Коли конкуренція на ринку праці зростає, а пропозицій про роботу мрії не так і багато, потрібно знаходити способи виділитися із сотні кандидатів. Для пошуку роботи після карантину, в період, коли безробітними залишаються тисячі українців, потрібно ретельно попрацювати над створенням резюме, продумувати кожне слово у супровідному листі та як ніколи важливо готуватися до співбесіди. Зібрали найважливіші поради на різних етапах працевлаштування для тих, хто знаходиться в пошуку роботи або лише планує це робити.

Пошук вакансії

Перед тим, як починати пошук роботи, варто чітко визначитися, що саме вам потрібно: хочете продовжити працювати дистанційно або ж шукаєте офісну роботу; можливо, вирішили змінити професію або хочете спробувати себе на вищій посаді. Далі на сайті robota.ua серед безлічі вакансій віднайдіть пропозицію, що відповідає вашим потребам. Уважно прочитайте, які вимоги у роботодавця – ключові навички ідеального працівника компанії можете занотувати.

Відповідно до вимог вакансії та вашої внутрішньої мотивації напишіть супровідний лист. Пам’ятайте, що він не повинен бути універсальним для всіх пропозицій. А фрази: «Резюме у вкладенні», «Прошу розглянути моє резюме на вакантну посаду» або «Зі мною можна зв’язатися за телефоном…» не допоможуть вам виділитися серед сотні кандидатів. Детальніше про правила складання супровідного листа можна прочитати тут.

Не зайвим буде навести лад у власних соцмережах перед тим, як відправити резюме роботодавцю. Адже рекрутери часто збирають додаткову інформацію про кандидата завдяки профілям у Facebook чи Instagram. Ваші репости або фотозвіти порушення карантину можуть не відповідати цінностям компанії й стати причиною відмови.

Резюме

Ще раз хочемо наголосити, що резюме не повинно бути універсальним для всіх вакансій вашої спеціальності. Знову уважно прочитайте оголошення про роботу та відредагуйте резюме, зважаючи на ключові вимоги роботодавця. Запишіть у резюме, чому новому ви навчилися під час карантину, які онлайн-курси пройшли та які навички допомогла здобути дистанційна робота. Працедавці зацікавлені у працівниках, які активно провели самоізоляцію, змогли здобути користь із кризи та не піддатися масовій паніці.

Допоможе привернути увагу HR-фахівця до вашого резюме правильне оформлення. Спочатку розкажіть про досвід у зворотній хронології, потім – вкажіть свою освіту та супутні курси чи тренінги. Використовуйте ключові слова, пов’язані з вашою професією та навичками, вкажіть досягнення на минулих місцях роботи та виділіть навички, що відповідають вимогам роботодавця. Перевірте своє резюме перед тим, як відправити, адже помилки можуть відлякати будь-якого роботодавця.

Співбесіда

Не перестанемо повторювати, наче мантру, що до співбесіди потрібно готуватися. Вас точно попросять розповісти про себе, тому краще підготувати самопрезентацію заздалегідь. Це має бути коротка розповідь (не більше трьох хвилин) і вона точно повинна переконати роботодавця, що вакантна посада створена для вас. Згадайте свій досвід та навички, які відповідають вимогам роботодавця (використовуйте тези, які ви записали під час прочитання вакансії). На основі цього напишіть коротку розповідь про себе, відрепетируйте її перед дзеркалом або перед рідними. Таким чином вам не доведеться на ходу вигадувати оригінальну розповідь про себе і ви точно запам’ятаєтеся роботодавцеві як підготовлений та впевнений у собі кандидат.

Також важливо заздалегідь скласти маршрут до офісу, щоб прийти вчасно та не набридати HR-у питаннями на кшталт «Я бачу кіоск з газетами. Куди йти далі?». Подумати варто і над власним зовнішнім виглядом: він має відповідати посаді та компанії.

Follow-up лист

У США існує правило бізнес-етикету згідно з яким заведено писати лист вдячності за проведену зустріч протягом 24 годин після її завершення. В Україні ця практика ще не надто розповсюджена. Проте саме такий лист рекрутеру після співбесіди допоможе вам виділитися серед інших кандидатів. У follow-up листі потрібно подякувати за співбесіду, нагадати про себе, висловити надію на зворотний зв’язок. Можна розповісти про свої враження від інтерв’ю, а якщо у вас виникла ідея або цікава думка, стосовно того, що обговорювалось під час зустрічі, обов’язково напишіть і про це.

Кризові часи завжди вимагають мобілізації всіх внутрішніх ресурсів. Тож не шкодуйте часу на кожен етап працевлаштування, щоб отримати бажаний результат.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!