для нас нема проблем закрити вакантні позиції – нас короткі проекти і завжди є можливість експериментувати з новими технологіями та підходами. Найпопулярніші технології у нас це: Ruby on Rails, Unity, Xamarin, Phaser, АngularJS.

Ми даємо можливість навчитись чомусь новому та зробити крутий повноцінний проект. Тому до нас переїзжають з усієї України. Тим більше, що Львів – дуже гарне та комфортне для життя місто.

945985_631352536904811_247320427_n

– Тобто проблем нема?

– Є проблема знайти людину, яка б думала, що потрібно зробити, переймалася проектом, а не чекала завдань (щоб її перло від проекту). Проект має давати емоцію користувачу, тому і команда проекту має бути натхненною. Ринок ігор насичений, користувачі перебірливі, треба мати щось особливе, аби їх завоювати. В нас команди маленькі, і від кожного залежить кінцевий успіх чи провал проекту. Відсидітись не вийде!

– Що може запропонувати кандидатам ваша компанія?

– Наприклад, в нас нема бюрократії. Будь-який співробітник може оперативно обговорити будь-яке питання чи ідею зі мною. Частково вільний графік роботи – бажано приходити на роботу не пізніше 11 години. Є обмеження — ми працюємо командами, тому треба працювати в офісі, разом. Але якщо проект можна робити самому, то можна працювати й вдома. Коли всі процеси відпрацьовані і налаштовані, можна працювати — де хочеш.

– Тобто загальної корпоративної культури нема?
– Кожен проект має свою команду, а в ній свої правила. Головне – аби був результат.

– А що буває з тими, хто «проштрафився»?

– Якщо ми десь помилились, то обговорюємо проблему, міняємо щось на проекті, навіть до звільнення. Або якщо проект заскладний, тоді зупиняємося. Ігри мають затягувати, якщо геймплей не затягує — ми закриваємо проект, немає сенсу працювати над ним далі.

– Чи є робоча «навіженість» в компанії?

– В нас багато мотоциклістів – більш ніж 20%, причому катаються навіть дівчата. Ми трішки екстремальні — тату, пірсинг… але загалом нормальні (посміхається).

1175203_631352863571445_2103454958_n

– Що важливо в працівниках?

– Нам важливо, аби людина була суперкомунікабельна, щоб їй було цікаво бавитись в ігри. Команда проекту зазвичай нараховує до 10 чоловік, тому треба вміти правильно комунікувати проблеми та завдання.

– Як відбираєте фахівців?

– Спочатку спілкуємся. Дізнаємось про інтереси претендента. Цікавимось, чи грає він у ігри, які механіки йому подобаються, визначаємо його внутрішню мотивацію щодо роботи у нас. Потім даємо кандидатові тестове завдання. Іноді буває, що на нього витрачають й 2-3 місяці. Це відбувається у випадку, якщо людина якщо спочатку вивчає технології, а потім виконує завдання.

– А джуніорів берете?

– Так, беремо і вчимо. Ринок ігр дуже динамічний і не завжди на ньому є готові фахівці. В нас є історії успіху – коли люди починають працювати у підтримці проектів і з часом виростають до проджект-менеджера. Ми вважаємо, що краще брати нерозбалуваних аутсорсом, вони більше цінують те, що мають і в них більше горять очі.

– Яка, на вашу думку, головна задача?

– Мені дуже хочеться зробити якісні ігрові проекти, які були б відомі не лише в СНД. Саме собою, що ці проекти також мають бути фінансово успішні.

– До речі, про нові проекти. Nravo kids – це один з них?

– Цей проект – це український розвиваючий дитячий контент. Тема перспективна, тому що ринок практично пустий. Спочатку, коли ми зробили першу гру «Хто у горах», то вирішили перевірити — чи будуть купувати ігри? Виявилось, що ні. Тому продовжуємо робити безкоштовні розвиваючі дитячі ігри і паралельно розвиваємось в офлайні – створюємо розмальовки «Нравки» та футболки з персонажами наших ігор. Пробуємо продавати ці офлайнові речі. Нещодавно домовились з популярним інтернет-магазином українського одягу Clan P, щоб вони продавали дитячі футболки з персонажами наших ігор. Це один з найкращих сучасних українських молодіжних брендів, і я думаю, що результати такої співпраці будуть цікавими для кінцевого споживача.

