Критику людина пізнає практично з самого дитинства. Нас критикують, критикуємо ми, бо так вже побудовано людство. І чим більше досягнень у конкретної людини, тим численнішою стає армія критиків та «доброзичливців». Психологи довели: чітка конструктивна критика спонукає до саморозвитку, мотивує рухатись у правильному напрямку. А ще існує інший вид оцінювання наших досягнень – необ’єктивна критика, безпідставна, нетактовна та вбивча для самооцінки. Саме з нею ми і вирішили розібратись. Проаналізувати та дізнатись, як же правильно реагувати на деструктивну критику, та одержати максимум корисностей з наших «недоліків», які оточуючі бачать краще.

Народжені критикувати

Існує тип людей, які обожнюють критикувати всіх і вся, такий в них спосіб життя. Активна деструктивна сторона дуже надихається відсутністю групи підтримки та заниженою самооцінкою потенційного суб’єкта критики. Зрозуміло, звичайній людині, зосередженій на повсякденних турботах, важко досягти «нірвани» та не зреагувати емоційним вибухом, ризикнувши стати «істеричкою» в очах критика. У такому випадку радимо терміново вмикати холодне тверезе мислення, «зберегти нападнику життя», визначивши його мотиви та вид критики.

Корисне слово «ігнор»

Якщо у конструктивній критиці ми можемо побачити чітку оцінку та повагу до наших дій, то від критика-деструктора гарантовано одержимо порцію розмитих або некомпетентних висловлювань, які часто до нашої справи не відносяться. У цьому випадку радимо розслабитись та відправити в ігнор опонента, його особисту думку та зачіпки, не давши можливості спровокувати вас на емоційний вибух. Тобто просто промовчати, не відповідати, адже така критика не варта уваги та нервів. Згадувати та скролити вищезгадані події ми забороняємо. Набагато складніша ситуація, коли від критика-деструктора залежить майбутнє: це ваш куратор, бос, близькі люди. Тут варто пошукати більш дієві засоби захисту, навіть продумати зміни в житті.

Збагнути, змовчати, змінити

Отже, тільки спокій! Коли нас піддають деструктивній критиці, ми не маємо захищатись у відповідь. Реагуємо спокійно: так ми зупинимо деструктора та заспокоїмо його. Пам’ятаємо, прислухатись варто лише до людей, які компетентні у цій справі. Всі інші причіпки – дешева рецензія на ваші дії. І якщо ви зрозуміли, що маєте справу з критиком-деструктором, дійте за обставинами:

  • Іноді мовчіть та не відповідайте (ігнор – велика сила);
  • Іноді відповідайте з великою обережністю (беремо паузи та зважуємо кожне слово);
  • Іноді вислухайте, опрацюйте та змініть щось у житті;
  • Ніколи не відправляйте опоненту гнівний меседж, не перечитавши його кілька разів (перевірено – допомагає).

А можливо і нам самим доведеться колись виступити у ролі критика. Тож будьмо об’єктивними, аргументованими, мудрими та конструктивними. І пам’ятатимемо, як кажуть мудрі люди: «Схвалюй прилюдно, критикуй наодинці».

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!