Конфлікт з керівником: рекомендації для профілактики та їх вирішення

Ідеальних людей та колективів не існує. Всі ми, люди, з різними характерами та темпераментами, у нас у всіх змінюється настрій, трапляються неприємні життєві ситуації, поганий настрій через які ми інколи, на жаль, переносимо на роботу. Часто трапляються непорозуміння у колективі між співробітниками, а інколи доходить до сварок із босом. Як не доводити до конфліктів, зменшити напругу у відносинах між керівником та підлеглим, які посварилися з робочих або неробочих питань та продовжувати працювати далі?

Не сперечайтеся на теми, які не стосуються роботи

Конфлікт починається тоді, коли очікування учасників розходяться з реальністю. Найкраща профілактика конфліктів – озвучити очікування, звірити їх з можливостями команди. Якщо є розбіжності у думках, які стосуються особистих, політичних чи релігійних переконань, краще оминайте ці теми, адже керівник може виявитися злопам’ятним та перенести своє невдоволення на робочі моменти. Якщо ж таки ви не стрималися та суперечка відбулася, вибачтеся, принаймні у вас буде шанс спокійно продовжувати працювати, або звільнитися без скандалів.

Домовляйтеся на березі

Вчіться будувати ефективні робочі відносини. Досить часто між підлеглим та керівником виникають конфлікти через різні очікування від результату роботи. Щоб не доводити до з’ясування відносин, проговоріть з шефом, наприклад, ще до старту проєкту/завдання, та з’ясуйте, що хоче отримати в результаті керівник, і що очікуєте від проєкту ви.

Так зможете спланувати роботу, проявляти ініціативу, радитися в процесі виконання завдання з керівником, отримуватимете feedback, вчасно втрутитися і виправити ситуацію. Така комунікація піде на користь обом – і керівнику, і підлеглому. Якщо все ж таки виникли непорозуміння в процесі виконання завдання, обговоріть та з’ясуйте причини, щоб у майбутньому уникати їх.

Мовчання – золото

Керівники бувають різними. Деякі боси часто самі провокують підлеглих на конфлікти. Тому співробітник повинен добряче подумати про наслідки суперечки та не піддаватися на провокації. Краще промовчати.

Якщо виникли протилежні погляди на вирішення робочих питань, то краще не гнути свою лінію, щоб довести правоту, а вислухати з повагою точку зору опонента (в даному випадку – боса) і спробувати знайти істину. Варто зазначити, що це можливо зробити, якщо керівник готовий до діалогу.

Коучингова сесія

Якщо виникла конфліктна ситуація з керівником, ви зайшли в глухий кут та шляхів вирішення проблеми не бачите, зверніться до сертифікованого коуча. Використовуючи широкий спектр поведінкових технік і методів, він допоможе досягти бажаного (в даному випадку – налагодити контакт з керівником). На зустрічі ви опишете проблему, порозмірковуєте над причинами конфлікту. Коуч не дає порад і жорстких рекомендацій, а шукає вирішення проблеми спільно з клієнтом. Він лише буде ставити запитання-уточнення, направлятиме. В результаті ви самостійно маєте знайти шлях до вирішення конфлікту.

Оцінка «360 градусів»

Якщо конфлікти на роботі виникають часто і з різними колегами та керівниками, потрібно задуматися, можливо, причина ховається саме у вас. Допоможе це перевірити оцінка «360 градусів» – метод оцінки персоналу за компетенціями, суть якого полягає в тому, що колеги/керівники оцінюють співробітника на ступінь його відповідності займаній посаді. Оцінка проводиться анонімно. Даний метод допоможе працівнику звернути увагу на зони для розвитку і вчасно переглянути свою поведінку, якщо це необхідно.

Що робити, якщо конфлікт відбувся

  • Почекайте, коли емоції згаснуть. Якщо підете після сварки з’ясовувати стосунки, можете наговорити зайвого та зробити ще гірше. Намагайтеся відключати свої емоції, коли відчуваєте, що ситуація виходить з-під контролю.
  • Оптимальною стратегією виходу з конфліктної ситуації з керівником буде відверта розмова. Так покажете свою зацікавленість у вирішенні конфлікту.
  • Якщо ви дійсно винні та не стрималися, поводили себе агресивно, вибачитеся перед керівником після сварки та поцікавтеся, як можете виправити ситуацію. Почніть розмову першими, не затягуйте. Адже переміг той, хто першим пішов на примирення. Здатність людини визнавати свої помилки викликає повагу, а прохання дати вам пораду налаштовує на співпрацю.
  • Якщо ви на 100% впевнені, що праві, оперуйте під час розмови лише фактами та аргументами, пропонуйте альтернативні шляхи вирішення ситуації, чітко викладайте свою позицію, забудьте про ультиматуми.
  • Якщо шеф справедливо зробив зауваження, краще визнайте свою помилку та скажіть, що працюватимете над тим, щоб надалі це не повторилося.
  • Зверніться до юристів за консультацією, якщо роботодавець застосовує незаконні методи впливу на вас – погрожує звільненням тощо. Так зможе продемонструвати свою юридичну обізнаність та дасте зрозуміти, що вами маніпулювати не вдасться.
Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також