Інтерв’ю з роботодавцем: авіакомпанія «Українські вертольоти»

Share on FacebookTweet about this on Twitter

У вересні 1992 року Україна стала членом міжнародної авіаційної організації цивільної авіації ІКАО. У травні 1993 року наша країна прийняла власний Повітряний Кодекс та стрімко встановила повітряні мости з багатьма країнами світу.

Україна не мала власного виробництва вертольотів, але країна мала та має потужну ремонтну вертолітну базу, і авіаційна промисловість України, наприклад ВАТ «Мотор Січ», планує випустити за три роки близько 100 вертольотів. Все це допомагає українським авіакомпаніям оновлювати свій парк вертольотів та надавати авіаційні послуги як на території нашої держави так і приймати участь у рятувальних операціях, гуманітарних міжнародних місіях – допомагати ООН вирішувати складні політичні питання в таких країнах як Малі, Конго, Ліберія, Сомалі, Судан, тощо. Це є продовженням політики нашої держави, як активного члена міжнародної організації ООН. Наразі в цих місіях Україну представляє відома авіаційна компанія «Українські вертольоти».

Які особливості діяльності авіакомпанії «Українські вертольоти», які вимоги до персоналу авіакомпанії, критерії відбору персоналу для роботи в авіакомпанії – ці та інші питання ми задали менеджеру з персоналу відділу з підбору персоналу авіакомпанії Неводнічій Юлії Орестівні та командиру повітряного судна авіакомпанії Манохіну Андрію Анатолійовичу.

– Враховуючи, що більшість людей знайомі з авіацією лише як користувачі-пасажири, а з вертолітною авіацією знайомі тільки по кіно та книгах, цікаво, що таке авіація як ринок праці, особливо для авіакомпаній які експлуатують такій тип повітряного судна як вертоліт?

– Якщо аналізувати ринок праці пілотів, вертольотчиків – він дуже специфічний та конкурентний, – констатує Андрій Анатолійович. – Після розпаду Радянського Союзу ринок праці поповнився великою кількістю цивільних та військових пілотів, у зв’язку з економічною кризою, скороченням попиту, тощо. Ми знаємо, що радянські авіакомпанії, так званої малої авіації, були налаштовані на внутрішній ринок були державними підприємствами, але зміни у суспільстві вимагають трансформації авіаційних послуг до сучасних вимог світових стандартів. Навчальна база льотних вишів була розрахована на радянськи терени – Кременчуцьке льотне училище випускало 400-500 пілотів щороку. Ринок наявних пілотів був перенасичений але тільки невелика частина пілотів могла працевлаштуватися.

Наразі ситуація докорінно змінилася, віковий ценз колишніх радянських пілотів не дозволяє їм літати, та і спроможності опанувати рівень підготовки відповідно до сучасних вимог у них немає (важко опанувати англійську мову, наприклад, після 55 років), Кременчук випускає до 10 пілотів щорічно і то тільки з теоретичною підготовкою.

Інтерв’ю з роботодавцем: авіакомпанія «Українські вертольоти»

– Чи є труднощі з пошуком кадрів? Якщо так, то як ви вирішуєте цю проблему?

– Авіакомпанія «Українські вертольоти» вирішує питання відбору авіаційних фахівців шляхом аналізу професійних навичок пілотів, як на українському ринку праці, так і за межами країни. Так, це не легке завдання. Звичайно, в компанії «Українські вертольоти» є висококваліфікований персонал, який займається пошуком авіаційних фахівців для авіакомпанії. Дійсно, ми налаштовані розширюватися завдяки наданню переваги українським пілотам та авіаційним фахівцям з досвідом, але нам також необхідно співпрацювати з фахівцями інших держав, які мають свій досвід роботи і це має максимально наблизити нас до міжнародних стандартів потрібних на сучасному ринку надання авіаційних послуг.

