Портфоліо: кому потрібне та як правильно скласти?

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Інколи роботодавцю мало ідеального резюме і професійної самопрезентації, щоб зрозуміти, наскільки ваші слова відповідають дійсності та чи ви справді підходите на запропоновану посаду. Тоді на допомогу приходить портфоліо, що містить кращі приклади робіт кандидата, які найліпше демонструють його навички в тій чи іншій сфері. Сьогодні портфоліо – це не просто збірка фотографій, статей чи ескізів, до нього можуть входити і презентації, і особистий сайт спеціаліста тощо.

Кому потрібно портфоліо?

Перш за все, для вдалого працевлаштування портфоліо використовують представники творчих професій: дизайнер, актор, музикант, журналіст, модель тощо. Останнім часом приклади своєї професійної діяльності також стали надавати PR-фахівці, вчителі, програмісти, будівельники, кондитери – всі ті, чию роботу можна побачити в реальності. Також портфоліо буде актуальним, якщо ви створили щось принципово нове (наприклад, викладач університету, який створив власну програму) або ваша робота має проектний характер.

Якщо ж ви бухгалтер, державний службовець, працівник канцелярії чи фармацевт, то навряд чи вам знадобиться демонструвати зразки своєї роботи. Зазвичай, роботодавець сам дає зрозуміти, від кандидата на яку посаду він очікує приклади робіт. Тому у вакансіях часто можна зустріти: «До резюме просимо надати посилання на портфоліо».

Яким повинно бути портфоліо?

Приклади ваших робіт можна надати роботодавцю в електронному форматі або в друкованому вигляді. Здебільшого, онлайн портфоліо надсилається разом з резюме, щоб роботодавцю легше було прийняти рішення стосовно вашої кандидатури. Друкований формат пошукачі беруть з собою на співбесіду, щоб наочно продемонструвати свої вміння. Однак існують портфоліо, які неможливо передати на папері, тоді ідеальним варіантом для співбесіди стає USB-носій. Під час створення портфоліо у будь-якому форматі потрібно дотримуватися декілька простих правил, щоб у потенційного керівника вийшло розгледіти ваш талант.

  1. Структуруйте. Портфоліо не повинно бути суцільним документом з незрозумілою структурою. Розділіть свої роботи за категоріями: так, у фотографа це може бути сімейна, предметна, весільна, вулична зйомки, а у журналіста – аналітика, репортажі, інтерв’ю, фейлетони тощо. Такий розподіл допоможе роботодавцю зрозуміти, що ви не вузькопрофільний спеціаліст і не боїтеся нових викликів.

Також подумайте над принципом сортування в рубриках: за алфавітним порядком, напрямком, датою, вдалістю тощо. Спеціалісти радять розміщувати роботи у портфоліо від більш старих до нових – так ви покажете роботодавцеві свій професійний ріст та набутий досвід.

  1. Різноманітність. Портфоліо, розміщене на сайті пошуку роботи разом з вашим резюме, повинно містити якомога більше різноманітних робіт. Тобто, якщо ви дизайнер, то додайте всі свої витвори: від буклетів до серйозних наукових журналів. А от якщо ви журналіст, який надсилає своє резюме на вакантну посаду політичного оглядача, то краще не додавайте у портфоліо свої замітки про шоу-бізнес чи матеріали для магазину автозапчастин.
  2. Лише найкраще. До портфоліо потрібно відібрати невелику кількість ваших найкращих робіт – ідеально 5-7, щоб роботодавець зміг їх всіх подивитися та склав про вас гарну думку. Деякі пошукачі навмисно показують не надто блискучі свої роботи, щоб керівництво не чекало від них суцільних шедеврів. Але така стратегія помилкова, адже роботодавець розуміє, що портфоліо – це презентація ваших досягнень, а не щоденних завдань. Не додавайте також всі свої роботи. Їх все одно ніхто не зможе продивитися, а про вас лише складеться думка як про самозакоханого фанатика.
  3. Опис. Не шкодуйте часу на детальний опис своїх робіт. Розкажіть роботодавцю, які цілі перед вами ставилися, скільки часу витратили на виконання завдання, з якими труднощами довелося зіткнутися і як ви їх подолали. Якщо у вас є відгуки від вдячних клієнтів, прикріпіть і їх. Обов’язково вкажіть дату та свої контактні дані.
  4. Перевірте грамотність. Дрібні стилістичні чи, навіть, пунктуаційні помилки здатні перекреслити всі ваші заслуги. Особливо, це стосується журналістів, копірайтерів та вчителів. Тому перед відправленням портфоліо обов’язково вичитайте його та виправте всі помилки. Якщо ви не впевнені у власних знаннях, то зверніться за допомогою до професіоналів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також