Всі вже звикли до розподілення навичок на hard та soft skills. Проте нова реальність змінює підходи і потрібними стають інші набори навичок. Так, у часи невизначеності та швидких змін стають популярними так званні meta-skills. Розберімося, які навички називають мета, навіщо вони потрібні у 2021 році та як їх розвинути, щоб стати затребуваним кандидатом на сучасному ринку праці.

Meta-skills – це навички, які впливають на кожну сферу життя та допомагають вам засвоювати нові вміння.

Meta-skills у новій реальності

У 2020 році працівники зіткнулися зі скороченнями, тому на ринку праці досі спостерігається висока конкуренція. Щоб стати сильнішим, потрібно швидко адаптуватися. Не менш важливо вміти засвоювати нові навички у технологічному світі, що змінюється. Адже, ті, хто на початку карантину не змогли розібратися із Zoom, опинилися поза грою.

Для цього і потрібні метанавички. Це раніше вважалося, якщо ви отримали освіту, засвоїли певні знання, то в житті вас чекає успіх. Часи змінюються, і у 2021 важливо вміти адаптуватися до змін, які раптово можуть накрити весь світ, вміти перейти в іншу професію в найкоротші терміни, бути міжпредметним.

Навички, до яких ми вже звикли, називають тимчасовими, а meta-skills – постійними. Наприклад, знання англійської – це hard skills, а от здатність вивчати іноземну – це meta-skills. Якщо у вас розвинена ця метанавичка, то вам буде легко вивчити інші мови, а такого фахівця хочуть отримати багато компаній.

П’ять meta-skills для успіху в новій епосі

  1. Навчання. Це найосновніше вміння. Здатність до навчання потрібна будь-якому працівнику у будь-якій компанії. Проте це не означає, що ви повинні ходити на лекції з математики, які ненавидите, щоб прокачати цю навичку. Навчання має приносити і задоволення, тому обирайте ті курси, що допомагають розвиватися у своїй сфері або освоювати суміжну, але таку, що вам до вподоби. Намагайтеся вчитися постійно: коли дивитеся фільм, їдете на роботу, стоїте у черзі в супермаркеті – сприймайте світ з професійної точки зору та робіть для себе висновки.
  2. Погляд на перспективу. Ця метанавичка дає змогу дізнатися про результат роботи, коли його ще немає. Ви повинні вміти дивитися на світ очима іншої людини – кінцевого споживача. Якщо ви менеджер з продажу, то маєте бачити товар, як клієнт, який його придбав та користується ним: як товар полегшив йому життя? Якщо ви розвинете це вміння, то зможете передбачати реакцію клієнта, колеги, керівника тощо на все, що плануєте сказати їм.
  3. Соціальний інтелект. До цієї збірної навички належать вміння міжособистісного спілкування, здатність робити висновки не лише на основі свідомих рішень, а вміти копнути глибше. Соціальний інтелект допоможе краще працювати в команді, без особистого спілкування, а тільки за онлайн-взаємодії, та швидше знаходити правильні рішення без великих розумових та часових затрат.
  4. Дизайн-мислення. Американський письменник Марті Ноймайер говорить: «Дизайн-мислення – це генеративний підхід до розв’язання проблем. Іншими словами, ви не знаходите відповідей, а створюєте їх». Тобто ця навичка пов’язана зі створенням унікальних рішень, продуктів тощо, яких не було досі. Саме так можливо завоювати клієнта у нову епоху – показати йому те, чого він не бачив. Саме такі рішення стають антикризовими у веденні бізнесу.
  5. Стійкість. Багато команд зазнають провалу через те, що здаються після перших же невдач. Але в кризові часи потрібно мислити інакше, потрібно бути стійким, тому що ніхто не знає, який шторм може накрити нас вже завтра. Дозволяйте собі експериментувати, щоб знайти правильні рішення, – це допоможе розвивати стійкість і швидше отримати бажаний результат.

Будь-які події, які ми не здатні контролювати, вибивають з колії. Тому метанавички важливі не лише для вирішення робочих завдань, вони допоможуть вам справитися з мінливим життям у цілому та навчитися правильно його сприймати.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії