Про «чорні пояси» в комунікаціях, виклики й гармонію: 3 кар’єрні історії фармацевтичної компанії «Серв’є Україна»

Вести змістовну дискусію з досвідченими лікарями – справа не з легких. Що допомагає відчувати себе впевнено та знаходити спільну мову? А також – як потрапити в команду, розвивати кар’єру, отримати вагомий соцпакет, досягати високих результатів і водночас тримати баланс? Редакції онлайн-журналу The Point розповіли медичні представники та регіональні менеджери фармацевтичної компанії «Серв’є Україна».

Олександра Ліхкодухова, регіональний менеджер «Серв’є Україна» (м. Одеса)

Олександра Ліхкодухова

Моя кар’єра в компанії розпочалася майже 10 років тому з доленосного збігу. Я завершувала навчання на фармацевтичному факультеті в Одеському національному медичному університеті й шукала першу роботу. Коли вибирала вакансії, зважала й на препарати, з якими треба працювати. Продукти «Серв’є Україна» мені подобалися, тому заявку надіслала без вагань. А наступного дня до нашого вишу на лекцію завітали HR-менеджери «Серв’є Україна». «Гарний знак!», – подумала я. Оскільки щойно оновила знання щодо препаратів, активно відповідала на питання, а потім підійшла познайомитися.

Перш ніж посісти посаду медичного представника, я мала кілька співбесід – швидко їх пройшла та стала частиною команди. Насамперед разом із іншими новачками пройшла спеціальний змістовний та тривалий тренінг – ми вивчали власне патології, доказову базу та дослідження щодо препаратів, підходи до комунікації з лікарями та фармацевтами, щоб отримати міцну теоретичну підготовку. Потім здала тест-драйв (це обов’язково, адже всі медпредставники отримують корпоративні автомобілі). І тільки через кілька тижнів підготовки розпочала візити до медзакладів та аптек.

Пам’ятаю один із перших візитів – мала нагоду спілкуватися наодинці з цілою групою досвідчених судинних хірургів, які влаштували мені справжній «екзамен»: запропонували не тільки розповісти механізм дії препарату, а й намалювати вени з клапанами. Маючи гарну підготовку, я без вагань попросила папірець і ручку й успішно впоралася з завданням – так розпочалася наша плідна комунікація.

Ми з командою вчимося нон-стоп. Компанія постійно організовує навчання з нових препаратів та особливостей спілкування з різними типами людей, тренінги та навчання онлайн. Також я пройшла додаткове навчання як регіональний менеджер – отримала знання з менеджменту, бізнес-процесів тощо.

Компанія забезпечує комфортні умови роботи. Дбає буквально про все – від зручних авто з технічним обслуговуванням до оплати парковки, пального. Плюс команда має планшети, ноутбуки, оплачений інтернет та мобільний зв’язок.

А також повний соціальний пакет – страхування життя та здоров’я (до речі, умови постійно покращуються, наприклад, цього року компанія додала опції, пов’язані з лікуванням COVID-19), оплату харчування, відряджень, додаткові вихідні (наприклад, для батьків на 1 вересня). Після 5 років роботи щороку додається один день до відпустки. Зручно також, що компанія готує безліч допоміжних матеріалів для роботи з лікарями.

Не менш важливі можливості для кар’єрного зростання. Наприклад, я отримала підвищення до регіонального менеджера після трьох років роботи медичним представником, причому мені довірили керівництво великим Південним регіоном – до складу входили Одеса, Херсон, Миколаїв і на той момент Крим. До уваги бралося досягнення бізнес-результатів, розвиток софт-скілів, навички роботи з даними та комунікації з аудиторією тощо. З позиції регіонального менеджера відкривається безліч інших шляхів – наприклад, можна подавати свою кандидатуру на відкриті вакансії в напрямках тренінгів чи маркетингу, і навіть у хед-офіс у Парижі – в компанії є такі приклади. Наразі мені вистачає викликів і влаштовує винагорода, тож планую продовжувати розвиток у своїй ролі.

Моя робота складається з роботи в «полі» з командою та адміністративних функцій, а також відряджень.

Як керівник, я маю швидко переключатися між різними завданнями, від планування, аналізу цифр і до мотиваційних зустрічей із командою, тож надважливо планувати й ставити пріоритети. До речі, в мене немає прив’язки до робочого місця, тож працюю там, де мені зручно – наприклад, вдома чи в кафе.

Мене надихають відносини в команді. Розуміння, що колеги сприймають мене як лідера. Цей шлях ми проходили разом, довіра будувалася не за один день. Тішить, коли хтось із команди досягає результатів там, де раніше виходило не все. Драйвить наша спільна результативність – наприклад, у минулому році ми отримали нагороду як кращий регіон.

Наша команда будується на співпраці, а не суперництві. Ми однаково легко висловлюємо як незгоду, так і підтримку. Фідбек надається виключно з погляду на те, які висновки треба зробити, щоб працювати ще краще надалі. Воліємо взаємодіяти, допомагати – це формує позитивний мікроклімат.

Водночас ми заохочуємо амбіції, адже без них неможливий розвиток кожного в команді та бізнесу загалом.

Одна з цінностей «Серв’є Україна» – «Зважуватися на інновації». Ми працюємо саме так – навіть якщо все гаразд, постійно ставимо собі питання: «А що можна зробити краще?», адже меж досконалості немає.

Мотивує, що результати відстежуються та оцінюються – зростає винагорода, працює прозора бонусна система, з’являються нові можливості для подальшого кар’єрного розвитку. Але не тільки – наприклад, якщо хтось пропонує ідею, яка успішно «злітає» в компанії, керівники обов’язково інформують про досягнення всю команду листом. Це важливий елемент визнання.

За роки роботи в «Серв’є Україна» я отримала багато знань і навичок, які допомагають не тільки в професійному, а й особистому житті. Мені легко знаходити спільну мову з людьми, швидко аналізувати ситуацію та приймати рішення, організовувати будь-які процеси та заходи. Навички керування авто також суттєво покращилися.

Загалом у період коронакризи ми з командою високо оцінили стабільність роботодавця – збереглися наші робочі місця, жодного разу не було перебоїв із виплатами заробітної плати. Але ще ціннішим для нас є впевненість у препаратах, із якими ми працюємо – можливість пропонувати їх без жодних компромісів із совістю, цілковитою впевненістю в тому, що наша робота допомагає пацієнтам отримувати якісну допомогу.

Так, робота медпредставника – це складно: за гарною картинкою усміхненого хлопця або дівчини, що виходить з авто та прямує в лікарню, – комунікабельність, стресостійкість та наполегливість. І навички треба постійно розвивати. Але якщо любиш роботу, працюєш в атмосфері довіри та поваги – все можливо. Я помітила це під час першої співбесіди і продовжую переконуватися ось уже 10 років.

Юлія Плітко, регіональній менеджер «Серв’є Україна» (м. Дніпро)

Юлія Плітко

За фахом я – лікар-епідеміолог, закінчила Дніпропетровську медичну академію. Протягом 9 років працювала в іншій фармацевтичній компанії, де пройшла шлях від медичного представника до регіонального менеджера, тож до нової команди 2 роки тому приєдналася вже в ролі керівника.

Коли шукала роботу, продивилася безліч вакансій та пройшла низку співбесід, проте обрала «Серв’є Україна». Для мене важливо працювати в європейській компанії з цінностями і саме з оригінальними препаратами.

Я прийшла на посаду регіонального менеджера, проте також проходила вступний навчальний курс разом із колегами – медичними представниками. Це обов’язково, незважаючи на медичну освіту та досвід, адже компанія працює з оригінальними препаратами (наприклад, моя команда – в кардіологічному напрямку) і має високі вимоги до комунікацій із лікарями та фармацевтами, що базуються на цінностях, насамперед – користі для пацієнта.

