Групі Райффайзен понад 130 років, Райффайзен Банку в Україні – 29. «Стабільний та надійний» – саме таким Райф став для українців за цей час. «Простий та зручний» – таким має стати Райф для українців у найближчі кілька років.

Щоб досягти цього, банк запустив всеосяжну діджитал-трансформацію. Це своєрідний маніфест майбутнього Райфу: взаємодія клієнта з банком має бути легкою, простою та інтуїтивно зрозумілою. Досягти цього і покликана наша трансформація. Але без залучення діджитал-талантів до команди впровадити її у життя неможливо.

Про новий портрет співробітника та інноваційний шлях, який проходить Райф із командою у 6 500 фахівців й понад 2 мільйонів клієнтів, розказує Юлія Пилипенко, HR-директорка Райффайзен Банку.

– Юліє, ви маєте різноплановий професійний досвід. Керували різними функціями в телекомі, FMCG та рітейлі. Уже понад рік очолюєте департамент персоналу в Райфі. Чому банківський сектор?

– Насамперед мене зацікавив професійний виклик. Не щодня випадає шанс долучитися до масштабної діджитал-трансформації банку в Україні. Більш того – такого великого і міжнародного банку як Райф.

Окрім того, на рішення долучитися до Райфу вплинула особистість його керівника. Досвід Олександра Писарука говорить сам за себе: реформи банківського сектора, оздоровлення банківської системи України, підвищення її надійності та прозорості, а також трансформація НБУ. Я ціную можливість бути в його команді.

Не менш важлива причина – бажання повернутися в Україну. З 2018 року я працювала за кордоном – у Чехії та Словаччині. Моя родина переїжджала зі мною, але настав момент, коли я чітко усвідомила, що хочу жити і працювати вдома – в Україні.

– Дякую. Поділиться, будь ласка, планами, як Райф досягатиме своєї амбітної мети – стати простими та зручними для клієнтів?

– Діджитал-трансформація – це наша «зелена карта» для досягнення мети. Ми почали із серйозної перебудови IT-систем та внутрішніх процесів, тому здобутки не одразу були помітні назовні. Але це – основа для створення зручних та простих у користуванні продуктів і сервісів банку.

Відповідно, HR-команда почала шукати саме діджитал-орієнтованих спеціалістів, які допоможуть трансформувати Райф. Ми вже створили нову команду IT-директорів, які з 2021 року запускають інноваційні підходи у роботі та процесах банку.

– Діджитал – це в першу чергу про IT? Тобто банк планує залучати більше IT-талантів?

– Звичайно, ми шукаємо кращих із кращих, тому конкуруємо із роботодавцями не тільки банківської сфери, але й з фінтех-, IT-індустрії. Наш склад IT-департаменту вже оновлено на 20%. І я впевнена у кожному новому колезі, бо це – спеціалісти найвищого рівня.

Однак, маю зазначити, що наші зміни стосуються не лише IT-напряму, а й всіх інших бізнес-функцій банку. Культурна трансформація; інноваційні підходи в роботі та мотивації команди; закріплення сильного бренду роботодавця – це все частинки глобальної діджитал-трансформації. А зокрема – «магніти» для нових кадрів.

– Розкажіть детальніше про роль, яку відіграє саме HR у цих глобальних змінах?

– За останній рік HR в Райфі суттєво змінився. Ми стали проактивними, адже діджитал-трансформація це не лише про бізнес та технології. Це насамперед про людей. Наприклад, я, як керівник HR-функції, беру участь у всіх засіданнях правління та наглядової ради не як простий слухач, а як активний учасник команди, який приймає рішення щодо важливих бізнес-питань.

Крім того, HR-KPI-s прив’язані до бізнес-результатів, які регулярно відстежуються. Тому ми пліч-о-пліч з керівниками департаментів допомагаємо ефективніше залучати, навчати та утримувати членів їх команд.

Наше ноу-хау для фінансового сектора – це HR-agile команди, які вирішують завдання, пов’язані зі структурними змінами у банку. Склад цих команд формується з фокусом саме на IT-спеціалістах.

– Чи правильно я зрозуміла, що підсилення горизонтальних зв’язків також один із ваших фокусів у межах діджитал-стратегії?

– Так, це один з елементів трансформації. Приклад такої горизонтальної взаємодії – пілотний проєкт IT-Academy. Колеги з ІТ та бізнесу навчаються у гібридному (офлайн + онлайн) форматі, щоб знайти нестандартні рішення для внутрішніх і зовнішніх клієнтів банку.

