LEAN-менеджмент: що це таке та як його запровадити

LEAN-спеціаліст компанії «Ґудвеллі Україна» Лілія Юрчишин

ТзОВ «Ґудвеллі Україна» – сучасна українська аграрна компанія, є одним з лідерів України, серед найпотужніших свиногосподарств багато років поспіль. Передові технології та унікальний досвід данського фермерства покладені в основу діяльності в Україні. Крім того, приналежність до міжнародної сім’ї «Ґудвеллі» дає можливість постійного обміну досвідом, знаннями. А також доступ до новітніх розробок в аграрній сфері та у сфері управління загалом.

LEAN як спосіб мислення

Уже декілька років невіддільною частиною стратегії компанії «Ґудвеллі» є LEAN-підхід до ведення бізнесу, який полягає в оптимізації бізнес-процесів таким чином, щоб створювати максимальну цінність для клієнтів, як внутрішніх так і зовнішніх, шляхом усунення всіх видів втрат.

Хоча на початку роботи з LEAN ми розглядали це як певний проєкт або набір інструментів, який мав допомогти покращити конкретні процеси. Проте з часом дійшли до усвідомлення, що  LEAN – це спосіб мислення, стиль роботи.

З допомогою LEAN наші працівники навчились розглядати проблеми як можливості для вдосконалення і відкрито говорити про них. Для цього було дуже важливо не шукати, хто винен, коли виникає проблема, а натомість старатись зрозуміти, чому щось пішло не так, і з’ясувати, як ми можемо попередити цю проблему в майбутньому. Такий підхід дозволив не тільки вдосконалити бізнес-процеси, але посилив культуру взаємоповаги та довіри.

Декілька слів про те, як ми починали працювати з LEAN:

  • провели LEAN навчання для всіх працівників компанії, починаючи з ТОП менеджменту;
  • навчили і постійно розвиваємо внутрішніх LEAN спеціалістів;
  • безпосередньо залучили кожного працівника у бачення втрат – інтегрували цей процес в існуючі зустрічі команд;
  • впровадили такий LEAN інструмент як 5S (система організації робочого простору) спочатку на складах та у майстернях, а згодом і на всіх виробничих дільницях. Гаслом цього процесу було «місце для всього, та все на своєму місці»;
  • аналізували та стандартизували наші процеси з допомогою інструменту Value Stream Mapping (візуалізація потоку створення цінності), завдяки якому ми навчились виявляти втрати, бачити ймовірні пункти покращення та активно працювати з ними (Kaizen).

Оскільки LEAN – це постійний процес, ми надалі вчимось, і постійно знаходимо нові сфери для вдосконалення. Ми не вирішили всі свої проблеми, але змінилось наше ставлення до них. У філософії LEAN проблема – це скарб. Розвиваючи таке ставлення, та використовуючи конкретні інструменти та алгоритми роботи з проблемами, ми бачимо, що ці негаразди значно швидше вирішуються, і що найголовніше, зросла залученість працівників та покращилась взаємодія між відділами.  Ми все частіше спостерігаємо, що зміни ініціюються на операційному рівні, а не спускаються зверху. Це означає, що люди бачать, що вони реально можуть впливати на свої процеси, що їхні ідеї та знання мають значення, а це не може не мотивувати!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!