Карантинна прокрастинація: як боротися з нею на третьому місяці ізоляції

Закінчувався другий місяць карантину, всі прокрастинували як могли. Дистанційна робота встигла втомити навіть найбільших її прихильників, а думки про економічну кризу, що насувається, та перспективи продовженого карантину підкосили навіть найбільших оптимістів. Якщо бажання до роботи залишилося десь у березні, піжаму останній раз ви знімали для прання, а все, на що вас вистачає – перегляд українських серіалів, – не варто надто перейматися. Ми зібрали поради, що допоможуть побороти прокрастинацію та заспокоїти муки вашого сумління.

Прокрастинація під час карантину – це нормально

Попри те, що у більшості українців із запровадженням карантину з’явилося більше часу, направити його в корисне русло не виходить. Ба більше, ви навіть можете не встигати виконувати звичні справи. Чому так відбувається?

За словами психологів, людина, що перебуває в стресі та постійно відчуває тривогу, втрачає рівень самоконтролю. Тож нам стає важче відмовитися від шкідливих звичок чи важкої їжі, змусити себе зайнятися домашніми справами, працювати на повну силу чи подивитися куплений онлайн-курс. Особливо, коли потік негативних новин не зупиняється вже понад два місяці, свіже повітря до вас поступає лише через відчинене вікно, а плюси карантину з кожним днем стає все важче віднайти.

Тому картати себе за те, що не прочитали жодної книги із саморозвитку за місяць, не потрібно. Але й зовсім нічого не робити, занурившись з головою у хвилювання, також не радимо.

Як побороти прокрастинацію?

Якщо керівник не зважає на ваші тривожні настрої і все ще вимагає важливий звіт, то з прокрастинацією треба боротися. Наводимо найпоширеніші способи.

  1. Виділяйте конкретний проміжок часу на виконання завдань. Найкраще побороти прокрастинацію допомагає метод Pomodoro. Його запропонував Франческо Чирилло ще у 80-х роках минулого століття. Він полягає у тому, що на виконання завдання ви відводите конкретний проміжок часу і заводите таймер: поки він не задзвонить – не відволікаєтеся ні на що. Так ви можете нарешті зробити важливий звіт або навести лад у квартирі, витративши на це мінімум часу.
  2. Усуньте фактори, що відволікають. Якщо дитина не дає вам спокійно працювати, відправляйте її на прогулянку з іншим членом родини (зі збереженням всіх заходів безпеки і не порушуючи закон) або працюйте, коли вона спить. Якщо ви весь час відволікаєтеся на сповіщення пошти чи смартфон – просто вимкніть їх. Коли перед вами стоїть важливе завдання, то все навколо має зачекати.
  3. Розділіть те, що треба та хочеться робити, від того, що вам нав’язали. Хочете малювати картину за номерами, а не вивчати третю іноземну мову за компанію з подругою? Тоді робіть лише те, що подобається саме вам. Звичайно, це не стосується справ, які обов’язково потрібно виконувати: робочі завдання, догляд за дітьми, вигул собаки тощо.
  4. Плануйте свій час. Попри те, що ви весь час перебуваєте вдома, планування ніхто не скасовував. Адже саме воно допомагає тримати себе в тонусі та дотримуватися певних правил. Тому заплануйте, скільки часу ви будете працювати, коли обідатиме чи гратиметесь з дитиною, а коли – будете прокрастинувати.
  5. Не картайте себе. Як зазначалося вище, прокрастинація – важлива складова у боротьбі зі стресом. Тому зараз як ніколи нормально лежати і нічого не робити. Або ж відпочивати так, щоб соромно було розповісти своїм надто активним друзям.
  6. Фільтруйте інформацію. У світі інформаційного шуму важливо вміти фільтрувати повідомлення та визначати такі, що лише примножують ваш стрес, а не несуть ніякої інформативності. Намагайтеся звільнити себе від споживання інформації декілька днів на тиждень. Так ви зможете зменшити рівень стресу, а значить будете більш самоорганізованими.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!