Ми захоплюємося європейцями, для яких поїздки на роботу на велосипеді стали звичним ділом, але самі не поспішаємо змінювати власну автівку, метро чи маршрутне таксі на байк. Але позитивні зрушення є, і в цьому легко можна переконатися, відвідавши щорічний флешмоб «Велосипедом на роботу».
Флешмоб відбудеться у п’ятницю 13 квітня в Києві. Асоціація велосипедистів Києва запрошує взяти в ньому участь, в першу чергу, працівників столичних офісів. Організатори зазначають, що цього року в рамках флешмобу відбудеться конкурс Best Corporate Team, в якому переможе найчисленніша корпоративна велоколона (зареєструватися на подію можна тут).
А ми тим часом поспілкувалися з киянами, які вже впевнено долають шлях до офісу на велосипеді, і поставили їм шість запитань, які найбільше хвилюють тих, хто поки не наважується на велоподорожі по великому місту.
Олександр Ружицький, партнер юридичної фірми EVERLEGAL :
– Як ви їздите велосипедом по Києву, де майже немає велодоріжок?
– Їжджу по дорогах, де немає інтенсивного руху, комбіную з пішохідними зонами, якщо вони достатньо широкі. Насправді можливостей багато, а до автомобілів на дорогах швидко звикаєш. Головне, щоб тебе бачили інші водії, і ти не став несподіванкою для них.
– Чи можливо їздити велосипедом з лівого берега Києва на правий, як бути з київським рельєфом?
– Обираю маршрути такі, щоб не доводилось їхати під гору, наприклад, користуюсь фунікулером. Інколи сходжу з велосипеда і йду догори пішки. А загалом, не такі ті пагорби й високі
– Наскільки реально долати велосипедом відстані між різними районами Києва?
– Якщо потрібно справді далеко їхати, то комбіную велосипед з громадським транспортом чи власною автівкою. Можу залишити велосипед біля станції метро, а через декілька годин його забрати.
– Який у вас дрес-код, коли ви на велосипеді? Про діловий вигляд можна забути?
– Дрес-код різний. Буває, що доводиться і в діловому костюмі з краваткою пересуватись на велосипеді. Важливо, щоб було зручно і був комфортний температурний режим.
– Де залишаєте велосипед у місті та на роботі? Не боїтесь, що вкрадуть?
– Наша фірма перемогла в конкурсі «Велопрацедавець року» як компанія, що має найкомфортніші велоумови для співробітників і заохочує їх користуватися велосипедом як видом транспорту. У нас біля офісу є дві велопарковки. Гостьова – одразу біля входу у бізнес-центр, і ще одна велика – у дворі будинку. Обидві велопарковки під спостереженням відеокамер. Сподіваюсь, що не вкрадуть, але усвідомлюю, що є певний ризик. Тому корпоративні велосипеди ми придбали недорогі.
– Чим велосипед для вас зручний як транспорт?
– Велосипед поєднує одночасно багато складових. Це і транспортний засіб, і тренажер для кардіо, і дозвілля. А ще це позитивні емоції. Проекспериментуйте – посадіть на велосипед людину, яка уже давно не їздила. Одразу побачите, як вона наповниться емоціями і на обличчі миттєво з’явиться посмішка.
Читайте еще:
Bike-friendly: 10 киевских офисов, куда хочется приехать на велосипеде (фото)
Ганна Ковальова, фахівець ДП “НЕК ” Укренерго”:
– Як ви їздите велосипедом по Києву, де майже немає велодоріжок?
– Їжджу велосипедом по столиці вже понад 10 років в усі пори року, за винятком особливо морозних і сніжних днів. Їжджу по дорозі, хоча інколи порушую ПДР і вимушена їхати по тротуару. Але мене втішає, що у відсотковому відношенні кількість збитих на смерть або покалічених велосипедом пішоходів значно менша, ніж збитих автомобілем. Я тверезо дивлюсь на ситуацію і розумію, що поява велодоріжок ускладнена багатьма об’єктивними причинами. Мені достатньо своєї законної правої смуги.
– Чи можливо їздити велосипедом з лівого берега Києва на правий, як бути з київським рельєфом?
– Обожнюю питання про київський рельєф, бо саме через страх гір і горбиків Києва, я «втратила» найкращі роки свого велосипедного життя! Перевага велосипеда в тому, що можна проїхати дворами і навіть згрішити і проїхати десь тротуаром, аби зменшити оте кляте «вгору». І можна законно пройти по тротуару пішки, ніхто не буде тикати у вас пальцем.
Ну, і я трошки попіклувалась про себе, в мене велосипед з електродвигуном. Він допомагає, але крутити педалі все одно треба, саме там нічого не крутиться. До того ж закони фізики ніхто не скасовував: у нього велика вага, на 10 кіло більша за звичайний, тому зусилля все одно прикладаю, але, звісно, менші. У мене також є велосипед без електродвигуна, тому чергую.
Усе, що є у жіночій шафі, підходить для поїздок на велосипеді.
– Наскільки реально долати велосипедом відстані між різними районами Києва?
– Я живу в Протасовому Яру, а працюю біля вокзалу, дорога на роботу займає півгодини. Аналізуючи свої поїздки правим берегом (на лівому мені якось не випадає кудись їхати), я зрозуміла, що куди б я не поїхала, в середньому витрачаю півгодини чи трохи більше. Виїхала з «запасом» в годину, а потім сиджу і всіх чекаю.