Ми працюємо над тим, аби налагодити співпрацю зі спеціалізованими вишами. В цьому році проводили ярмарок вакансій в НАУ, співпрацюємо з Кременчуцьким льотним коледжем НАУ, Кіровоградською льотною академією, займаємся професійною адаптацією військовослужбовців авіаторів звільнених у запас.

На жаль, професіоналів нашої галузі навчають лише в декількох спеціалізованих навчальних закладах, тому доводиться самим піклуватися про підвищення професійного рівня кандидатів – для цього в нашій авіакомпанії створено Авіаційний навчальний центр.

– Розкажіть, будь ласка, докладніше про Авіаційний навчальний центр. Для кого він працює?

По-перше, наш Авіаційний навчальний центр відповідає всім сучасним вимогам для підготовки льотного складу та має відповідні сертифікати Державної авіаційні служби України.

У нашій компанії Авіаційний навчальний центр створений у 2009 році. Ми готуємо льотний склад відповідно до правил сертифікації авіаційних навчальних закладів цивільної авіації. Процес навчання проводиться за програмами, затвердженими Державною авіаційною службою України та Авіакомпанією. Програми розроблені для навчання льотного складу (пілотів, бортінженерів, штурманів) з метою отримання теоретичних та практичних навичок для правильного розуміння та застосування членами льотного екіпажу своїх професійних обов’язків при виконанні польотів по внутрішнім та міжнародним повітряним лініям.

Авіація – інноваційна галузь, яка потребує постійного вдосконалення професійних навичок фахівців. Постійно з’являються нові зразки технікі та обладнання. Авіакомпанія провела глибоку модернізацію вертольоту Мі-8МТВ-1, створено багатофункціональний вертоліт з можливістю швидкої трансформації в різні конфігурації: пошуково-рятувальний варіант; авіа-медична евакуація, з встановленням сучасного медичного модуля; пасажирський варіант, з встановленням 16 сучасних крісел; вантажний варіант.

На вертольоті встановлено тільки сертифіковане обладнання: окуляри нічного бачення; оптико-електронна система спостереження (FLIR); пошуковий прожектор, сумісний з FLIR, (у інфра-червоному режимі); посилена лебідка для рятувальних робіт, – пояснює Андрій Анатолійович. – Наш Навчальний авіаційний центр знаходиться у Києві, з гордістю відмічаємо, що маємо власну викладацьку базу, досвідчених викладачів та інструкторів, у тому числі для підготовки іноземних фахівців.

Інтерв’ю з роботодавцем: авіакомпанія «Українські вертольоти»

– Скажіть, будь ласка, в компанії є практика віддаленого навчання?

– Так, багато навчальних матеріалів можна опанувати дистанційно – для цього ми маємо сайт з навчальними матеріалами та тестами. Але це тільки попередня підготовка, підготовка до іспитів та отримання сертифікату відбувається виключно у нас в авіакомпанії.

– Кандидати, які сподіваються у вас працевлаштуватися, мають бути готові до праці за кордоном?

– Так, зараз маємо контракти по роботі в Африці. Раніше працювали на багатьох закордонних проектах і в Африці, і в Азії, і в Європі – всюди, де є робота для наших місій. Ще одна важлива вимога, враховуючи співпрацю з міжнародними клієнтами – це знання англійської мови на майже вільному рівні, – розповідає Юлія Орестівна.

– Це означає, що кандидати повинні мати дуже добре здоров’я? Африка – специфічний континент.

– Незалежно від виду контракту, добрий стан здоров’я для пілота є обов’язковим. Саме тому наші фахівці раз на рік проходять медичну комісію, – пояснює Андрій Анатолійович.

– Які переваги вашої компанії як роботодавця можуть зацікавити кандидатів?

