Палітра можливостей: три історії про розвиток кар’єри в Caparol Ukraine

Бренд Caparol – відомий «різнокольоровий слоник» – належить міжнародному концерну DAW SE (Німеччина), що вже понад 125 років створює високоякісні рішення для оформлення фасадів та інтер’єрів. Редакція онлайн-журналу The Point дізналася в співробітників дочірнього підприємства Caparol Ukraine, як вони побудували кар’єру в компанії – цеглинка за цеглинкою.

Мирослав Грима, провідний фахівець з територіальних продажів (м. Львів)

Моя історія в Caparol Ukraine розпочалася 13 років тому. До цього я закінчив коледж економіки і права, здобував вищу освіту заочно та працював продавцем-консультантом у великому будівельному супермаркеті Львова. Ми з колегами спілкувалися з промоутерами різних брендів і чули найкращі відгуки саме про цю компанію: гарні зарплати, командний дух, страховка, форма… Усі хотіли працювати в таких умовах. Тож спочатку я перевівся у відділ фарб, де мої зусилля помітив менеджер, і запропонував посаду промоутера бренду Caparol.

На той час я вже відмінно знав продукт і всіх продавців – лишилося тільки переодягти футболку з яскравим логотипом, навіть адаптуватися не довелося. Згодом за високі результати продажу мене перевели в більший маркет, а потім запропонували посаду молодшого регіонального менеджера з DIY (будівельні магазини – прим. ред.) у Західному регіоні.

Керівна посада стала новим викликом. Але компанія приділяє багато уваги розвитку, тож я швидко опанував менеджерські навички, зокрема, з підбору та навчання команди (доволі численної – 39 працівників). Вважаю перевагою, що пройшов увесь шлях від першої сходинки: це допомогло ефективно наймати людей із потенціалом на стартові посади. Тішуся, що деякі працюють у компанії досі та ростуть.

Нещодавно мене знову підвищили. Я відповідаю за супровід відкриття магазинів дилерів, допомагаю їм налагоджувати продаж та розвиватися. Маю багато відряджень регіоном, виїжджаю до клієнтів на висотні будівництва, часто – разом із технологами, спілкуюся з клієнтами, працюю в програмах, формую замовлення, прораховую маржинальність проєктів тощо. Часто працюю і в офісі, і хочу відзначити, що тут мені не менш комфортно, ніж удома.

Мотивує, що компанія нам довіряє.

Якщо я кажу, що хочу відкрити дилера – впевнений, що до мене дослухаються, і після 2-3 підписів я підпишу договір із партнером. Багато спілкуємося між функціями: з колегами з логістики, маркетингу, HR. Це допомагає краще розуміти бізнес загалом, а не тільки свої процеси.

Мирослав Грима на фото – ліворуч.

У нас хороший компенсаційний пакет: медичне страхування, службовий автомобіль, пальне, висока заробітна плата. Маю з чим порівнювати, адже часто спілкуюся з колегами з інших компаній. Наприклад, часто чую від них, що відрядження – це стрес: люди не знають, як дістануться до місця (часто доводиться їхати громадським транспортом), де житимуть, чи вистачить грошей. Я ж їду в комфортному службовому авто, маю достатні добові, селюся в класних готелях.

У нас немає жодних штрафів. Припустився помилки? Це нормально, до цього ставляться лояльно: керівник підкаже, що варто виправити. Таке ставлення стимулює вдосконалюватися.

У мене як керівника прості правила: я не люблю неправду і завжди готовий допомогти: навчити, поїхати разом на перемовини. Я разом з командою в різних ситуаціях – і коли треба відвідати лікарні, і коли колективом їдемо та пейнтбол, кататися на квадроциклах чи просто відпочивати на природі.

Ми – фанати компанії. І це назавжди: багато представників дилерів працювали в Caparol Ukraine, і продовжують так само щиро вірити в продукт – коли спілкуюся з ними, здається, що вони мають тату «слоника» (усміхається – прим. ред.).

Мирослав Грима з колегами. На фото – зліва.

Компанія винагороджує всі зусилля, я переконався в цьому не один раз. Наприклад, кілька років тому ми з дружиною планували відпустку в Єгипті. Але мені запропонували першу менеджерську позицію, і я розумів, що від подорожі доведеться тимчасово відмовитися, адже треба багато чому навчитися. А через кілька місяців я отримав корпоративну нагороду «Людина року» за виконання планів та проєктів – за мене проголосували колеги з різних відділів. І компанія подарувала мені путівку в Туніс.

Моя оселя – наче презентаційна зона в фірмовому салоні Caparol Center: я використовував виключно наші продукти для ремонту для кожного куточка і навіть стелі, вийшло надзвичайно стильно.

