Поведінка роботодавця, яку не можна ігнорувати: вісім прикладів

Керівник завжди правий – з таким переконанням погоджується багато працівників, дозволяючи подекуди випробовувати своє терпіння, що, звичайно, шкодить кар’єрі. Деякі роботодавці поводять себе настільки нестерпно, що працівники починають думати, що така поведінка – норма, та бояться сказати слово поперек, аби не втратити роботу.

Пам’ятайте, що свої права потрібно відстоювати. Іноді працівнику досить лише дати зрозуміти працедавцю, що він знайомий з трудовим законодавством, і з ним починають говорити та поводити себе інакше. Тож з якою поведінкою роботодавця не можна миритися?

Постійно затримує заробітну плату

У разі затримки зарплати в результаті форс-мажорних обставин і ситуацій (та якщо вона нетривала) – бити на сполох та звільнятися одразу не варто. На практиці багато працівників готові почекати, коли важкі часи минуть та компанія розрахується з ними. Недобросовісні ж працедавці цим користуються та іноді розраховуються не з усіма співробітниками.

Якщо затримка зарплати стала поганою звичкою роботодавця та ви чекаєте на виплату по декілька місяців, не замовчуйте своє невдоволення, потрібно діяти (звертатися до суду, наприклад).

Нехтує іншими нормами трудового законодавства

Не забезпечує обумовленою в трудовому договорі роботою, наполягає, щоб працівник написав заяву про надання відпустки без збереження зарплати, шантажує та залякує звільненням, пониженням в посаді, не робить остаточний розрахунок за розірвання трудового договору (повністю або частково), штрафує часто та з будь-якого приводу тощо.

Працівник за таких обставин може звернутися із заявою до органу, який розглядає трудові спори або до суду для захисту своїх прав.

Втручається в особисте життя

Коли ви взяли лікарняний, перевіряє, чи дійсно захворіли (просить показати довідку, телефонує лікарю), цікавиться деталями стану здоров’я, особистими стосунками: уточнює ким працює чоловік/дружина, дає поради, залякує звільненням, якщо дізнається про вагітність, цікавиться, на що витрачаєте заробітну плату, де проводите час на вихідних.

Якщо роботодавець є професіоналом у своїй сфері, це не означає, що він експерт в інших (тим більше, якщо це стосується особистого). Бос не повинен перейматися вашим особистим життям, головне – ваше вміння виконувати роботу якісно та вчасно.

Підвищує голос

Не соромиться це робити як тет-а-тет, так і в присутності колег. Звичайно, керівник не має права кричати та принижувати підлеглих. Така поведінка на роботі свідчить про те, що він не може впоратися зі своїми емоціями та не вміє регулювати діяльність працівників.

Якщо шеф дозволяє собі часто кричати на вас, потрібно з ним поспілкуватися та з’ясувати причини. Адже така поведінка збоку керівника шкідлива і для вашого здоров’я, і для мікроклімату на роботі. Терпіти не потрібно, якщо після розмови нічого не зміниться, найкраще рішення – звільнитися. Це дозволить зберегти нервову систему та позбавить від постійних стресів.

Бреше

Приховує або озвучує іншу дату здачі проєкту, перебільшує успіхи своєї команди тощо. Брехня недопустима як в робочих відносинах, так і в будь-яких інших. Якщо підлеглий піймав боса на брехні принаймні один раз, більше ніколи не довірятиме йому. Працівнику стає важче виконувати вказівки шефа, адже незрозуміло, чи діє він законно, чи не підставить, чи говорить бос правду, піддає сумніву кожне слово, все з вуст роботодавця звучить непереконливо.

Постійна напруга та недовіра негативно впливають на робочий процес, працювати потрібно з людьми, яким можете довіряти.

Ігнорує вашу працю

Ви стараєтеся-стараєтеся, а все марно – керівник вас не помічає. Ваші успіхи може приписати всій команді або навіть колезі чи собі. Не поспішає підвищувати в посаді, постійно хтось інший заслуговує на підвищення, а не ви.

Якщо впевнені у своїх силах, не терпіть роботодавця, який ігнорує ваші старання та якісно виконану роботу. Хтось інший вас точно оцінить!

Не залучає до цікавих проєктів

А ви точно знаєте, що можете впоратися, періодично пропонуєте креативні ідеї. Якщо все цікаве проходить повз вас, а хорошими проєктами займаються інші колеги, якщо вам делегують завдання, які не стосуються вашого фаху, – це поганий знак. Цілком можливо, що з часом у вас зникне бажання взагалі щось робити, не говорячи вже про старання виконувати роботу краще, щось пропонувати, креативити. Немає просто сенсу вже це робити.

Спробуйте спочатку поспілкуватися з роботодавцем, озвучте ідеї, можливо, ви сором’язливий та роботодавець не помічає ваші амбіції. Покажіть зацікавлення та готовність працювати на кращий результат. Можливо, згодом зможете приступити до роботи над важливим проєктом або навіть очолити його.

Якщо такий метод не спрацює – перегорніть сторінку та рухайтеся далі.

Маніпулює

Керівник щось недоговорює, його вислови неоднозначні, намагається дружити, щоб дізнаватися інформацію від колективу та давати додаткові завдання тощо. Маніпуляції керівників часто негативно позначаються на роботі: втрачається згуртованість, співробітники починають конкурувати, звільняються, страждає продуктивність. Якщо атмосфера в компанії нездорова і токсична, команда не може зосередитися на роботі та досягати високих показників.

В період карантину деякі роботодавці все частіше стали користуватися непростим становищем співробітників, думають, що вони не звільняться. Маніпуляції керівництва, тим більше в такий непростий період, неприпустимі. Потрібно вчасно та правильно їх розпізнати та реагувати: старатися не дружити з керівником – “друзями” легше маніпулювати, відносини повинні бути формальними, а якщо дружите, домовтеся, щоб розділяти особисте спілкування та робочі моменти.

У разі виключно формальних відносин, намагайтеся тверезо реагувати на маніпуляції. Якщо відчуваєте маніпуляцію, реагуйте спокійно та уточніть, що конкретно керівник має на увазі – так не образите, але дасте зрозуміти, що не піддаєтеся маніпуляціям.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також