Бачити людину в гніві – ще те видовище… Складається певна ситуація, яка стала причиною вибуху, і от маєш справу з таким сплеском емоцій, що мимоволі хочеться піти геть. Але ж не завжди це можна зробити. У нашому суспільстві існують невидимі правила, за якими ти маєш стати свідком або безпосередньо «ціллю» гніву директора, колеги, близької або зовсім випадкової людини. І, здавалось би, такі доцільні слова, на кшталт «заспокойтесь, будь ласка», мають виправити ситуацію, та на практиці стають тригером, діють як червоний на бика, ускладнюючи реальність.

То як же заспокоїти енерджайзер злості, коли немає часу чекати поки він самостійно прийде до стабільного стану? Проштудіювавши спеціальну літературу, ми знайшли того, хто дав відповідь на це питання. Альберт Бернстайн, видатний психолог, автор книги «Емоційні вампіри: як поводити себе з людьми, які харчуються вашою енергією», радить, як усього лиш у три кроки заспокоїти розлючену людину.

Крок перший. Прохання

Зверніться до людини в гніві зі спокійним проханням: «Будь ласка, говоріть повільніше. Я хочу вам допомогти». Закінчувати фразу можна по різному, дивлячись на обставини: наприклад: «я хочу зрозуміти вас». Сенс такого прохання у тому, що, ігноруючи підвищений голос, лайку, істерику, сльози розгніваної людини, воно потрапляє прямо у її свідомість. До неї доходить сенс прохання, вона певну мить перезавантажується, потім намагається вже більш повільно та свідомо повторювати те, що казала у стані люті. Водночас повільно повертаючись у спокійний стан.

Крок другий. Конкретне питання

Друга фраза така: «Що ви хочете зробити?». Тут теж потрібно діяти за обставинами, та відштовхуватись від стану розлюченого. Можливо в цьому випадку більш дієвим може стати питання «Що я можу зробити?».

Це питання має «пробудити» свідомість, ініціювати та нормалізувати процес мислення, який поринув у сплячку на момент емоційного зриву.

Крок третій. Абстрактне питання

Поставити абстрактне питання на нейтральну тему. Фраза може бути будь-якою, але обов’язково не торкатися теми претензій та скарг розлюченої людини і бути питанням до неї.

Такий собі відволікаючий маневр. Перемикання емоцій. Щоб відповісти на неочікуване та нейтральне питання навіть дуже розлючена або засмучена людина замислиться. Її свідомість почне розв’язувати нову проблему, актуальність попередньої теми вже не буде такою високою.

Психолог вважає: у процесі заспокоєння дуже важливо підібрати правильні слова. Категорично уникати зверхніх інтонацій, стверджень, указівок, закликів: у момент емоційного зриву мозок розлюченої людини буде сприймати їх як додатковий тригер, виклик на сварку та боротьбу.

Отже, пам’ятаючи такі, здавалось би прості кроки, можна подолати будь-яку агресію та впоратись із гнівом та люттю. І якщо несподівано доля підготує нам зустріч з подібним явищем (не дуже б і хотілося), будемо спокійними та розсудливими. І знатимемо, що у відволікаючому маневрі тема «погоди та природи» – безпрограшний варіант.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!