– Переваг багато. Ми дуже системно підходимо до роботи з персоналом, особливо з пілотами, бортінженерами, бортпровідниками, авіаційними рятівниками. Ми готуємо льотний склад відповідно до правил сертифікації авіаційних навчальних закладів цивільної авіації та ICAO, навчаємо англійській мові, готуємо пілота до стандартів міжнародного рівня. З нашими досвідом та рівнем підготовки льотний склад бажаний у будь-якій міжнародній авіакомпанії.

Гарантуємо контракти по роботі за кордоном з достойною оплатою праці, надаємо можливість кар’єрного зростання до керівних посад у компанії, – каже Андрій Анатолійович.

Стосовно соціальних гарантій, – уточнює Юлія Орестівна. – Маємо медичне страхування для льотного складу. Слід зазначити, що керівництво компанії завжди піклується, як про працівників авіакомпанії, так і про членів їх родин (випадки коли у разі важкої хвороби проводилося лікування за рахунок авіакомпанії, у тому числі за кордоном). Політика компанії спрямована на допомогу всім працівникам, як при працевлаштуванні, так і під час виконання завдань у різних куточках світу.

Інтерв’ю з роботодавцем: авіакомпанія «Українські вертольоти»

– Стосовно закордонних відряджень, розкажіть, будь ласка, докладніше.

– Відрядження тривають 3-3,5 місяці. В компанії є група планування, яка складає плани відряджень таким чином, щоб фахівець мав перерву між відрядженням (стенд-бай) до двох місяців. Ця цифра різна для різних посад – наприклад, командир має більшу завантаженість, тому його перерва в середньому два місяці, у другого пілота відрядження може бути і раз на рік. Ми враховуємо завантаженість фахівців.

– Які умови проживання у відрядженнях?

– Залежить від дислокації місії, враховуючи рівень країн, в яких ми працюємо, умови проживання відповідають вимогам ICAO та ООН, може бути варіант стандартних житлових вагончиків або власної кімнати з кондиціонером, туалетом та душем, а може бути і готель з басейном. Телефонний зв’язок та інтернет завжди в наявності. До харчування теж претензій немає, тому загалом треба сказати, що умови роботи комфортні.

– Скільки триває робочий день? Як довго пілот знаходиться в небі?

– У різних контрактах цифри різні, – перераховує Андрій Анатолійович. – наприклад, у Південному Судані кожен день льотчики виконують завдання у повітрі по 4-5 годин, хоча, можемо літати і більше. Є варіанти з меншим навантаженням – наприклад, здійснювати лише три польоти на тиждень.

Інтерв’ю з роботодавцем: авіакомпанія «Українські вертольоти»

– Скажіть, будь ласка, чи вірно, що робота у компанії «Українські вертольоти» –це можливість представляти Україну на міжнародних ринках, бути її обличчям у критичних ситуаціях?

– Це дійсно так. Наша компанія має великий досвід важких, але важливих робіт в різних країнах – в 2004 році це були пожежі в португальських горах, у 2005 – землетрус у Пакистані. Це дужа відповідальна робота, ми виконували та виконуємо завдання у миротворчих операціях та гуманітарних місіях на Гаїті, у Кот Д’Івуарі, Судані, Кенії, Мозамбік, М’янма, Пакистані, Уганді, Малі, ДР Конго, Південному Судані, Сомалі. Маємо досвід співпраці з Туреччиною, Мадагаскаром, Ліваном. Наприклад, у 2017 році за перші шість місяців екіпажі «Українських вертольотів» перевезли понад 13512 пасажирів, доставили понад 188 тон вантажів та провели у повітрі 3773 години.

Авіакомпанія «Українські вертольоти» співпрацює з міжнародною організацією ООН З 2007 року, з Всесвітньою організацією продовольчої програми (WFP) з 2005 року.

Таких місій у нас вистачає – ми продовжуємо співпрацю з ООН та іншими міжнародними гуманітарними організаціями.

Ми приносимо людям мир та спокій. Тому для кожного є можливість прийняти участь у відповідальній складній роботі. Ми чекаємо на фахівців, які готові для таких викликів.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте