Ніколи так не робіть: помилки пошукачів, які дратують HR-менеджерів

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Пошук роботи – це теж робота, до того ж дуже стресова. Пошукачеві потрібно скласти ідеальне резюме, написати супровідний лист під кожну вакансію, надіслати все це до різних компаній та пройти безліч співбесід. Цей процес може бути довгим та виснажливим, ми розуміємо.

Проте складно буває не тільки пошукачам, а й роботодавцям. Одноманітні резюме, які майже нічим не відрізняються одне від одного, регулярні запізнення на співбесіди або й повне їх ігнорування зі сторони пошукачів – усе це залишає неприємне враження у тих людей, з яких зазвичай розпочинається знайомство із компанією.

Щоб уникнути цих непорозумінь та відновити гармонію на ринку праці, пропонуємо подивитися на себе – пошукача – очима HR-менеджера, запам’ятати ці три помилки та ніколи їх не робити.

Відсутність зворотнього зв’язку

Як би банально це не було, але зворотній зв’язок для рекрутерів дуже важливий. Пошукачі часто нехтують цим пунктом, вважаючи, що насправді нічого поганого не станеться, якщо повідомлення від HR-а (колеги, партнера) залишиться без відповіді чи трохи «повисить» у непрочитаних. Але давайте відверто: у 90% випадків воно там залишається назавжди.

Візьмемо для прикладу наш чат між пошукачами та роботодавцями. Він був створений для того, щоб дві сторони могли простіше та швидше комунікувати між собою. Роботодавець надсилає вам повідомлення,  отже все, що потрібно зробити, – просто відповісти на нього.

Якщо пропозиція вас зацікавила – ви можете продовжити діалог, погодившись на телефонну розмову або співбесіду.

Якщо ж вам нецікава пропозиція роботодавця – витратьте 20 секунд свого часу та просто надішліть «Ні, дякую» або «Дякую, нецікаво». Це допоможе рекрутерові зосередитися на пошуках іншого кандидата замість того, щоб очікувати на вашу відповідь.

Не залишати без уваги такі повідомлення вкрай важливо з декількох причин:

  1. Відповідати на повідомлення та дзвінки – це елементарна ввічливість. А ви – ввічлива людина, чи не так?
  2. Це закріплює за вами репутацію порядного пошукача.
  3. Ви допомагаєте рекрутерові швидше закрити вакансію та не зневіритися у людях.

Чат між пошукачами та роботодавцями від robota.ua

Гарна новина: зовсім скоро в нашому чаті з’явиться можливість надсилати шаблони повідомлень роботодавцям, тому вам навіть не доведеться друкувати слова! Ця функція дасть змогу відповідати рекрутерам з блискавичною швидкістю та мінімальними зусиллями. Чи це не круто? 🙂

Запізнення та ігнорування співбесід

Вас запросили на співбесіду, але з якихось причин прийти ви не зможете. Така ситуація цілком нормальна і в ній немає нічого поганого. Потрібно лише попередити рекрутера про це.

robota.ua

Він забронював кімнату для переговорів в офісі, позначив зустріч із вами у календарі, й сподівається, що ви – саме той кандидат, якого шукає компанія. Тому цілковите ігнорування співбесіди – це постріл у самісіньке серце HR-менеджера.

Зараз є безліч можливостей повідомити про запізнення або відсутність на зустрічі. Зателефонуйте, надішліть sms на номер або сповіщення у соцмережах – будь-яке попередження буде набагато кращим за безпричинну відсутність на співбесіді, півторагодинне запізнення або взагалі вимкнений телефон.

Якщо кандидат повідомить мене про запізнення або відсутність на співбесіді – я буду йому щиро вдячна й перенесу зустріч на зручний для нас обох час. Тому що обставини бувають різні, ми це розуміємо. А от повне ігнорування повідомлень, безпричинна неявка та відбивання дзвінків приведуть до того, що я поставлю собі примітку біля резюме і до розглядання цієї кандидатури не повернуся. Ні завтра, ні через рік

Маргарита Абрамович, HR-менеджерка robota.ua

Отже, попередити про запізнення або відсутність – це правильно. Зривати співбесіди – ні. Пам’ятайте про це!

Поверхневе вивчення вакансії

У процесі пошуку роботи важливо не тільки правильно скласти резюме, а й прискіпливо вивчати текст вакансії. Перечитайте його декілька разів, випишіть основні вимоги та впевніться, що ви дійсно підходите на посаду. Це допоможе зекономити час собі та рекрутерові, адже набагато краще виявити невідповідність під час ознайомлення з вакансією, ніж на співбесіді.

robota.ua

Наприклад, роботодавець шукає розробника з досвідом роботи у вказаних програмах не менш як п’ять років, а його офіс знаходиться в іншому місті, де й потрібно буде працювати. Якщо ви маєте за плечима набагато менше досвіду, та ще й до переїзду не готові – краще пошукати інші можливості для працевлаштування.

Ще один варіант у такій ситуації – надіслати супровідний лист і відверто повідомити, що маєте малувато досвіду, проте велику жагу до знань і бажання працювати саме у цій компанії, тому готові йти на компроміси. Так рекрутер зрозуміє, що з текстом вакансії ви добре ознайомлені, та ще й маєте палаючі до роботи очі. А це вже багато значить.

Часто буває, що на вакансію відгукуються люди, які взагалі не розуміють, що їм потрібно буде робити. Питають, де знаходиться офіс, чому не вказали рівень зп… А ця інформація насправді є у тексті вакансії, треба лише прочитати!

Юлія Чорна, HR Business Partner robota.ua

Дотримуватись цих правил зовсім неважко, проте вони допоможуть вам стати відповідальним, чесним та ввічливим кандидатом, а отже знайти роботу мрії набагато швидше та стати потрібною людиною у потрібному місці 😉

А що вас дратує у HR-спеціалістах? Пройдіть, будь ласка, коротке опитування та поділіться з нами своєю думкою!

Інші статті по темі:

Як рекрутери сканують ваше резюме: 8 підказок від rоbota.ua

Змовчати не можна казати: про що не варто говорити на співбесіді

Сім головних причин відхилити пропозицію про роботу

Фінансове питання: як правильно говорити про зарплату на співбесіді?

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також