Шість кроків до підвищення рівня комунікабельності

Комунікабельність – це одна з навичок, що важлива не лише у кожній роботі, але й у житті в цілому. Саме завдяки їй нам вдається знаходити спільну мову з людьми, мирно залагоджувати конфлікти, домовлятися про вигідні для себе рішення тощо. Яким би професіоналом ви не були, часто не вдасться отримати бажане підвищення чи роботу взагалі, якщо ваша комунікабельність розвинена погано. Тож ми зібрали найкращі поради для підвищення її рівня і пропонуємо не затягувати з їх застосуванням.

Комунікабельність у переводі з латинської означає «з’єдную, повідомляю», а словники тлумачать це поняття як уміння встановлювати контакт зі співрозмовником, спілкуватися, налагоджувати соціальні зв’язки, швидко адаптуватися у незнайомому середовищі.

Більше спілкування

Будь-яка розмова для вас грає роль у підвищені комунікабельності. Тож не варто уникати можливості покращити свої навички. Спостерігайте за манерами спілкування співрозмовників, щоб почерпнути необхідне, навчитися правильного звертання чи заперечення, наслідувати невербальну поведінку. Практика у спілкуванні – найкращий друг під час підвищення рівня комунікабельності.

Слухайте

Люди часто зациклюються на тому, що їм необхідно буде сказати і зовсім забувають про таку важливу складову комунікації як слухання. Саме уважно слухаючи співрозмовника, ви можете знайти ті ключові посили, що допоможуть вам вигідно вибудувати розмову. Ви також можете вловити емоції і прочитати те, що було сказано між рядків. До того ж, коли ви чуєте співрозмовника, ви знижуєте свій рівень стресу та хвилювання, покращуєте свій настрій і налаштовуєтеся на продуктивну бесіду.

Для ефективного слухання краще ставити співрозмовнику уточнювальні запитання та підтримувати його думки методами «відлуння» або «парафраз». Тобто повторюйте фрази або їх ключові думки, щоб показати, що ви розумієте та підтримуєте сказане.

Розпочинайте розмову першим

Коли бачите на вулиці знайомого або випадково зустрілися з колегою – починайте розмову. Декількахвилинна бесіда покаже вас з кращої сторони та допоможе вдосконалити навички комунікації. Навіть, якщо у вас зовсім немає бажання розмовляти – переступіть через себе та почніть розмову. Пізніше це стане вам у пригоді під час залагодження різних проблем або ж ви швидше наважитеся випросити надбавку до зарплатні.

Зацікавте співрозмовника

З людьми краще говорити на теми, що їх цікавлять. За словами американського педагога, письменника та оратора Дейла Карнегі, є лише один спосіб вплинути на людину – це говорити з нею про те, чого вона прагне, чекає та спробувати відкрити їй спосіб до отримання бажаного. Тож аби результат розмови був для вас вигідним, потрібно зацікавити співрозмовника, дати йому зрозуміти, що з вашою допомогою він отримає те, що хоче. Наприклад, під час працевлаштування потрібно переконати роботодавця, що взявши вас на роботу, компанія задовольнить свої потреби.

Станьте оптимістом

Якщо ви хочете бути комунікабельним, то для початку потрібно стати оптимістом. Саме з відкритими, усміхненими людьми, що не навантажують інших проблемами хочуть спілкуватися. Сумні очі та опущені куточки губ не викликають симпатії, а підвищити рівень комунікабельності, коли ніхто не хоче з вами спілкуватися, – дуже важко.

Поборіть невпевненість у собі

Насамкінець, вам необхідно стати впевненим у собі. Тоді ви не будете витрачати час на підбирання фраз, що краще пролунають, не будете соромитися на презентації чи хвилюватися на співбесіді. Для того, щоб побороти невпевненість у собі радять щодня хвалити свої позитивні якості, за які вас цінують інші, намагатися стати іншою людиною, яка живе з оптимізмом та з легкістю розв’язує проблеми, що виникають. Поборовши свої комплекси, ви зрозумієте, що бути комунікабельним чи ні – лише ваш власний вибір, ніякі вроджені якості не можуть на це вплинути.

Безперечно, комунікабельність важлива на будь-якій роботі, тому її намагаються вказувати у резюме всі підряд, але лише справді комунікабельні пошукачі отримують пропозиції про роботу.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також