Моя відповідальність – створити команді умови для якісної та ефективної роботи щодня, досягнення спільних цілей та бізнес-результатів. Я не тільки адмініструю процеси, а й долучаюся до візитів у лікарні та аптеки, щоб згодом дати рекомендації – наприклад, які навички варто покращити.

Щодо того, що я вважаю найскладнішим у роботі і що мене в ній надихає, відповідь одна – люди. Працювати з людьми непросто, адже всі різні і потребують індивідуального підходу. Але саме це мотивує – команда, яка прагне досягти вищих результатів, фахівці, з якими ми встановлюємо діалог.

Мої особисті досягнення нерозривні з внеском кожного в команді. Деяких людей я шукала й запрошувала сама, хтось уже працював у «Серв’є Україна» – проте наразі я тішуся, коли бачу всіх за одним столом. Коли ми брейнстормимо, відчуваю, що колеги, як і я, залучені, відчувають себе важливими частинами великої спільної справи, розуміють, куди рухатися й що саме робити в межах своєї функції. У нас класна команда, ми проводимо час разом і поза роботою – наприклад, влітку влаштували затишний релакс із барбекю та басейном. Це інший рівень спілкування та довіри.

Звичайно, продуктивно працювати можна тільки за певних умов, які надає роботодавець. Компанія забезпечує матеріальну стабільність і всі інструменти – колеги мають комфортні автомобілі, планшети, телефони, тому легко фокусуються на своїх завданнях, вкладають енергію в них.

Наразі я планую продовжити розвиток на своїй посаді – бачу багато можливостей для цього. Проте знаю, що в компанії багато варіантів зростання – наприклад, часто співробітники промотуються з «поля» в офіс тощо. Головне – мати мету та інтерес до певного напрямку. Всі вакансії анонсуються і кожен має можливість спробувати свої сили.

«Серв’є Україна» – це про постійний розвиток. Цікаво в компанії буде саме тим людям, які не звикли сидіти в своїх зонах комфорту і мають внутрішню потребу рухатися далі.

Цінності мають усі компанії, проте часом це – просто гарні формулювання. «Серв’є Україна» кожну цінність реалізує в конкретних діях. Якщо обіцяє захищеність – пропонує гарні умови роботи, медичне страхування, баланс роботи й особистого життя. Обіцяє повагу твоєї особистості – і ти відчуваєш це, адже керівник завжди підтримує та спілкується виключно коректно, навіть коли треба щось виправити в роботі. Якщо компанія обіцяє розвиток – то організовує безперервне навчання, і ти впевнений, що отримаєш корисні інструменти.

Наразі моя амбіція в компанії – досягати цілей разом із командою і щодня ставати краще, ніж учора. Для цього ми постійно на зв’язку – дивимося, де ми були, де знаходимося наразі й чого прагнемо.

Водночас я впевнена, що ціна досягнення результатів також має значення. Психологічний комфорт команди надважливий – тільки гармонійні люди можуть досягати цілей, екологічно та в згоді з собою. До речі, цей інсайт я отримала саме в «Серв’є Україна» – ефективно працювати, проте перебувати в спокійному та ресурсному стані, гарному настрої, без шалених стресів та невизначеності. Мені запам’яталося дослідження психологів у двох командах, більш і менш продуктивній: виявилося, що ключ до успіху першої – на три негативних висловлювання в них є п’ять позитивних. Чудовий принцип, він працює і в нас: ми маємо виклики та складнощі, проте вирішуємо їх виключно з позиції розвитку та позитиву.

Ірина Могильна, медичний представник «Серв’є Україна» (м. Хмельницький)

Ірина Могильна

Я приєдналася до команди «Серв’є Україна» 5 років тому – навчалася у Вінницькому національному медичному університеті ім. М. І. Пирогова, факультет – фармацевтичний, спеціальність – клінічна фармація. Про вакансію дізналась із сайту компанії «Серв‘є», яку згодом порекомендував медичний представник. Я не мала практичного досвіду роботи, але на вступному тренінгу для медичних представників отримала ґрунтовні знання щодо продуктів, з якими мала працювати (кардіологічні захворювання й цукровий діабет) – буквально від «А» до «Я».

