Нерідко HR-и використовують будь-які методи, щоб на співбесіді зрозуміти, чи підходить пошукач на вакантну посаду. Одним з таких методів є критика та заперечення. Таким чином кандидата намагаються змусити занервувати та виказати те, що він прагнув приховати, або ж помістити у стресову ситуацію і побачити, як пошукач буде поводитися та як вибереться з неї. Тож реакція на таку критику роботодавця повинна бути правильною, щоб справити потрібне враження.

Ірина, юристка: «На співбесіду я йшла підготовленою та точно впевненою у своїх силах, тому все проходило гладко. В один момент HR поставила уточнювальне запитання стосовно моїх досягнень на минулому місці роботи: вона хотіла дізнатися чи справді мої навички стануть в пригоді у їхній компанії. Я рознервувалася і заметушилась, не змогла відразу чітко відповісти. Мені так і не перетелефонували з компанії, хоча я була впевнена, що підхожу на вакантну посаду».

Навички продажів

Ми вже писали про важливість навичок продажів під час пошуку роботи. Проте, коли вас критикують на співбесіді, ці навички просто незамінні. Тому на кожне заперечення у вас має бути контраргумент, що переконає рекрутера у вашому професіоналізмі.

«Ваш досвід не відповідає нашим вимогам». Це одне з найпоширеніших заперечень на співбесіді. Особливо часто його чують кандидати з великим потенціалом, проте недостатнім досвідом у деяких аспектах. Тож роботодавця потрібно переконати, що окремі пробіли не стануть перепоною до досягнення вами успіхів на посаді. Менеджери з продажів у таких випадках радять використовувати словосполучення «саме тому». Наприклад, «Саме тому хочу вам окремо розповісти про проєкт…, який я вів самостійно і знаходив рішення зі складних ситуацій. Це як ніщо краще показує, що я вмотивований та швидко навчаюсь».

«У вас чималий досвід. Чи не буде вам нудно на вакантній посаді?». Інша сторона медалі з досвідом. Коли кандидат шукає роботу з обов’язками та завданнями, аналогічними попередній посаді, часто у роботодавця виникає питання: «Що саме він хоче знайти у нашій компанії? Чи є в нього якісь цілі та чи принесе їх досягнення користь компанії?». Ви можете поставити рекрутеру запитання у відповідь: «Чому ви вирішили, що мені буде нудно?» або відразу аргументувати своє рішення «Судячи з опису вакансії, робота у вашій компанії передбачає відрядження, а для мене це новий досвід спілкування з людьми та подорожі Україною».

«У вас занадто великі зарплатні очікування». Це заперечення спрямоване на те, аби домовитися з вами на меншу заробітну плату. Якщо ціна питання для вас принципова, то радимо відповісти твердо: «А хіба не важливіше найняти професіонала, що відповідає вашим запитам, аніж абикого за невеликі гроші?».

«Ви точно справитеся з роботою, адже на минулій роботі у вас не було…». Тут часто мова є про перепрацювання або інші нюанси роботи, що вважають у компанії важкими. Під час відповіді на це запитання знову можна використати словосполучення «саме тому»: «Саме тому я і хочу працювати у вас і мене це зовсім не лякає». Або ж навести конкретніший аргумент, наприклад: «Перепрацювання – це цікава та різноманітна робота. Поки у мене немає сім’ї і я хочу весь свій час присвятити роботі, набратися досвіду та досягнути кар’єрних висот. Тож завантаженість роботою – скоріше перевага».

Що робити не потрібно?

На будь-яку критику потрібно вміти правильно відповідати. Тож ні в якому разі не втрачайте самоконтроль. Не потрібно надмірно хвилюватися, червоніти та впадати у паніку – цим ви зробите собі лише гірше. Ваші відповіді повинні звучати чітко та впевнено, навіть, якщо сказане не влаштує рекрутера.

Так само не можна проявляти агресію, називати запитання роботодавця непотрібними чи безглуздими. Не потрібно брехати про свої навички, аби лиш справити враження на рекрутера, адже рано чи пізно правда стане відома і тоді буде набагато гірше.

Головне – пам’ятайте, що на співбесіді немає правильних та неправильних відповідей, а її негативний результат – привід проаналізувати свої сильні та слабкі сторони і зробити наступне інтерв’ю успішним.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!