Краща версія себе: як прокачатися за кошт роботодавця

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Робота дає нам не лише гроші та запис у резюме. Завдяки їй ми здобуваємо досвід, який збільшує нашу цінність як професіоналів та дає відчуття повної реалізації. Цей досвід складається не лише з практичних навичок, які ми вдосконалюємо під час безпосереднього виконання своїх обов’язків, – це також знання, які ми отримуємо з додаткового профільного навчання.

Ці знання недешеві – витратити 3-10 тисяч гривень із власної кишені на онлайн- чи офлайн-курс або свіжу професійну літературу здатен не кожен. Проте є рішення: якщо нова інформація дійсно допоможе вам стати кращим професіоналом, не вагайтеся попросити компанію частково або повністю відшкодувати ці витрати.

У другому матеріалі нашого спільного із #COMFYPEOPLE спецпроекту «Щастя від роботи» ми розглянули топ-5 можливостей професійного зростання, щодо яких можна розраховувати на підтримку роботодавця. Щоправда, аби компанія погодилася фінансово долучитися до вашої освіти, вам потрібно буде довести цінність вашого вибору. Про ефективність кожного з варіантів додаткового навчання та як саме домовитися з керівником про відшкодування оплати, розповідає керівник PR-департаменту COMFY Ольга Чепіжко.

Можливість 1: Корпоративне навчання в офісі або на курсах

Краща версія себе: як прокачатися за кошт роботодавця

Курси, які повністю або частково оплачує компанія, – супершанс «прокачатися» у своїй сфері й одразу ж перевірити нові знання на практиці. У деяких компаніях є встановлений план додаткового професійного навчання, проте інколи працівники мають знаходити курси самостійно.

Не шукайте курс за принципом «найгучніша реклама, найвідоміший спікер». Почніть зі знань і навичок, які б ви хотіли отримати або прокачати. Розпишіть, чим саме ці знання допоможуть стати кращим спеціалістом, як ви будете інтегрувати їх у роботу та як від цього виграє компанія. Оберіть один напрям і знайдіть під нього курс. Перевірте, чи не збігається час його проведення з важливими подіями на роботі чи відпусткою. Коли з вашого боку рішення остаточно прийняте, йдіть до керівника – затверджувати курс, його оплату та вільний час на навчання.

Ольга Чепіжко: «Якщо людина не вчиться новому, є загроза, що її знання запліснявіють, і вона просто не зможе приймати зважені професійні рішення – навіть, якщо цього прагне. Ми в COMFY створюємо всі можливості для додаткового професійного розвитку. У нас є корпоративний університет, та ми завжди готові розглянути пропозиції щодо навчання на зовнішніх профільних курсах – головне, щоби співробітник аргументовано пояснив їхню цінність».

Можливість 2: Доступ до сучасної бібліотеки

Краща версія себе: як прокачатися за кошт роботодавця

Якщо присвячувати читанню 30-40 хвилин на день, за місяць реально опанувати щонайменше дві книжки. Проблема лише в тому, що сучасна спеціалізована література недешева – паперові книги коштують 100-200 грн та навіть більше. Електронні дешевші, але однаково це значні витрати. Одній людині витрачати такі кошти на книгу, яку вона прочитає один чи максимум два рази, безглуздо.

Компанії, котрі небайдужі до розвитку працівників, організовують власні бібліотеки – у когось там може бути 20 книжок, у когось 2000. Головне, щоби культура читання вкоренилася в офісі.

Запропонуйте керівникові придбати кілька профільних книжок для підрозділу. Щоб отримати схвальну відповідь, варто підготуватися до розмови: знайдіть приклади успішних компаній, що вже запровадили таку практику, сформулюйте, чому саме ці книжки ви вважаєте доречними зараз, знайдіть вигідні пропозиції та акції, дізнайтеся, скільки коштують і як працюють спеціальні книжкові сервіси для компаній.

Ольга Чепіжко: «Ми підтримуємо культуру читання та завжди раді, коли працівники беруть нові знання з професійної літератури та діляться ними з колегами. Корпоративна бібліотека – це не лише зібрання книжок, це також елемент культури компанії – люди разом обирають, які саме нові книги будуть читати, домовляються про чергу, обмінюються враженнями. Дуже правильно, коли одна книга буває в кількох десятках рук – це з усіх боків екологічний підхід».

Можливість 3: Обмін досвідом та знаннями в компанії

Краща версія себе: як прокачатися за кошт роботодавця

Якщо ви не можете пояснити тему іншому так, щоби він зрозумів її хоча б на базовому рівні, ви недостатньо її знаєте. Готуючись до корпоративного лекторію, можна подивитися на свою роботу з нового боку та знайти неочікувані рішення.

Навіть якщо раніше ви не були лектором і взагалі не мали такої можливості, ніколи не пізно почати. Головне – щире бажання ділитися знаннями. Подумайте, з якими питаннями до вас приходять найчастіше, виберіть найактуальніші та розробіть план міні-лекції, що допоможе зберегти ваш час і час ваших колег. Мудрий керівник завжди надасть вам можливість навчити інших задля підвищення загальної ефективності.

Ольга Чепіжко: «Практики можуть і мають навчати. Жодні книжки або тренінги не зможуть пояснити принципи та секрети роботи у якомусь із процесів так, як їх пояснює людина, що кожного дня працює в цьому процесі. Ми хочемо, щоби співробітник, що роками продає в нас техніку та ідеально знається на цьому, міг ділитися практичним досвідом з іншими».

Можливість 4: Стажування в іншому офісі компанії

Краща версія себе: як прокачатися за кошт роботодавця

Якщо у вашої компанії є можливість відправити вас на стажування в іншому її офісі – обов’язково скористайтесь нею. Навіть якщо процеси – у Києві, Ужгороді, Вроцлаві чи Лісабоні – максимально стандартизовані, нові підходи до тих самих завдань стануть справжнім відкриттям і натхненням.

Не кожна компанія має філіали чи закордонні офіси, та це не означає, що ротація в межах компанії неможлива. Запитайте в керівників, як ваш функціонал може знадобитися в іншому підрозділі – можливо, тимчасова зміна цілей без зміни загальних обов’язків відкриє для вас нові горизонти.

Ольга Чепіжко: «Якою б крутою не була робота, без яскравих змін мотивація працівника буде зменшуватися та з’явиться ризик вигорання. Дехто змінює роботу тому, що вже не може бачити ті самі стіни та тих самих колег – і це нормально. Якщо є можливість перевести людину в інший підрозділ або офіс у іншому місті – робимо це. Людина повертається зарядженою, як після крутої відпустки, або залишається на новому місці та розкривається там. У нашому проекті #COMFYPEOPLE є кілька історій про те, як зміна професійного фокусу допомогла врятувати інтерес до роботи».

Можливість 5: Затвердити час на власний проект

Краща версія себе: як прокачатися за кошт роботодавця

Якщо ви маєте круті ідеї для проектів, котрі можуть бути корисними вам та вашій компанії, не відкладайте їх в далекий кут. Можливо, ви мрієте написати книгу щодо вашого досвіду на певній позиції – з експертними порадами та інсайтами? Вона стане сильним PR-інструментом для вашої компанії та буде корисною для колег.

Обговоріть із керівником можливість працювати над книгою в робочий час, наприклад, один день на тиждень. Будьте готові до того, що даючи вам день на власний проект, керівник не зніме з вас 20% відповідальності, а також буде хотіти бачити певний прогрес у «самостійній роботі».

Ольга Чепіжко: «Працівники іноді бояться розповідати про свої мрії, бо вважають, що керівники їх не підтримають. Але ми в COMFY хочемо бачити більше амбітних людей. Нам важливо не знайти ідеального виконавця, а розкрити потенціал людини. Наприклад, хтось працює із закупівлями та мріє вести власний блог. Він може зробити блог про те, як працювати у ритейлі. Ми допоможемо зі стартом, дамо можливість проконсультуватись із нашим PR та маркетинговими відділами».

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте!

Читайте также