Під час навчання ми розбирали багато кейсів із «польової» роботи, але, звичайно, кожний візит – унікальний. Добре, що нас постійно супроводжують, підтримують та надають рекомендації керівники, а в перший робочий день він був поряд постійно – це допомогло зорієнтуватися та повірити в свої сили.

Складність роботи полягає в тому, що всі лікарі та фармацевти, як і люди загалом, – різні, і треба вміти адаптуватися, вибирати потрібні засоби донесення інформації. На ефективність спілкування впливає багато факторів, зокрема й людських – наприклад, у якому настрої перебуває співрозмовник, чи налаштований слухати. З усіх аргументів, які ми маємо, треба вибирати найважливіші, адже час візиту обмежений, медики мають безліч справ.

Мені подобається постійно навчатися. Я дуже ціную, що в компанії проводиться багато тренінгів і я можу підвищувати свій професійний рівень.

Розвивати компетенції допомагають постійний зворотний зв’язок та поради керівника. Я працювала з двома менеджерами, й обидва доклали максимум зусиль, щоб я впевнено стояла на ногах як професіонал. Пам’ятаю випадки, коли не могла знайти до когось підхід – зверталася за допомогою до регіонального менеджера й отримувала лайфхаки, які дійсно допомагали.

Працювати легше, коли чітко розумієш свої цілі – на рік та проміжні. Для цього наш керівник постійно проводить зустрічі з командою та особисто з кожним медпредставником. Це мотивує, допомагає розвиватися та розуміти свій прогрес.

Графік медичного представника щільний, щодня заплановано багато візитів. Аби все встигати, головне – правильно планувати. Ми маємо бази контактів та постійно розширюємо їх у процесі роботи. Враховуємо графік лікарів, а також пріоритети щодо препаратів. Також важливо ефективно скласти маршрут – щоб медзаклади та аптеки були поряд і витрачати мінімум часу на дорогу.

У роботі мене надихають результати. Наприклад, коли я бачу свій внесок, прогрес порівняно з початком роботи. Мотивує, коли вдається побудувати чудові відносини з партнерами, з якими спочатку складно було знайти спільну мову.

Медпредставнику треба бути зібраним та стресостійким. Долати виклики дуже допомагає підтримка команди – твоїми успіхами цікавляться, чують та розуміють. Не дивно, що ми залюбки проводимо разом позаробочий час. Раніше компанія організувала офлайн-івенти, на карантині більше обмежень – проте ми все одно тримаємося разом. Наприклад, маємо традицію – коли в когось із команди день народження, збираємося онлайн за ранковою кавою та вітаємо колегу, надсилаємо подарунки.

Мені комфортно працювати ще й тому, що компанія забезпечує всі умови. Наприклад, авто, обслуговування та заправка, ґаджети. Оскільки здоров’я – понад усе, ціную й медичне страхування. Щороку проводиться перегляд заробітної плати, бонусація. Тобто «мотиваторів» багато, але найважливіший із них – все-таки в тому, що ми працюємо з якісними оригінальними препаратами, і на візиті можемо впевнено й з гордістю розповідати про це.

Моя професійна мета – бути ефективною та покращувати якість роботи. Нещодавно я досягла своєї цілі – восени стала кращим медичним представником своєї лінії (оцінюються результати, KPI, розвиток компетенцій) та отримала за це нагороду. Ми маємо можливість рости та переїжджати в інші регіони, але наразі мені комфортно жити й працювати в своєму рідному місті, на своїй посаді, влаштовує все – і навіть більше. 

Мій головний особистий інсайт за роки роботи в «Серв’є Україна» – «важких» людей не існує, просто іноді треба дещо більше часу, щоб знайти індивідуальний підхід. І немає неможливих завдань – просто іноді треба попросити про допомогу чи докласти більше особистих зусиль, щоб знайти правильне рішення.

HR-C1-2 (2 year)-5 ©

Переглянути вакансії Servier Ukraine

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також