За 13 років я познайомився з безліччю людей, і майже у всіх записаний як «Миросик Капарол». Мені часто телефонують за порадою щодо вибору найліпших будівельних матеріалів.

Компанія росте, постійно відкриває нові вакансії в різних напрямах. Кар’єру може побудувати кожний. Головне – бажання розвитку, а роботодавець вірить у команду і допомагає «розкачатися».

Якщо постійно вчишся, маєш підтримку компанії та родини – можливо все. Моє правило: коли вже розігнався – не зупиняйся.

Павло Малишко, фахівець з об’єктного продажу, Caparol Ukraine (Київ)

За освітою я – фінансист. До Caparol Ukraine працював в іншій німецькій компанії – будівельному гіпермаркеті, тому давно знайомий із продуктами, і заочно з компанією, адже часто спілкувався з представниками бренду в магазині.

Пропозицію долучитися до команди Caparol Ukraine отримав 6 років тому. Охоче її прийняв, адже хотів працювати саме в лакофарбовому напряму. І мені близький підхід німецької компанії до бізнесу: все організовано, є чіткий план розвитку, жодна дія не відбувається просто так. Кожний процес працює злагоджено, а відтак – результативно.

Я розпочав кар’єру в компанії з посади торговельного представника у великих будівельних магазинах, згодом працював продавцем-консультантом у фірмовому салоні Caparol Center, а потім перейшов на менеджерську позицію.

На нинішній ролі моє завдання – пошук нових об’єктів та налагодження контактів. Забудовники, котеджні містечка, бізнес-центри, пам’ятки архітектури (у нас є напрям реставрації), бригади, які працюють з малярами, – все це мої клієнти.

Розвиток у Caparol Ukraine – це двосторонній процес: компанія надає можливості та умови, а від працівника очікують продуктивності та лояльності. Цінується, коли людина розділяє цінності команди. Наприклад, важлива відкритість, готовність ділитися інформацією та надавати підтримку – не тільки в роботі, а й в особистих питаннях. Мені імпонує позиція, що свою компанію треба поважати та вірити в неї: дивно приходити на роботу просто за гроші, адже ми проводимо тут значну частину свого життя.

Кожний у команді зацікавлений у тому, щоб бізнес процвітав, адже це відкриє більше можливостей і для тебе самого.

Компанія надає автівку – це мої «ноги», адже я маю багато зустрічей, оплачує бензин, мобільний зв’язок, медичне страхування, все – виключно офіційно. Мені подобається, що компанія надає підтримку, але я сам планую свій час та маю гнучкий графік. Також команда має багато опцій для розвитку: безкоштовні курси з англійської мови, навчання з продуктів. Ми орієнтуємося в матеріалах майже на рівні технологів, а тому впевнено почуваємося на переговорах.

В нашій команді всі різні, кожен має своє бачення та сильні сторони, ми доповнюємо одне одного. Наприклад, хтось любить проводити облік, працювати з документами, наводити лад на складі, проводити інвентаризацію. А комусь, як мені, до вподоби спілкуватися з людьми.

До карантину проводилося більше заходів – від пляжного волейболу та шашликів до корпоративів на свята. Зараз ми більше спілкуємося онлайн – від галузевих новин, які запускають тривалі професійні дискусії, до «мемчиків» для настрою. Але дуже сподіваємося, що скоро повернемося до активного особистого спілкування – цього бракує.

Продажі у мене «в крові». Мої батьки займалися торгівлею, тож я допомагав їм на ринку, розвивав навички переговорів із клієнтами змалку. Це перевага: я бачив, як новачкам у продажах складно просто познайомитися та заговорити з людиною, а тим паче правильно презентувати рішення.

Дуже допомагає віра в продукт: якщо сумніваєшся в якості того, що продаєш, – люди це відчувають. Ми продаємо не просто фарби – а бренд та довіру компанії.

Я планую розвиватися в Caparol Ukraine і надалі: розвивати навички переговорів, супроводжувати більш складні угоди (наприклад, у висотному будівництві). Впевнений, що все вийде, адже за роки роботи в компанії отримав цінний досвід, безліч цікавих кейсів і сформував новий погляд на успіх. Раніше я волів працювати тільки на себе, отримувати все тут і зараз. А зараз розумію, що в команді 1+1 = 3: разом ми досягнемо більше, ніж поодинці.

Рома Щіров, менеджер по роботі з торгівельними мережами (м. Київ)

До Caparol Ukraine я працював у цій же сфері, але в іншій компанії – виріс від торговельного представника до керівника, заради роботи переїхав із Дніпра в Одесу. А потім почав шукати нові можливості, і регіональний керівник Caparol Ukraine запропонував мені вакансію. Я погодився і пройшов співбесіду, адже мені близький підхід та цінності німецької компанії.