– Який у вас дрес-код, коли ви на велосипеді? Про діловий вигляд можна забути?
– Їжджу без шолома, в повсякденному одязі. Жодного велосипедного дрес-коду в мене немає. Колись був, але «вилікував» РетроКруїз, на якому я була одягнена в «цивільний одяг» (дякую улюбленому твіду!). Відтоді ні в чому себе не обмежую на велосипеді: підбори, моя колекція гарних туфельок, спідниці вузькі і широкі, довгі і не дуже сукні! Усе, що є у жіночій шафі, підходить для поїздок на велосипеді. Чотири роки вже їжджу без перерви на сезони і взагалі перестала зважати на дощ і сніжок. Вдягаюсь так, як би йшла пішки, або точніше, мерзла б на зупинці.
– Де залишаєте велосипед у місті та на роботі? Не боїтесь, що вкрадуть?
– На роботі в мене справжня велопарковочка! Я її виплакала і виплекала на роботі сама. Велосипед стоїть у подвійному периметрі охорони, і все одно я замикаю його блокуючим колеса замком. А коли їду кудись у справах, де буду паркуватись без нагляду, то озброююсь цілим арсеналом: для електровелосипеда арсенал більший, для звичайного трошки менший. Це зменшує ризик, але звісно не захищає повністю.
Звісно боюсь, ще й як! Я знаю людей, в яких вкрали велосипед з дому! Через той страх інколи відмовляюсь від поїздки велосипедом, і їду громадським транспортом. Якби зручні велопарковки розташовувалися в Києві хоча б так само густо, як автопарковки, то було б легше, бо інколи шукаєш де б його причепити і не знаходиш. В мене є звичка: коли їду по місту, роздивляюся, де можна причепити байк біля кафе, магазину, офісу. Може, колись знадобиться.
– Чим велосипед для вас зручний як транспорт?
– Купуючи велосипед, я відразу знала, що буду на ньому їздити на роботу. Дуже хотілося максимально відсторонитися від громадського транспорту і бути більш мобільною. Коли мене запитують, чи далеко мені від дому до роботи, я завжди кажу, що на жаль, близько. Іноді я спеціально їжджу кружним шляхом, щоб продовжити поїздку. Окрім цього, їжджу до подруги в гості, в магазини, відвожу собаку до ветеринара. Повторюсь, у мене два велосипеди – складаний і гібрид-електро. Я собі ще й самокат купила, для «останньої милі», їжджу на ньому до мами і до внучки, в крамниці.
Читайте еще: Бег, альтернатива диетам и офисные прогулки: 5 лекций TED о здоровом образе жизни и почему начинать стоит уже сейчас
Іван Ловгенюк, керівник відділу реклами ЖК “Львівський маєток”:
– Як ви їздите велосипедом по Києву, де майже немає велодоріжок?
– По місту без велодоріжок пересуватися на двоколісному важко, але і не так страшно, як багато хто думає. Намагаюся знаходити спільну мову з водіями, не порушувати ПДР і, звичайно ж, бути помітним (особливо в темний час доби).
– Чи можливо їздити велосипедом з лівого берега Києва на правий, як бути з київським рельєфом?
– Мене більше не пагорби турбують, а горбики і ями на дорогах Києва. З іншого боку, така якість наших доріг, може навіть на користь – і грижу вправить, і каміння з нирок витрясе (сміється). Щодо київського рельєфу, то це тільки на краще, виходить чудове тренування.
– Наскільки реально долати велосипедом відстані між різними районами Києва?
– Намагаюся використовувати велосипед в повсякденному житті в тому випадку, коли дистанція не більше 13-15 км, ну і коли час маю. Так, місто у нас немаленьке, і іноді доводиться їздити у справах через весь Київ, на велосипеді за день можу і не впоратися. А ось якщо пункт призначення десь поруч (до 5 км), так це тільки в радість – проїхатися, не поспішаючи, зарядитися позитивом і гарним настроєм.
– Який у вас дрес-код, коли ви на велосипеді? Про діловий вигляд можна забути?
– Віддаю перевагу велоформі, але іноді можу і в повсякденному одязі катнути, а іноді навіть в офісному луці. Таке в мене було, щоправда, тільки один раз, і то на акцію «Велосипедом на роботу».
– Де залишаєте велосипед у місті та на роботі? Не боїтесь, що вкрадуть?
– На роботі заношу велосипед прямо в офіс (він у мене як раз на першому поверсі, з окремим входом). Керівництво ставиться з розумінням і схвалює ініціативу пересуватися на велосипеді. А якщо раптом потрібно в супермаркет заскочити або ще куди-небудь, то намагаюся залишати велосипед на видному місці (якщо це можливо), скидати передачу. Ну і користуюся банальними замками типу U-lock. Так, зрізати його можна, але щонайменше у звичайного злодюжки, у якого під рукою немає чим зрізати або відкрити такий замок, не виникає спокуси взяти «легку здобич».
– Чим велосипед для вас зручний як транспорт?
– Плюсів для себе бачу багато. Це корисно для здоров’я, це економно, це дарує приємні враження та емоції. Це свого роду спосіб життя, участь в цікавих заходах, на яких можеш знайти нові знайомства та й просто добре провести час в колі однодумців.