«Не такі ті пагорби й високі»: кияни про подорожі велосипедом на роботу, дрес-код для поїздок та плюси пересування на байку

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Ми захоплюємося європейцями, для яких поїздки на роботу на велосипеді стали звичним ділом, але самі не поспішаємо змінювати власну автівку, метро чи маршрутне таксі на байк. Але позитивні зрушення є, і в цьому легко можна переконатися, відвідавши щорічний флешмоб «Велосипедом на роботу».

Флешмоб відбудеться у п’ятницю 13 квітня в Києві. Асоціація велосипедистів Києва запрошує взяти в ньому участь, в першу чергу, працівників столичних офісів. Організатори зазначають, що цього року в рамках флешмобу відбудеться конкурс Best Corporate Team, в якому переможе найчисленніша корпоративна велоколона (зареєструватися на подію можна тут).

А ми тим часом поспілкувалися з киянами, які вже впевнено долають шлях до офісу на велосипеді, і поставили їм шість запитань, які найбільше хвилюють тих, хто поки не наважується на велоподорожі по великому місту.

«Не такі ті пагорби й високі»: кияни про подорожі велосипедом на роботу, дрес-код для поїздок та плюси пересування на байку

Олександр Ружицький, партнер юридичної фірми EVERLEGAL :

– Як ви їздите велосипедом по Києву, де майже немає велодоріжок?

– Їжджу по дорогах, де немає інтенсивного руху, комбіную з пішохідними зонами, якщо вони достатньо широкі. Насправді можливостей багато, а до автомобілів на дорогах швидко звикаєш. Головне, щоб тебе бачили інші водії, і ти не став несподіванкою для них.

– Чи можливо їздити велосипедом з лівого берега Києва на правий, як бути з київським рельєфом?

– Обираю маршрути такі, щоб не доводилось їхати під гору, наприклад, користуюсь фунікулером. Інколи сходжу з велосипеда і йду догори пішки. А загалом, не такі ті пагорби й високі

– Наскільки реально долати велосипедом відстані між різними районами Києва?

– Якщо потрібно справді далеко їхати, то комбіную велосипед з громадським транспортом чи власною автівкою. Можу залишити велосипед біля станції метро, а через декілька годин його забрати.

– Який у вас дрес-код, коли ви на велосипеді? Про діловий вигляд можна забути?

– Дрес-код різний. Буває, що доводиться і в діловому костюмі з краваткою пересуватись на велосипеді. Важливо, щоб було зручно і був комфортний температурний режим.

– Де залишаєте велосипед у місті та на роботі? Не боїтесь, що вкрадуть?

– Наша фірма перемогла в конкурсі «Велопрацедавець року» як компанія, що має найкомфортніші велоумови для співробітників і заохочує їх користуватися велосипедом як видом транспорту. У нас біля офісу є дві велопарковки. Гостьова – одразу біля входу у бізнес-центр, і ще одна велика – у дворі будинку. Обидві велопарковки під спостереженням відеокамер. Сподіваюсь, що не вкрадуть, але усвідомлюю, що є певний ризик. Тому корпоративні велосипеди ми придбали недорогі.

– Чим велосипед для вас зручний як транспорт?

– Велосипед поєднує одночасно багато складових. Це і транспортний засіб, і тренажер для кардіо, і дозвілля. А ще це позитивні емоції. Проекспериментуйте – посадіть на велосипед людину, яка уже давно не їздила. Одразу побачите, як вона наповниться емоціями і на обличчі миттєво з’явиться посмішка.

«Не такі ті пагорби й високі»: кияни про подорожі велосипедом на роботу, дрес-код для поїздок та плюси пересування на байку

Ганна Ковальова, фахівець ДП «НЕК » Укренерго»:

– Як ви їздите велосипедом по Києву, де майже немає велодоріжок?

– Їжджу велосипедом по столиці вже понад 10 років в усі пори року, за винятком особливо морозних і сніжних днів. Їжджу по дорозі, хоча інколи порушую ПДР і вимушена їхати по тротуару. Але мене втішає, що у відсотковому відношенні кількість збитих на смерть або покалічених велосипедом пішоходів значно менша, ніж збитих автомобілем. Я тверезо дивлюсь на ситуацію і розумію, що поява велодоріжок ускладнена багатьма об’єктивними причинами. Мені достатньо своєї законної правої смуги.

– Чи можливо їздити велосипедом з лівого берега Києва на правий, як бути з київським рельєфом?

– Обожнюю питання про київський рельєф, бо саме через страх гір і горбиків Києва, я «втратила» найкращі роки свого велосипедного життя! Перевага велосипеда в тому, що можна проїхати дворами і навіть згрішити і проїхати десь тротуаром, аби зменшити оте кляте «вгору». І можна законно пройти по тротуару пішки, ніхто не буде тикати у вас пальцем.

Ну, і я трошки попіклувалась про себе, в мене велосипед з електродвигуном. Він допомагає, але крутити педалі все одно треба, саме там нічого не крутиться. До того ж закони фізики ніхто не скасовував: у нього велика вага, на 10 кіло більша за звичайний, тому зусилля все одно прикладаю, але, звісно, менші. У мене також є велосипед без електродвигуна, тому чергую.

Усе, що є у жіночій шафі, підходить для поїздок на велосипеді.

– Наскільки реально долати велосипедом відстані між різними районами Києва?