Вже на першій посаді я отримав амбітні цілі в Південному регіоні – налагодити продаж, виконати план. Впорався за півроку і був готовий рости далі. Керівник запропонував нову позицію, і ми з родиною переїхали в Київ.

В Caparol Ukraine немає «днів бабака»: компанія постійно змінюється. Наприклад, керівництво в Німеччині затвердило нову стратегію розвитку бізнесу. Наша комерційна команда адаптувала стратегію та виділила два канали продажів: об’єктна торгівля (котеджне, висотне будівництво) та TRADE. Я відповідаю за розвиток напряму TRADE: це і мережі будівельних гіпермаркетів, і невеликі магазини, інтернет-магазини, маркетплейси тощо.

В Caparol Ukraine важливо бути готовим для змін – нам з колегами це цікаво. Нові продукти в асортименті, проєкти, підходи – наприклад, нещодавно запровадили матричну структуру управління, підпорядкування та підтримку регіональних керівників та менеджерів каналів продажів. Маємо власне виробництво – заводи в Україні та Білорусі. Наразі фокусуємося на розвитку системи дистрибуції.

Бренд Caparol чудово знають у великих містах, але ми працюємо над розвитком бренду та торгових марок, зокрема, в регіонах. Нам важливо формувати нову культуру споживання лакофарбової продукції в Україні. Багато людей керуються правилом: пофарбував стіну, через рік – знову. Ми змінюємо цей підхід: компанія має 125-річний досвід і виготовляє продукцію за високими європейськими стандартами. Вигідніше придбати якісний продукт – безпечний, який не зашкодить ані майстру, ані мешканцям. І прослужить до 10 років – милуйтеся яскравими кольорами, легко змивайте дитячі малюнки зі стін… Звичайно, для цього треба врахувати нюанси – наприклад, у нас є лінійки продукції для нанесення майстрами та професійними інструментами. А також важливе власне покриття: фарба виконує декоративну та захисну функцію, але не прибере плісняву, грибок та не вирівняє поверхню. Отже, наш сервіс включає ще й консультативну роль.

Ми розвиваємо комплексний підхід – концепцію так званої «безшовної» покупки. Працюємо над тим, щоб покупець міг легко знайти, придбати продукти Caparol, забезпечувати супровід досвідчених технологів для підбору оптимальних інтер’єрних та фасадних рішень, рекомендувати майстрів, давати поради щодо «чистого» ремонту без стресу. Тобто не просто продаємо фарби, ґрунтовку чи шпаклівки – а чуємо побажання клієнта та пропонуємо готові якісні рішення.

З початку карантину ми частіше працюємо вдома, а не в офісі. Загалом у нас немає прив’язки до робочого місця, головне – результати та виконання планів. Мій функціонал – розробка стратегії напряму, переговори з клієнтами, координація виконання планів (EBITDA, маржа, оборот тощо), цілей та KPІ разом із регіональним керівником, звітність по кожному каналу продажу. У мене ненормований робочий день, проте компанія це компенсує – наприклад, надає 35 днів відпустки.

Компанія виключно «біла», регулярно проходять українські та німецькі аудити. Повний соцпакет, навчання в Україні та за кордоном, менторство, наставництво, коучинг. Мені імпонує культура відкритості – з будь-якого питання можна звернутися до колег, зокрема – зателефонувати чи зайти до генерального директора. Командна робота базується на довірі, дружних відносинах – вільно і жартуємо, і дискутуємо.

Команда Caparol Center (Київ)

У команді налагоджені ефективні комунікації – працює безліч каналів. Наприклад, будь-який звіт можна завантажити за секунди в Telegram-боті. А графік та зміст зустрічей відомий на півроку наперед – це німецький підхід.

Щоб розвиватися в Caparol Ukraine, треба розділяти цінності компанії, співпадати ментально. Коли анонсовані зміни, ми з колегами не уникаємо їх, а кажемо: «Побігли далі». Віримо в перспективи бізнесу: компанія щороку показує позитивний результат за прибутком, оборотом продукції та фінансів. А відтак ростеш і сам – професійно та як особистість, і це драйвить. Тому я не бачу сенсу шукати нові можливості та ходити на співбесіди в інші компанії, навіть заради цікавості.

За роки роботи я розширив горизонти, навчився не мислити «тунельно». Немає єдиної схеми продажу, рішення чи правильної відповіді на питання – завжди є кілька варіантів, які ведуть до результату. Світ швидко змінюється, а ми – разом із ним.

Фото: Назар Складаний.

Переглянути вакансії Caparol Ukraine

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також