Прогнозується, що в найближчі 25 років майже половина всіх робочих місць будуть зайняті роботами. Автоматизація досягає глобальних масштабів у всіх сферах. А це означає, що нам доведеться пристосовуватися до нових умов праці й адаптуватися до майбутнього, наповненого штучним інтелектом.

Автоматизація міцно закріпилася на ринку праці. Рутинні та повторювані завдання, які колись вимагали значних ресурсів, тепер можуть бути оптимізовані за допомогою правильних процесів роботизації.

Сьогодні вже весь діловий світ переконався в силі цієї прогресивної технології, та перспектива радикальних змін на ринку є цілком реалістичною. Так, члени Ради з технологій Forbes постійно стежать за новими тенденціями, прогнозують, які робочі місця будуть повністю роботизовані, та пояснюють, чому ці посади дозріли для автоматизації.

У нашому матеріалі – ключові тези зі статті 14 Jobs That Could Be Automated Within The Next Decade.

Нагадування, сповіщення, звіти

З розвитком технології робочого процесу всі види наглядової роботи будуть делеговані ботам. Люди більше не будуть витрачати час на те, щоб вручну створювати звіти або надсилати співробітникам електронні листи з нагадуваннями та проханнями. Ця технологія вже існує, але вона ще має пройти довгий шлях, щоб досягти логіки та функцій людського рівня.

Завдання охорони здоров’я

Медична сфера отримає значну користь від автоматизації. І сьогодні це актуально як ніколи: лікарі та медсестри приймуть допомогу, щоб полегшити й без того перевантажену систему охорони здоров’я. Штучний інтелект допоможе рентгенологам більш точно виявляти аномалії, дозволить хірургам більш ефективно проводити операції та надасть усім можливість отримувати необхідну медичну допомогу завдяки пристроям телемедицини.

Розробка додатків

У найближчі п’ять років кожен зможе стати розробником завдяки технології low-code/no-code. Вона дозволяє користувачам створювати програми та процеси у візуально інтегрованому середовищі розробки. Ручне кодування навряд чи застаріє у найближчому майбутньому, але ми впевнено рухаємося до перспективи, коли процес розробки майже не буде містити кодування.

Переклад

Протягом наступного десятиліття переклад буде дедалі більш автоматизованим. Програмне забезпечення для перекладу вже здатне забезпечити «людський» рівень перекладу. І робить це значно швидше за людей. З розвитком технологій підприємства звертатимуться до перекладацьких технологій, коли вони матимуть справу з іноземною мовою.

Технічне обслуговування

Автоматизація змінює те, як фахівці з технічного обслуговування виконують свою роботу з більшою кількістю аналітики на основі даних. Наприклад, зараз ми спостерігаємо перехід від реактивного обслуговування до проактивних моделей. Технології не замінять робітників. Натомість нові технології в цифровій робочій силі дозволять працівникам бути вдвічі більш продуктивними.

Продажі початкового рівня

Досягнення в галузі обробки природної мови в поєднанні зі здатністю машинного навчання покращувати результати в міру надходження більшої кількості даних створюють чудову можливість для автоматизації продажів. Спочатку будуть виконуватися прості повторювані завдання, а потім – пошук потенційних клієнтів і взаємодія. Це створює загрозу для робочих місць початкового рівня, особливо для менеджерів і представників відділів із розвитку продажів.

Служба підтримки клієнтів

Обслуговування та підтримка клієнтів вже частково автоматизовані, та багато компаній використовують чат-боти для відповіді на запити покупців. І ці чат-боти вже не схожі на роботів – вони з кожним днем стають більш «живими». Тож, можливо, через п’ять або десять років обслуговування клієнтів буде повністю автоматизовано.

Будівництво

На це безперечно знадобиться понад 10 років, але будівництво буде повністю роботизовано. Будівельні майданчики значно безпечніші в порівнянні з минулим, але все ж таки цього недостатньо. Щоб зробити їх цілком безпечними, людей повністю замінять машини. Ми просто розробимо віртуальну модель будівлі, передамо її будівельним роботам, і вони збудують її.

Професії з передбачуваними та повторюваними процесами

Через п’ять-десять років такі робочі місця будуть повністю автоматизовані. Наприклад, служба підтримки клієнтів буде замінена ботами, а таксі та компанії, що займаються райдшерінгом, такі як Uber і Lyft, будуть замінені безпілотними автомобілями.

Управління програмним забезпеченням

Багато завдань сьогодні мають операційний характер. Наприклад, такі як DevOps, маркетингові операції та продажі. І більшість із них пов’язані з щоденними ручними завданнями. В майбутньому програмне забезпечення замінить повсякденні ручні операції та залишить людям тільки стратегічне мислення.

Повторювані завдання, що засновані на правилах

Мільйони робочих місць не зникають. Вони трансформуються. Найімовірніше, зміняться завдання з великою кількістю повторюваних і заснованих на правилах процесів. Наприклад, галузь HR. Співробітники в цьому секторі витрачатимуть значно менше часу на реєстрацію, ведення записів і оформлення документів завдяки автоматизації. А натомість вони зможуть використовувати свої навички, творчий потенціал і людську інтуїцію для підвищення кваліфікації, навчання та задоволення співробітників.

І хоча існує думка, що машини замінять людей у всіх сферах діяльності, важливо розуміти, що роботи не просто забирають робочі місця, а й створюють нові.