Олексій Філановський

Автор колонки – Олексій Філановський, власник маркетингової агенції Filberry та автор “Головної маркетингової книжки”  та “Гра в бренди”.

Ці книжки допоможуть покращити навички управління командами, розкажуть, як збільшити їхню ефективність, а початківці зможуть застосувати техніки, що пропонують автори, для того, аби виховати у собі керівника.

Пропонуємо добірку цікавої літератури з переосмисленими класичними підходами та нестандартними  методиками.

“MBA за десять днів”, Стівен Сільбігер

“MBA за десять днів” — це десятиденний курс, який допоможе початківцям самостійно опанувати основні бізнес-інструменти. Саме у цій книжці — база, необхідна будь-якому керівнику (від роботи з документацією до створення маркетингового плану), а також корисні поради щодо опанування навичок, необхідних для корпоративної комунікації, спілкування з клієнтами та партнерами “мовою MBA”.
“MBA за десять днів” — це своєрідна бізнес-школа у книжці, яка написана легкою мовою, з гумором та адаптована під самостійне вивчення процесів.

“25 ключових моделей управління”, Ґербен ван ден Берґ та Пол Пітерсма

Ця книжка цікава тим, що автори не пропонують один-єдиний вірний метод керування, а аналізують найпопулярніші моделі управління, що використовуються в бізнесі. Автори досліджують кожну з них та пояснюють на прикладах, яка модель в якій ситуації спрацювала. Тож читач зможе так само  проаналізувати варіанти підходів та обрати саме ту стратегію, що найкращим чином відповідатиме його бізнес-завданням. Серед інструментів управління, що досліджуються — кайдзен, цикл Домінга, методика Стівена Кові тощо.

Ґербен ван ден Берґ та Пол Пітерсма — досвідчені бізнес-консультанти та спеціалісти зі стратегії. Це той випадок, коли авторами бізнес-книжки є не теоретики, а практики. Адже Берґ та Пітерсма допомогли багатьом компаніям і на власному досвіді перевірили ефективність тих чи інших методів.

“Вінстон Черчилль, СЕО”, Алан Аксельрод

Без сумнівів, Вінстон Черчилль став одним з найкращих світових CEO, мабуть, ще до того, як з’явився цей термін. Алан Аксельрод, доктор філософії, історик та дослідник бізнесу та менеджменту, проаналізував біографію видатного політичного стратега й створив посібник з 25-ма уроками з лідерства, які наслідують стиль керування й тактики Черчилля. Черчилль майстерно визначав пріоритети та вмів робити висновки з програшів. Його принципи можуть ефективно застосовувати і сучасні керівники та менеджери. Серед корисного у книжці — навички комунікації, вміння переконувати, ефективна взаємодія з іншими тощо.

“Червона команда”, Брайс Г. Гоффман

З викликами стратегічного планування дійсно ефективно впоратися може військова методика, впевнений Брайс Г. Гоффман, автор книжки “Червона літера”. Сутність революційного підходу, який він описує, у важливості застосування критичного мислення. У книжці пропонується “прокачати” цю навичку для того, щоб точніше вибудовувати стратегії. Гоффман пише, що над будь-яким планом потрібно проводити стрес-тестування, яке допоможе завчасно запобігати ризикам та випереджати конкурентів.

Метод “червоної команди” — це водночас набір аналітичних інструментів та спосіб мислення. Він сприяє розвитку когнітивних навичок — вчить розпізнавати “сліпі зони”, ті місця, про які ми або забуваємо, або просто не знаємо про них.

Гоффман зазначає, що компанії, як-от Google, Toyota вже інтуїтивно застосовують цей метод. І це, власне, є однією з причин їхньої першості.

“Філософія Toyota. 14 принципів роботи злагодженої команди”, Джефрі К. Лайкер

А наступний автор присвятив цілу книжку саме компанії-лідеру Toyota, де описав принципи, на яких заснований її успіх. Як обіцяють автори книжки, 14 унікальних принципів адаптуються до різних культур та допомагають вибудувати ефективну систему для власного бізнесу. Основа цих принципів — правило 4П: процеси, персонал, партнери, проблеми та їх розв’язання. Філософія Toyota — це перш за все певні стандарти роботи з командою, засади Lean виробництва та, як зазначили в USA Today, особливий спосіб мислення. Одні з ключових тез книжки — сила керівника у його команді та лідерів варто виховувати з власних кадрів.

“Людинократія. Створення компаній, в яких люди — понад усе”, Ґері Гамель, Мікеле Заніні

Підхід, що пропонується у цій книжці, вчить створювати компанії та команди, в яких головне — людський фактор, та внесок людини — найцінніше. Ґері Гамель, Мікеле Заніні, автори книги й дослідники менеджменту, пояснюють, як мінімізувати формальність та бюрократизм у компаніях та як створити жваве, зацікавлене та ефективне ком’юніті, а не просто “набір” співробітників. Людиноцентризм — метод, що є переможним в інформаційну еру, вважають автори.

Попри складні теми (сила власності, сила ринків, сила меритократії), що їх порушують автори, читати книжку легко: інформація добре структурована і є достатньо прикладів й пояснень.
“Людинократія” буде корисна усім, хто хоче керувати компаніями за сучасною моделлю й тим, хто просто хоче більше дізнатися про процеси у суспільстві.

“Думай, як у NASA: звички, ідеї та стратегії для досягнення неможливого”, Озан Варол

NASA надихає своєю креативністю та нестандартними підходами. Деякі великі компанії вже намагаються застосовувати техніки, притаманні космонавтиці, для своєї бізнес-стратегії.

Озан Варол, колишній вчений-ракетолог, у книжці розкриває секрети “космічної” методики. Він ділиться практичними порадами, які будуть корисними у повсякденному житті, навчанні, роботі та бізнесі.
Ця книжка допоможе мислити як фахівець з космічних польотів — вірити у неможливий результат та знаходити шлях до його досягнення.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії