Мультизадачність можна зустріти у вакансіях серед вимог роботодавців, її додають у ключові навички в резюме більшість пошукачів, але чи насправді вона така необхідна професіоналу? Усі знають, що Юлію Цезарю вдавалося виконувати декілька задач паралельно, і прагнуть не поступатися відомому імператору. Але вчені довели, що мультизадачність може бути шкідлива і для вашого організму, і для виконуваних завдань.

Мультизадачність вбиває наш мозок

Спочатку дослідники встановили, що мультизадачність одна з найшкідливіших звичок людей. Пізніше засновник стартапу WordStream та редактор Inc.com Ларрі Кім переконує, що виконання декількох справ одночасно наносить нашому мозку невиправну шкоду, яка з часом буквально вбиває його. Він посилається на дослідження неврологів, які дійшли висновку, що наш мозок зовсім не пристосований до мультизадачності.

Коли ми думаємо, що виконуємо декілька справ одночасно, насправді наш мозок перемикається між ними, що потребує значних розумових затрат. Постійне перемикання призводить до неправильних когнітивних звичок, а з часом може навіть змінити щільність мозку в передній частині черепної коробки. До того ж вчені з’ясували, що виконання одночасно декількох справ приводить до зниження IQ та зменшення ефективності роботи. Більше від мультизадачності страждають чоловіки, їх рівень IQ під час одночасного виконання декількох справ інколи відповідає восьмирічному віку.

Зниження продуктивності та ефективності

Мультизадачність негативно впливає на продуктивність. Одночасне виконання декількох справ втомлює вас та вбиває бажання працювати. Ефективність роботи також страждає: ви перемикаєтеся з одного завдання на інше, а в результаті жодного не можете виконати якісно. Безневинне, на перший погляд, спілкування в месенджерах під час виконання робочого завдання, наприклад, може знизити рівень вашого IQ на 10 пунктів. А якщо говорити про серйозніші справи, то якість їх виконання страждає набагато більше. До того ж на виконання декількох справ одночасно йде більше часу.

Накопичення стресу

Постійне перемикання між завданнями – це стрес для організму. Чим більше справ ви взялися вирішити, тим більшу відповідальність відчуваєте, хвилюєтесь та негативно реагуєте через помилки. Вам не вдається виконати всі завдання вчасно, їх якість страждає, а ваша продуктивність падає – тоді в організмі виробляються гормони стресу. Таким чином люди, які намагаються робити багато справ одночасно, частіше хворіють, конфліктують з людьми навколо, не відчувають себе щасливими та професійно вигорають.

Як врятуватися?

Почніть з видалення мультизадачності зі свого резюме, а далі працюйте над викорененням шкідливої звички зі свого життя. З цим вам найкраще допоможе справитися планування. Записуйте всі справи, які потрібно зробити та розподіляйте потрібний на це час. Не хапайтеся за все відразу: починайте з важливіших завдань та закінчуйте свій список дрібнішими. Головне – не беріться за нову справу, поки не вирішите вже розпочату. У ході планування також не забудьте виділити проміжок часу на форс-мажори.

Коли ви беретеся за виконання важливого завдання, мінімізуйте всі фактори, що можуть вас відволікти. Адже навіть найкоротша розмова телефоном відволіче вас від основного завдання, до якого мозок зможе повноцінно повернутися за 15 хвилин. Тому краще вимкнути телефон, подати колегам сигнали про свою зайнятість, не звертати уваги на звукові повідомлення про новий лист на пошті тощо.

Справитися з усіма накопиченими справами вам допоможе делегування. Не потрібно робити презентацію нового проекту і математику з дитиною одночасно. Краще доручіть завдання, з яким можете справитися не лише ви, комусь іншому. Не бійтеся, що від делегування постраждає якість виконаної роботи. Якщо правильно поставити завдання та зрідка контролювати хід його виконання, ви залишитеся тільки у виграші.

За всіма справами не забувайте про відпочинок. Коли виконали одне завдання, дозвольте собі зробити перерву: випити каву, порозмовляти з колегами чи навіть прочитати декілька сторінок улюбленої книги. Невеликий відпочинок допоможе вам без втрат для організму переходити від однієї справи до іншої та не відволікатися під час роботи над важливим завданням