10347645_874801355893260_9160913980082223645_n

 

Крім того, ми робимо у себе в офісі майстер-класи для діток. Для проекту «Всяка музяка» в минулому році ми записали пісенькі з Андрієм Кузьменко та гуртом «Скрябін». Це таке цікаве дитяче караоке. Зараз це найбільш популярна в Україні по скачуванням вітчизняна гра для дітей від 2 до 5 років. Крім того вже є ще 2 дитячих гри – «Хто у горах» та «Світ Добра». Ці ігри вже мають десятки тисяч скачувань і вже досить відомі та популярні серед молодих батьків. Ну а зараз ми думаємо над тим, яку ж гру робити далі.

– А що далі?

– Поняття не маю! Ми завжди пробуємо нові проекти та технології . Зараз, наприклад, зробили карткову гру на HTML5 та гру-казино, весь час шукаємо нові напрямки, маємо кучу прототипів. Доречі, робимо зараз дуже цікавий проект, фактично він є унікальний. Це буде квест про історію України, аналогів в нашій країні ще не робили. Крім того, ми думаємо щодо співпраці з різними компаніями по створенню мобільних ігор під замовлення. В таких іграх дуже зручно рекламувати певні послуги або продукти. Цей тренд product placement дуже популярний сьогодні на Заході.

– Складно?

– У кожному бізнесі – своя специфіка. Складність аутсорсу – в тому, щоб задовольнити замовника. А у нас зовсім інакший бізнес – треба з нуля придумати ідею, реалізувати концепт і проект та ще й продати кінцевому споживачу. Тому й приймаємо рішення по-іншому.

– А кого найскладніше підбирати?

– Продакт- менеджерів: бо якщо вони хороші, то зазвичай роблять свої власні стартапи.

– Ще одне гостре запитання – за що звільняють з компанії?

– Ігри – це дороге задоволення. Ми закриваємо проекти, якщо команда переоцінила власні сили і не може вкластися в бюджет, якість або продукт, що виходить, не затягує аудиторію. В таких випадках бувають звільнення.

– А головні труднощі для кандидатів?

– Прийдеться багато думати і вчитись. Ми очікуємо, що людина буде думати про користувача, щоб йому було цікаво. Бо зазвичай програмісти думають про суперкрутий код, але у іграх нікому це не потрібно, і це ламає програмістів. А у нас головне – придумати, швидко реалізувати, доказати гіпотезу, що люди в це грають і їм цікаво… Далі треба виправити помилки і думати над можливим оновленням або продовженням гри.

– Тобто ви — такі собі прикольні програмісти? А що прикольного загалом є в компанії Nravo? З розряду «плюшкі-пєчєнькі»?

– Як і практично всі IT-компанії, маємо гарний офіс. Знаходиться він у самому центрі міста, в 5 хвилинах пішки від площі Ринок. На думку фахівців, він входить в трійку найкращих у Львові. В самому офісі маємо зручну кухню з кавоварками, лід-машиною та усім іншим, потрібним для побуту. Крім того, маємо ігрові приставки, у які можна грати в робочий час.

10615497_853845534655509_8388688283557037567_n P50907-165229-01

Але у нас до цього дуже врівноважене ставлення. Наприклад, коли специ обурилися «не тими» пєчєньками, ми їх просто прибрали, тепер кожен сам собі купляє улюблені солодощі – зарплатня дозволяє. Вважаємо, що басейни та страховки не працюють. Започаткували своїм коштом курси англійської, але коли працівники розбестилися, відмінили оплату, тепер вони вчаться за свій кошт й з більшим ентузіазмом. Крім того, фінансуємо аренду футбольного майданчика, де грають наші працівники. Періодично вибираємось разом на природу, влаштовуємо пікніки, граємо у волейбол, катаємось на катері або гідроциклах, граємо в пейнтбол. Стараємось робити так, щоб команда цінувала те, що дає їй компанія.

У нас в Nravo все дуже просто: ми – продуктова компанія, любимо ігри. Якщо теж любиш ігри – приходь!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте