Левел за левелом: 3 історії працівників Zagrava про успішну кар’єру в геймдеві з нуля

Чи реально потрапити в команду, яка створює ігри світового рівня, без профільного досвіду й навичок? Так – якщо стежити за новими вакансіями геймдев-студії з Рівного Zagrava, яка входить до складу міжнародної компанії Playrix. Студія росте й шукає таланти без жодних упереджень. 

Редакція онлайн-журналу The Point розповідає історії успіху працівників Zagrava, які розпочали шлях в ігровій індустрії зі стартових позицій.

Максим Паршин, Project Manager, Zagrava (Playrix)

Я долучився до команди сім років тому завдяки щасливому збігу обставин: компанія «на вчора» шукала тестувальника, а я – роботу. Давно хотів працювати в ІТ, але не мав досвіду й скілів. Це був мій шанс – і я ним скористався.

Позиція тестувальника – часто перша сходинка кар’єри в ІТ. Водночас це надзвичайно зручна роль для початку розвитку. Адже QA-фахівець вивчає гру та процес її створення від початку до кінця. Я звертався до різних фахівців – від художників до програмістів – щоб прояснити незрозумілі питання. А коли почав добре орієнтуватися в грі, вже колеги приходили до мене за порадами. Поступово я також опанував навички, необхідні левел-дизайнеру, і на наступному проєкті (розробка гри на механіці Match3) суміщав дві ролі. 

Згодом продюсер одного з проєктів серії Escape поїхав на навчання в Малайзію на три місяці, і мені запропонували замінити його. Нова роль, крім координації команди, потребувала різних скілів: у левел-, гейм-, саунд-дизайні, а також «рідному» для мене тестуванні. Спочатку було непросто і я не знав, чи зможу успішно всидіти на кількох професійних стільцях. Але коли пройшов цей шлях, усвідомив: немає нічого неможливого – було б бажання. 

Швидко рости допомагає не тільки практика і можливість навчатися коштом компанії, а й відмінно налагоджені комунікації в команді. В Zagrava ніхто й ніколи не лишається сам на сам із проблемою.

Ти завжди можеш звернутися до колег і впевнений, що тебе підтримають у пошуках рішення. Вся команда є «колективним наставником», радо ділиться порадами й лайфхаками. 

Кожний працівник має безліч можливостей для розвитку. Коли зявляється нова вакансія, будь-хто може спробувати свої сили – зокрема, заявки регулярно надходять у відділ тестування. Багато колег за своєю ініціативою проходять додаткове навчання – наприклад, з програмування, графіки, роботи з текстами, та «тестують» нові ролі в цікавих для себе напрямах.

Наразі я – Project Manager ко-девелопменту, що виготовляє контент для однієї з ігор Playrix. Працюю з командою, яка створює нові фічі: організовую процеси, налагоджую комунікації, контролюю виконання завдань та дотримання дедлайнів. 

Я не кар’єрист. У мене не було мети дорости до керівної позиції, хоча зараз я розумію, що саме цей напрям – «мій». Розвиток у компанії відбувався поступово й органічно: хочеш вивчати щось нове та розбиратися в окремих питаннях докладніше, а тому готовий до складніших завдань та доростаєш до нового етапу. Я спробував себе в кількох геймдев-напрямах, орієнтуюся в різних процесах та розумію, як вони повязані між собою. Це корисно для ролі менеджера: я знаю, скільки часу потрібно для виконання певного завдання та які проблеми виникають. Це допомагає ефективніше працювати з командами. 

До нас долучається багато новачків, зокрема й без досвіду. Ціную, коли спочатку людина намагається розібратися в питанні самостійно, – це завжди помітно. Але завжди готовий допомогти знайти відповідь чи потрібного фахівця для консультації, адже на старті підтримували й мене самого. Оскільки компанія – за розвиток, зокрема й у нових напрямах, менеджери також підтримують це бажання у своїх командах. А відтак, готові оперативно шукати нові таланти на позиції, що звільняються. 

Я вже маю профільний досвід, тож відсутність навичок не стала б перепоною для пошуку нової роботи: вакансій на ринку багато. Проте не впевнений, що й інші роботодавці піклуються про команду так, як Zagrava, і розділяють близькі для мене цінності – чесність та порядність. Тому надалі планую розвиватися саме тут.

Юрій Карповець, QA-менеджер, Zagrava (Playrix)

Я з дитинства захоплювався комп’ютерними іграми: мобільні ігри з’явилися значно пізніше. Однолітки і я почали знайомство із цим захоплюючим світом разом з появою перших консолей – спочатку Atari та Dendy, згодом Sega, Nintendo та PlayStation. Завжди було цікаво пройти нову гру від початку і до кінця, розібратись, як вона влаштована. Однак час не стоїть на місці – ми дорослішали, у всіх з’явились сімї та зобовязання, робота. Довгий час я працював у різних професійних сферах, що дуже далекі від геймдеву, наприклад – у сфері фінансів. Багато моїх друзів та знайомих пов’язали своє життя з IT, дехто – з ігровою індустрією, деякі, до речі, працюють у Zagrava. Я стежив за їх розвитком та радів успіхам компанії. Проте сам не наважувався на кардинальну зміну професії. Однак продовжував цікавитись ігровою індустрією – стежив за новинками, для особистого розвитку, у вільний від основної роботи час, проходив різні онлайн-курси. Під час самоосвіти мене дуже зацікавила галузь тестування ПЗ (QA) – я зрозумів, що тестувальник, як технічний спеціаліст, має унікальну можливість розібратись в усіх аспектах процесу створення ігор. Я усвідомлював, що, як перфекціоніст, міг би виконувати цю роботу добре.

Понад рік тому знайомий поділився інформацією, що в Zagrava відкрилася вакантна посада QA-інженера у відділі тестування. Я зрозумів, що морально дозрів до змін, це – той самий шанс, і відкинув сумніви. Подав заяву, пройшов низку співбесід, далі отримав можливість спробувати свої сили, як технічний спеціаліст, протягом випробувального терміну. Зараз я добре усвідомлюю – це був непростий, однак дуже важливий період, протягом якого сформувався багаж важливих професійних знань, навичок та скілів. Впевнений, що саме завдяки плідній командній роботі над вирішенням різного роду завдань, підтримці колег у відділі та безпосередньо свого наставника, мені вдалось! Саме так я долучився до команди тестування на позицію Junior QA. Я дуже вдячний компанії Zagrava за таку можливість.

Згодом у нашій компанії відбулася внутрішня трансформація та постало питання про створення нової ролі – менеджера відділу тестування, який виконує функції Team Lead команди: відповідає за створення та координацію роботи міні-команд у відділі, розподіл завдань серед колег, побудову нових процесів, набір, менторство та розвиток фахівців. Я вирішив спробувати себе в ролі менеджера команди, в якій професійно виріс та працюю й досі. Компанія Zagrava підтримала моє прагнення.

Загалом QA-інженер – дуже вдала позиція для старту кар’єри, адже тестувальник бачить результат роботи всієї команди – програмістів, художників, гейм-дизайнерів, проджект-менеджерів, продюсерів, тощо. Розуміє послідовність, взаємозв’язки та слідкує за тим, щоб результат роботи всіх напрямів вдало компілювався та працював у грі. Це дає змогу спеціалісту відділу тестування усвідомити та зрозуміти, який саме напрям може бути цікавий та де, з огляду на свої уподобання та навички, рости надалі.

Класичний шлях професійного розвитку в IT – зростання від Junior- до Senior- позиції з набуттям досвіду та технічних скілів. Сегмент тестування не є виключенням, хоча має свої особливості. Загалом QA-інженери мають змогу розвиватись за одним з трьох сценаріїв розвитку. Перший базується на hard skills – це можливість зростати, як технічний спеціаліст, пройти додаткове навчання та стати розробником, чи перейти в напрям автоматизації тестування, чи тестування продуктивності або зручності інтерфейсів, тобто вузькі спеціалізації галузі QA. Другий – кардинально змінити напрям діяльності, пройти додаткове навчання та стати, наприклад, гейм-дизайнером, 2D- або 3D-художником чи аніматором, тощо.

Третій варіант – розвиток soft skills та менеджерських компетенцій, серед яких: планування роботи команди, контроль виконання завдань та дотримання термінів, комунікація, тімбілдінг, мотивація, відповідальність за результат роботи (не тільки особистий, а й усієї команди). Я вирішив обрати саме цей варіант розвитку.

Розвиватися мотивує командна робота – коли багато людей працюють над проєктом, завдання «горять», але разом ми встигаємо зробити все і «навіть більше» та випустити класний продукт у світ. Відчуваю ейфорію в такі моменти.

А потім бачу, як люди – наприклад, у транспорті, грають у гру, над якою ми з командою так довго та наполегливо працювали… Пишаюся цим.

Ми разом з командою постійно навчаємося – опановуємо нові технічні навички та вирішуємо нові типи завдань, вивчаємо та оновлюємо доступну для нас базу знань. Разом з командою продовжую навчатись сам. Зокрема, щоб бути більш продуктивним у новій ролі, проходжу онлайн-курси для менеджерів в IT. Намагаюсь не забувати і про hard skills, адже одним з моїх завдань, як менеджера відділу, є підтримка та передача досвіду новачкам, які на старті своєї кар’єри мають безліч питань, як і я сам у свій час. Вважаю, що навчання в нашій індустрії не варто зупиняти ніколи – це безперервний процес, інакше просто тупцюєш на одному місці. Ціную, що компанія зацікавлена та завжди підтримує команду в бажанні розвиватися. Zagrava пропонує пройти навчання всім зацікавленим співробітникам, вибрати цікавий курс може сам фахівець і заплатити за нього невелику частину (в межах 10-15%). Ми можемо придбати будь-яку спеціалізовану літературу – читаємо всім відділом, а потім обговорюємо. Відвідуємо професійні івенти, зараз – здебільшого онлайн, аби бути в курсі останніх трендів.

Мої сподівання від роботи в геймдеві більше ніж просто виправдалися. Так, було непросто, особливо спочатку, але цей етап необхідний, щоб «включитися» та вийти на рівень самостійної якісної роботи. Якби довелося робити вибір знову – я б ще раз ризикнув та змінив професію на цю. Раджу всім, хто цікавиться ігровою індустрією, проте вагається, спробувати свої сили. Можливо, для вас це також стане справою життя – як для мене. Все у ваших руках! 

Олександра Штиленко, режисер напряму маркетингових креативів, Zagrava (Playrix)

Рік тому я вирішила розвиватися в геймдеві – до цього успішно будувала карєру на телебаченні, як сценарист. Надсилала резюме на різні вакансії ІТ-компаній. Проте, попри хороший професійний бекграунд, або не отримувала відповіді, або максимум – листи з відмовами через брак досвіду. З великими зусиллями «вигризла» кілька тестових завдань. І нарешті отримала офери. 

Фінальний вибір робила між двома пропозиціями: від Zagrava та компанії з Києва. Спочатку вагалася, адже в другій компанії мене запрошували на вакансію гейм-дизайнера. Проте там, на відміну від Zagrava, не було офіційного працевлаштування. До того ж тут мені одразу сподобався колектив, я ніби відчула, що мені тут буде добре. Тож я приєдналася до команди в ролі QA-фахівця. І ні разу про це не пошкодувала: раніше мені бракувало технічних знань, і я отримала їх саме завдяки «школі» тестування. 

За освітою я – режисер. Тож коли я виявила бажання надалі розвиватися в цьому напрямі, компанія мене підтримала. Роль режисера маркетингових креативів передбачає поєднання навичок з багатьох сфер: драматургії, гейм-дизайну, маркетингу тощо. Режисер відповідає за ідею, готує пітч та бриф, керує командою спеціалістів, що створюють креативи (зазвичай, це художники та відеодизайнери), відповідає за фінальний результат. Режисерська освіта допомагає – я знаю, як заволодіти увагою та втримати глядача. Просто в геймдеві є специфіка з огляду на цільову аудиторію – ми маємо спонукати потенційного гравця клікнути на рекламу, завантажити гру, повернутися в неї знову.

Ми з командою постійно навчаємося. Нові навички отримуємо не лише з курсів чи професійної літератури, а й завдяки досвіду одне одного. Наприклад, ведемо внутрішню базу знань, де фіксуємо секрети успіху.

Компанія підтримує особисті інтереси працівників, зокрема – бажання розвиватися в нових напрямах.

Наприклад, одна з працівниць, 2D-художниця, хотіла стати 3D-моделлером – і компанія пішла назустріч. Lead 2D-художниця зацікавилася режисурою – і тепер вона моя колега. Усі ліди команд художників та відеодизайнерів розпочинали карєру в компанії з «джунів». Звичайно, справлялися зі специфікою роботи не всі, хто приходив у відділ, але на сьогодні у нас кращі з кращих. Особисто я теж не планую зупинятися і бачу свій подальший розвиток у продюсерстві. Щоб рости в Zagrava потрібні тільки бажання і результати роботи, що говорять самі за себе.

Звичайно, ми з колегами підтримуємо новачків – це звична частина нашої роботи, ми бачимо потенціал і допомагаємо йому розкритися. Завдання, які ми кожного дня виконуємо, не тільки цікаві, а й складні – як на старті карєри, так і надалі, адже вимоги до якості продукту постійно ростуть. Але хіба це завадить, якщо тобі подобається те, що ти робиш?

Переглянути вакансії Zagrava

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також