Поганий шеф: хто він такий і як ним не стати

Share on FacebookTweet about this on Twitter

На роботі людина стикається з багатьма труднощами, і, коли до цих труднощів можна віднести начальника, то бажання працювати стає все меншим. Майже 50% працівників звільняються через поганого менеджера. До того ж, останні дослідження свідчать про те, що робота під керівництвом агресивного шефа – прямий шлях до проблем зі здоров’ям. Тому працівники, слідуючи інстинкту самозбереження, шукають для себе сприятливу атмосферу на інших робочих місцях.

Отже, якщо ви займаєте керівну посаду і не хочете втратити цінних кадрів через власні недоліки, пропонуємо вам ознайомитись із секретами ідеальних начальників.

Конкуренція повинна бути здоровою, а критика – не дорівнювати публічному приниженню

Розумний керівник повинен створити у колективі дружню атмосферу, де всі трудяться над спільною справою і можуть підстрахувати один одного в разі непередбачуваних ситуацій. Коли керівник публічно підносить одного підлеглого до небес, а іншого – змішує з болотом, в колективі виникає нездорова конкуренція, бажання підставити ближнього і так само публічно вказувати на помилки своїх колег.

Конфлікти та інтриги у колективі потрібні лише поганому шефу. Адже саме так він контролює все і може управляти своїми підлеглими. Хороший начальник знає як об’єднати різних людей і мотивувати їх на результативну роботу.

За своїх – стояти горою

Це означає, що, викликавши підлеглого на килим, начальник може його критикувати та погрожувати штрафами. Але при сторонніх людях і вищому керівництві хороший шеф поводить себе зовсім інакше. Він нахвалює свою команду, звертає увагу на її досягнення, захищає від різноманітних нападок. Хороший начальник гідно оцінює роботу працівників і час від часу добивається для них підвищення заробітної плати, грошової компенсації, розробляє системи преміювання.

Не присвоювати чужі заслуги

Хороший начальник ні за яких обставин не присвоює собі заслуги чи ідеї інших людей. Дуже важко працювати з керівником, який бракує всі чужі ідеї, а потім вищому керівництву подає їх як власний геніальний план. Тоді підлеглі втрачають бажання що-небудь робити, адже нагороду і похвалу за це отримає інша людина. До того ж, це може спонукати їх відправитись у пошуках місця роботи, де за свої старання вони будуть отримувати по заслугах.

Правила одні для всіх

Вираз «Начальство не спізнюється, начальство затримується» знають всі, і за систематичних безпричинних спізнень шефа ніхто не вкаже йому на порушення. Але так бути не повинно. Хороший начальник не показує колективу, що йому дозволено все. Він дотримується розпорядку дня, виконує загальні правила в колективі і власним прикладом показує, як потрібно поводитись на робочому місці.

Кожний працівник – цінний кадр

Хороший начальник не розкидається словами «Я тут нікого не тримаю» та «Незамінних людей не існує». Він знає, що кожен з його підлеглих, не зважаючи на деякі допущені помилки, робить великий вклад у розвиток спільного проекту, і цінує це. Такий шеф не забуває хвалити колег і не боїться показати, що компанія не хоче втрачати такого працівника. Також начальник не заохочує системні перепрацювання і цінує особистий час кожного підлеглого.

Демократ чи тиран?

Прочитавши все вищеперераховане, у вас могло скластися враження, що такий начальник проявляє занадто багато демократії, і за таких обставин підлеглі його не будуть сприймати всерйоз. Хороший керівник – це не безхребетний демократ. Коли того вимагає ситуація, він може дати доброї прочуханки і налаштувати колектив на продуктивну роботу. Але разом з тим він не перетворюється на тирана і намагається розуміти, що на нього працюють живі люди, яким властиво помилятись, у яких хворіють діти і ламаються автомобілі дорогою на роботу.

Можна з упевненістю стверджувати, що хороший керівник – це запорука успіху кожного проекту. З таким менеджером хочеться співпрацювати і всіляко допомагати у виконанні поставлених цілей.

Інші статті по темі:

Як професійно поскаржитися шефу?

Влиться нельзя слиться: как стать частью нового коллектива

Як отримати гарні рекомендації від екс-роботодавця: 10 порад

Как работодатели обманывают соискателей: 6 самых популярных сценариев

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Лучшие статьи за неделю – у вас в почте

Читайте также