Після трьох місяців інтенсивного навчання, наші учасники, у складі чотирьох команд, вже презентували правлінню свої ідеї. Кожна працює над покращенням досвіду клієнтів на різних етапах взаємодії з банком.

– Ви зауважили, що один із пріоритетів Райфу – підсилення бренду роботодавця. Завдяки чому бренд стає «магнітом» для талантів?

– Бренд формує вся команда компанії. Віримо, що кожен із 6 500 колег є амбасадором бренду Райффайзен Банку: від касира у відділенні та оператора контактного центру до директора департаменту. Навіть експрацівники впливають на бренд роботодавця. Завдяки людям, що так чи інакше взаємодіють із банком, Райф стає привабливим для талантів.

Попри конкуренцію за таланти з іншими банками, ми зацікавлені, аби умови роботи покращувалися в індустрії загалом. За даними дослідження Korn Ferry за 2020 рік, серед 17 привабливих для працевлаштування індустрій банківський сектор «пасе задніх» з точки зору компенсаційного пакета. Тому ми та інші гравці ринку маємо робити банківський сектор привабливим для спеціалістів. Це, беззаперечно, win-win стратегія – більше можливостей і для фахівців, і для бізнесу.

Хочу підкреслити важливий нюанс: ми працюємо, аби до Райфу тяжіли не лише як крутого роботодавця, але до прогресивного банку загалом.

Як ми працюємо над цим? – Сприймаємо кожного, як важливого клієнта: якщо не нинішнього, то потенційного. Це стосується і колег. Тому минулого року в щорічне опитування для працівників ми додали традиційне «клієнтське» питання: «Чи рекомендуєте ви послуги та продукти нашого банку своїм знайомим?». Результати показали, що цей показник у Райфі значно вищий по ринку в середньому. І це найкраще визнання, адже працівники знають про якість продуктів та послуг зсередини.

– Чи змінюються портрети потенційного та теперішнього співробітника з огляду на діджитал-зміни в бізнесі?  На що насамперед звертають увагу в Райфі?

– Спільні цінності та професійні компетенції – основа нашої кадрової політики. Водночас здатність швидко навчатися і відкритість до змін дозволяють спеціалістам бути ефективними в період діджитал-трансформації.

– Як ваша команда пристосувалася до роботи в нових умовах? Зокрема, як не втратити емоційний звязок та відчуття командного духу через віддалений формат роботи та цифровізацію?

– Є безліч теорій, досліджень та книг, що допоможуть відповісти на це питання. Проте навряд чи існує єдиний «рецепт» успішного управління командами як в офлайн-форматі, так і в умовах непередбачуваного «пандемічного світу». За цей час я переконалася, наскільки важливі особисті зв’язки для успішної адаптації до нових робочих реалій. Я намагаюся максимально скоротити віртуальну дистанцію з колегами: крім регулярних робочих зустрічей, ми зафрендилися у соціальних мережах. На онлайн-зустрічах ми почали підіймати різні неформальні теми – хобі, домашні улюбленці, родинні взаємини. Це допомагає компенсувати брак спілкування наживо.

Крім того, у Райфі існує проєкт New World of Work, де ми системно впроваджуємо гібридний формат роботи та допомагаємо колегам облаштувати свої home-офіси. Водночас ми запустили wellbeing-практики, щоб зберегти емоційний зв’язок із командою. Завдяки ним співробітники можуть займатися фітнесом онлайн, беруть участь у семінарах із психологом, мають доступ до віртуальної бібліотеки та багато іншого.

Колегам, які перехворіли на COVID-19, надавалась цільова фінансова допомога. Не можу не додати, що Райф був одним із перших банків, що почав колективну вакцинацію. З травня включно ми вже вакцинували всіх охочих співробітників у Києві, Дніпрі, Львові та Харкові.

Всі вищезазначені кроки допомагають колегам відчувати, що їх чують та розуміють, що вони не наодинці з їх віртуальними та реальними проблемами. Співробітнику важливо розуміти, що за іконкою в Teams існує така ж реальна людина, яка стикається зі схожими питаннями та складнощами, працюючи з дому.

– Дайте, будь ласка, пораду кандидатам, які планують працевлаштуватися в Райф.

– Залучайте максимум інструментів для пошуку можливостей. Не тільки традиційні. Не соромтеся написати рекрутеру або навіть потенційному керівникові в соціальній мережі. Ми відкриті до кандидатів, які хочуть долучитися до нашої команди та реалізувати свої професійні амбіції. Райф трансформується, тому, повірте мені, ви точно не будете нудьгувати!

Фото надані спікером.

Переглянути вакансії Райффайзен Банку