Портфоліо успішного художника: як завоювати роботодавця своїми роботами?

Наявність портфоліо для художніх позицій – один з найважливіших пунктів у процесі підбору кандидатів. Саме тому багатьох цікавлять запитання: «Яким має бути портфоліо, щоб представити себе якнайкраще, зацікавити рекрутера і ліда та отримати бажаний offer?», а також – «Що робити, коли на оформлення портфоліо не вистачає часу, або усі роботи знаходяться під NDA?». На актуальні запитання відповідає Recruitment Team Lead компанії Kevuru Games Іван Шеремет.

Іван Шеремет

– Іване, як кандидату показати те, чого немає, або що робити, коли всі роботи під NDA?

– Портфоліо важливо мати будь-якому кандидату, навіть якщо у нього немає комерційного досвіду – воно допомагає лідам оцінювати рівень спеціаліста. Нехай це будуть роботи з закінчених курсів або тестові завдання для інших компаній – останні ніколи не використовуються в комерційних цілях, тому кандидат може вільно демонструвати свої вміння. Збираючи такі тестові роботи, кандидат цілком може сформувати портфоліо, яке допоможе лідам зробити висновки про його експертизу та стилі.

Бувають й інші випадки. Людина може працювати в компанії давно, але всі її роботи знаходяться під NDA. І вона фізично не може їх виставити, відтак оцінити її рівень дуже складно. У таких випадках можна одразу вийти на співбесіду для того, щоб лід міг поспілкуватися з кандидатом і дізнатися про його досвід. Можливо, у людини на той момент будуть наявні якісь напрацювання не під NDA – вона цілком може робити щось для себе у вільний час, але не публікувати це, оскільки роботи незакінчені. Тоді під час співбесіди кандидат може розшарити екран і показати ескізи. Це, в будь-якому випадку, варіант, який можна взяти на озброєння, і він може спрацювати для багатьох компаній.

Якщо у кандидата немає жодної роботи, то це свідчить про його початковий рівень. Він або тільки закінчив курси, або trainee. Цілком можлива ситуація, коли такий кандидат проявив велике бажання працювати в компанії, йому дали тестове завдання і він його успішно пройшов. У нашій практиці була така історія. Згодом ми провели співбесіду з лідами і вони підтвердили, що кандидат дійсно хороший і здібний. Але це, швидше, виняток з правил. Такий варіант підходить, якщо компанія готова брати перспективного trainee і витрачати час на його навчання. Якщо ж на даний момент потрібні досвідчені фахівці, то без портфоліо не обійтися.

– Якщо портфоліо не відповідає напряму вакансії чи є перспектива найму?

– Звичайно є, тут головне – розуміти формат компанії, яка вас зацікавила. Ми, наприклад, – аутсорсингова компанія, яка має багато різних напрямів. Якщо кандидат не підходить на якусь з відкритих позицій, то ми можемо запропонувати йому іншу. Можливо, людина давно хотіла спробувати себе в чомусь новому, але не наважувалася або не мала можливості. Тоді ми пропонуємо їй розглянути іншу позицію, з урахуванням специфіки умінь і досвіду. Часто буває так, що кандидат погоджується, фактично трохи змінивши своє професійне спрямування.

– Що робити, якщо немає часу на красиве оформлення портфоліо?

– Ми часто стикаємося з ситуаціями, коли під час переговорів зацікавлені в позиції кандидати говорять, що їх портфоліо не готове і їм потрібен час на його оформлення. Красиве портфоліо, звичайно, важливе. Але якщо у людини є роботи, нехай навіть неоформлені, розміщені, скажімо, в Google Docs, то ми завжди пропонуємо поділитися тим, що є. По-перше, людина не буде втрачати час на тривалу підготовку. По-друге, нашим лідам зовсім не складно подивитися роботи в документі, а не на ArtStation, адже фактично це все одне і те ж, просто подача різна. Художники зможуть доопрацювати портфоліо пізніше, у свій вільний час. Для них це дійсно може бути дуже важливо. Але для нас має значення саме суть.

– Що важливіше: якість або кількість робіт у портфоліо?

– Основна робота рекрутера – не оцінити якість робіт, оскільки у нього немає для цього компетенцій. Оцінка – це завдання ліда конкретного напряму. Рекрутер дивиться і на якість, і на кількість, але головне завдання – це надати якомога більше кандидатів для наступного етапу відбору. Робіт може бути як багато, так і мало, це не впливає на подальшу процедуру.

– Яким має бути портфоліо: різноплановим чи вузькоспрямованим?

– Дивлячись для кого. Якщо компанія спеціалізується на конкретному напрямі, то і в різноплановому портфоліо лід буде дивитися тільки на те, що є пріоритетним для бізнесу. Відповідно, людина буде займатися одним конкретним напрямом постійно. Якщо у компанії кілька напрямів, як в нашій, то навички одразу в декількох напрямах – це стовідсотковий плюс, водночас як для нас, так і для кандидата, оскільки він зможе сам вибирати, що йому більше подобається. Ба більше, під час трудової діяльності він навіть зможе переходити з відділу у відділ. У кожної людини своя специфіка – хтось хоче займатися чимось одним і не хоче це змінювати, а хтось, навпаки, швидко втомлюється від одноманітності. Як на мене, найкреативніші портфоліо – це ті, де видно, що був пошук себе, розуміння свого стилю та своєї творчої основи.

– Що важливіше: портфоліо, hard чи soft skills? Яким має бути портфоліо junior-, senior-фахівця, ліда?

– Якщо брати senior-фахівців і лідів, то важливо все – і портфоліо, і soft, і hard skills. Для junior-фахівця більш важливим є портфоліо – у нього може не бути комерційного досвіду, але з допомогою представлених робіт він зможе показати свій прогрес за певний період.

– Назвіть кращі ресурси для розміщення портфоліо?

– Все залежить від напряму. Для ігрової індустрії добре працюють ресурси типу ArtStation. Якщо це неігрове моделювання, то Behance. Dribble особливо актуальний для UI-, UX-дизайнерів. Людина вибирає ресурс, де зосереджена потрібна йому аудиторія.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також