– Я живу в Протасовому Яру, а працюю біля вокзалу, дорога на роботу займає півгодини. Аналізуючи свої поїздки правим берегом (на лівому мені якось не випадає кудись їхати), я зрозуміла, що куди б я не поїхала, в середньому витрачаю півгодини чи трохи більше. Виїхала з «запасом» в годину, а потім сиджу і всіх чекаю.

– Який у вас дрес-код, коли ви на велосипеді? Про діловий вигляд можна забути?

– Їжджу без шолома, в повсякденному одязі. Жодного велосипедного дрес-коду в мене немає. Колись був, але «вилікував» РетроКруїз, на якому я була одягнена в «цивільний одяг» (дякую улюбленому твіду!). Відтоді ні в чому себе не обмежую на велосипеді: підбори, моя колекція гарних туфельок, спідниці вузькі і широкі, довгі і не дуже сукні! Усе, що є у жіночій шафі, підходить для поїздок на велосипеді. Чотири роки вже їжджу без перерви на сезони і взагалі перестала зважати на дощ і сніжок. Вдягаюсь так, як би йшла пішки, або точніше, мерзла б на зупинці.

– Де залишаєте велосипед у місті та на роботі? Не боїтесь, що вкрадуть?

– На роботі в мене справжня велопарковочка! Я її виплакала і виплекала на роботі сама. Велосипед стоїть у подвійному периметрі охорони, і все одно я замикаю його блокуючим колеса замком. А коли їду кудись у справах, де буду паркуватись без нагляду, то озброююсь цілим арсеналом: для електровелосипеда арсенал більший, для звичайного трошки менший. Це зменшує ризик, але звісно не захищає повністю.

Звісно боюсь, ще й як! Я знаю людей, в яких вкрали велосипед з дому! Через той страх інколи відмовляюсь від поїздки велосипедом, і їду громадським транспортом. Якби зручні велопарковки розташовувалися в Києві хоча б так само густо, як автопарковки, то було б легше, бо інколи шукаєш де б його причепити і не знаходиш. В мене є звичка: коли їду по місту, роздивляюся, де можна причепити байк біля кафе, магазину, офісу. Може, колись знадобиться.

– Чим велосипед для вас зручний як транспорт?

– Купуючи велосипед, я відразу знала, що буду на ньому їздити на роботу. Дуже хотілося максимально відсторонитися від громадського транспорту і бути більш мобільною. Коли мене запитують, чи далеко мені від дому до роботи, я завжди кажу, що на жаль, близько. Іноді я спеціально їжджу кружним шляхом, щоб продовжити поїздку. Окрім цього, їжджу до подруги в гості, в магазини, відвожу собаку до ветеринара. Повторюсь, у мене два велосипеди — складаний і гібрид-електро. Я собі ще й самокат купила, для «останньої милі», їжджу на ньому до мами і до внучки, в крамниці.

«Не такі ті пагорби й високі»: кияни про подорожі велосипедом на роботу, дрес-код для поїздок та плюси пересування на байку

Іван Ловгенюк, керівник відділу реклами ЖК “Львівський маєток”:

– Як ви їздите велосипедом по Києву, де майже немає велодоріжок?

– По місту без велодоріжок пересуватися на двоколісному важко, але і не так страшно, як багато хто думає. Намагаюся знаходити спільну мову з водіями, не порушувати ПДР і, звичайно ж, бути помітним (особливо в темний час доби).

– Чи можливо їздити велосипедом з лівого берега Києва на правий, як бути з київським рельєфом?

– Мене більше не пагорби турбують, а горбики і ями на дорогах Києва. З іншого боку, така якість наших доріг, може навіть на користь – і грижу вправить, і каміння з нирок витрясе (сміється). Щодо київського рельєфу, то це тільки на краще, виходить чудове тренування.

– Наскільки реально долати велосипедом відстані між різними районами Києва?

– Намагаюся використовувати велосипед в повсякденному житті в тому випадку, коли дистанція не більше 13-15 км, ну і коли час маю. Так, місто у нас немаленьке, і іноді доводиться їздити у справах через весь Київ, на велосипеді за день можу і не впоратися. А ось якщо пункт призначення десь поруч (до 5 км), так це тільки в радість – проїхатися, не поспішаючи, зарядитися позитивом і гарним настроєм.

– Який у вас дрес-код, коли ви на велосипеді? Про діловий вигляд можна забути?

– Віддаю перевагу велоформі, але іноді можу і в повсякденному одязі катнути, а іноді навіть в офісному луці. Таке в мене було, щоправда, тільки один раз, і то на акцію «Велосипедом на роботу».

«Не такі ті пагорби й високі»: кияни про подорожі велосипедом на роботу, дрес-код для поїздок та плюси пересування на байку

– Де залишаєте велосипед у місті та на роботі? Не боїтесь, що вкрадуть?

– На роботі заношу велосипед прямо в офіс (він у мене як раз на першому поверсі, з окремим входом). Керівництво ставиться з розумінням і схвалює ініціативу пересуватися на велосипеді. А якщо раптом потрібно в супермаркет заскочити або ще куди-небудь, то намагаюся залишати велосипед на видному місці (якщо це можливо), скидати передачу. Ну і користуюся банальними замками типу U-lock. Так, зрізати його можна, але щонайменше у звичайного злодюжки, у якого під рукою немає чим зрізати або відкрити такий замок, не виникає спокуси взяти «легку здобич».

– Чим велосипед для вас зручний як транспорт?

– Плюсів для себе бачу багато. Це корисно для здоров’я, це економно, це дарує приємні враження та емоції. Це свого роду спосіб життя, участь в цікавих заходах, на яких можеш знайти нові знайомства та й просто добре провести час в колі однодумців.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также