Новинки бізнес-літератури, на які варто звернути увагу

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Колонка Юлії Орлової – генерального директора видавництва Vivat.

Думаю, багато хто знає вираз, що «розумні вчаться на помилках інших». Я вважаю, що помилки — взагалі не обов’язковий інгредієнт нашого життя чи мудрості. Що справді важливе — книги, а також знаходження часу на їх читання.

Вони розширюють кругозір, допомагають стати більш впевненими та нівелюють невизначеність в багатьох питаннях (бо ви про них принаймні читали). Так, читаючи про танці, ви не навчитесь танцювати. Проте, з non-fiction літературою діє інша закономірність: ви можете застосувати її уроки на роботі, під час співбесіди чи перемовин.

Елісон Ґрін. «Ask a manager»

Корисна, щоб: вийти за межі звичайного сприйняття проблем на роботі.

Якщо ви маєте скептичне ставлення щодо комунікацій з колегами, і вважаєте, що там немає місця гумору та креативу, ця книга має вас зацікавити. Елісон Ґрін, авторка, здатна вчинити розрив шаблону, якщо ви уникаєте незручних розмов, не обговорюєте важливі питання, бо боїтеся, вам ніяково від появи токсичного колеги тощо.

Елісон Ґрін – кар’єрна консультантка, їй прийшла на думку ідея створити таку книгу після десяти років консультації офісних співробітників: спочатку вона започаткувала блог (askamanger.com), а потім з порад сформувала книгу.

У книзі — поради щодо вирішення проблем з реального офісного життя: якщо ви думаєте, що лише вас турбує, як діяти, коли колега привласнив вашу ідею; коли ви усвідомлюєте, що встановлені дедлайни — нереалістичні; як діяти, коли керівництво постійно турбує у вихідні дні — дарма, бо це часті ситуації і їх всі можна вирішити «малою кров’ю» (навіть якщо вони страшенно лякають вас). Пані Елісон у своїй книзі розкаже, як витончено, впевнено і з почуттям гумору вирішити найскладніші проблеми у професійній сфері.

Бернард Рот. «Візьміть за звичку досягати мети»

Корисна, щоб: почати ставитися інакше до своїх невдач та досягати поставлених цілей.

Впевнена, всі ми маємо мрії: часто вони відлежуються десь далеко у підсвідомості, і ми навіть боїмося у них зізнатися; дехто з нас створює плани по їх досягненню, і лише малий відсоток людей справді досягає бажаного. Чому так?

З самої назви книги стає зрозуміло, що досягати чи не досягати мети — це навичка. Відповідно, є щось, що заважає нам це робити: а як ми навчимось це «щось прибирати» — то і бажане отримаємо. Звучить надто легко, щоб бути правдою. Проте десь так воно і є.

Часто нас і наші мрії розділяє не лінь чи відсутність сили волі, а всього-на-всього блоки й бар’єри, які ми назбирали впродовж життя. Синдром навченої безпорадності, самозванця — лише невеликі приклади. Насправді їх безліч, бо, по-перше, наш мозок лінивий і все нове в нього викликає відторгнення, а по-друге, ми часто потрапляємо в психологічні пастки.

Всі ми знаємо жарт про перфекціоністів, що «краще ідеально, але ніколи, ніж абияк, але зараз». Бернард Рот у «Візьми звичку досягати мети» зібрав типові «пастки» та патерни поведінки, які заважають вам отримати бажане. Озбройтеся цими знаннями, і досягнення бажаного стане найкрутішою звичкою вашого життя!

Дуглас Стоун, Брюс Петтон, Шейла Гін. «Складні розмови: як обговорювати те, що хвилює найбільше»

Корисна, щоб: вміти відстоювати свою думку та гідність за будь-яких обставин, у розмові будь з ким

Ця книга стосується не лише офісу, бо всі ми розуміємо: складні розмови — скрізь, від черги в лікарні до розмови за чаєм з родичами.

Чому вони складні?

а) ми емоційно та морально виснажені, щоб відповісти людині;
б) ми розуміємо, що співрозмовник токсичний;
в) ми знаємо, що співрозмовник сильніший (є авторитетом в тій чи іншій сфері життя), тож не зможемо відстояти свою думку.

Причин може бути безліч, але головна проблема в тому, що ми усвідомлюємо: якщо ми не відстоїмо себе у цій розмові, то ми, умовно, програємо. З іншого боку, в нас не вистачає ресурсів/знань/емоційної стабільності, щоб витримати цю розмову. Кепсько, еге ж? Проте, «Складні розмови» дають декілька рецептів, заснованих на «гарвардському методі» розвитку легкого спілкування, які допоможуть вам відстоювати власну думку чи не давати морально знищити себе за будь-яких обставин.

Автори зібрали не лише дослідження про ведення переговорів, а й інформацію з теорії організаційної поведінки, соціальної психології і теорії масового спілкування. Якщо хочете прокачати свої Soft Skills, ця книжка – хороший початок!

Деніел Ґоулман, Річірд Бояціс, Енн Маккі. «Емоційний інтелект лідера»

Корисна, щоб: розширити своє поняття «ефективного лідерства»

Вважаєте, що емоції — це слабка сторона лідера? А що як навпаки? Справжній лідер — людина, яка не лише вибудовує процеси, а і надихає, пробуджує ентузіазм. Тож емоції — одна зі складових, які допоможуть лідеру мотивувати та підтримувати своїх працівників у найскладніші часи.

Команда фахівців з емоційного інтелекту пояснює, чому емоції, уміння розуміти і співпереживати допомагають, а не заважають лідеру керувати колективом. Вони також зосереджують на тому, як розвинути навички емоційного лідерства в собі. Отже, емоції, якщо ними правильно керувати, – не деструктивні для робочого колективу, а навпаки. Вони здатні створити здорову атмосферу підтримки та порозуміння. І «Емоційний інтелект лідера» — про те, як зробити емоції позитивним рушієм змін.

Юлія Орлова – генеральний директор видавництва Vivat.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також