Змовчати не можна казати: про що не варто говорити на співбесіді

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Співбесіда передбачає діалог між пошукачем та роботодавцем, який дасть змогу отримати додаткову інформацію і на основі неї приймати доленосні рішення. Рекрутери чекають від кандидатів на посаду відвертих відповідей на запитання. Тому вам необхідно говорити правду про свій досвід роботи, отримані знання та навички, щоб уникнути непорозумінь у майбутньому.

Але є речі, про які під час співбесіди краще промовчати, адже вони не лише не допоможуть отримати бажану роботу, але й можуть назавжди викреслити вас зі списків перспективних кандидатів.

Конфлікти з колишніми колегами та керівництвом

Навіть якщо ваш колишній начальник був найбільшим тираном у світі, а колеги за будь-яких обставин підставляли одне одного і ви неймовірно раді, що вирвалися з того зміїного кодла, не варто розповідати про це на співбесіді. Роботодавець не підтримає вашої розмови і не почне вам співчувати, а лише припустить, що можливо проблема була лише у вас і це ви не можете нормально співіснувати у колективі.

Тому якщо вас запитають про причини звільнення чи відносини у колишньому колективі, краще говоріть загальними сухими фразами: «Мені не вистачало свободи дій», «Я зрозумів/зрозуміла, що мій потенціал у компанії вичерпано і хочу застосувати свої знання в іншій структурі», «У колективі була присутня конкуренція, але декому це допомагало виконувати свою роботу краще» тощо.

Особисті проблеми

Співбесіда – це не сеанс психоаналізу, тому не варто використовувати роботодавця як дружню сорочку, в яку можна поплакатися. Не розповідайте про всі свої негаразди, навіть якщо саме вони спонукали вас шукати більший заробіток.

Інтерв’юера цікавлять лише ваші професійні навички, і, як би це грубо не звучало, йому не має діла до ваших проблем, а такі «сповіді» кандидатів лише дратують. Про певні особисті обставини можете згадати лише в тому випадку, якщо вони будуть впливати на вашу роботу. Наприклад, якщо ви не зможете працювати щочетверга півдня, бо у вас обстеження у лікаря, або ви час від часу змушені будете працювати віддалено.

Розповідь про себе, яка не показує вашого професіоналізму

Це, звичайно, дуже цікаво, що ви були Міс Бікіні 2015 на пляжі у Затоці або очолювали команду КВК в університеті, але це не має ніякого відношення до вашого професійного росту. До того ж такі розповіді з яскравого минулого не допоможуть роботодавцеві зрозуміти, чи підходите ви на вакантну посаду.

Про успіхи в університеті краще говорити лише вчорашнім випускникам. Тим, хто закінчив університет 10 років назад і змінив вже декілька компаній, краще зосередитися на навичках і досягненнях здобутих під час трудової діяльності. Особливо варто закцентувати увагу на тому, що вимагає роботодавець від кандидата.

Невдачі на минулому місці роботи чи в житті

Не помиляється лише той, хто нічого не робить, але розповідати на співбесіді про те, як з вашої вини компанія втратила чималого клієнта, точно не варто. Краще промовчати про свої невдачі і поза стінами офісу: як ви вступили до університету лише з третього разу, як не згадали жодного слова англійською, окрім «London is the capital of Great Britain», коли заблукали у центрі англійської столиці тощо. Якщо рекрутер сам поцікавиться, які перешкоди виникали у вас на минулих місцях роботи, зосередьте увагу на тому, як вам вдалось подолати невдачі і які висновки ви для себе зробили.

Хобі

Реакцію роботодавця на ваше хобі важко передбачити. Те, що одні вважають прекрасним доповненням до професійних навичок, інші трактують як перешкоду належному виконанню роботи. Тому, якщо рекрутер не запитує вас про інтереси поза роботою, не потрібно розповідати, який ви віртуозний кулінар і скільки часу присвячуєте вигадуванню нових рецептів борщу. Про ваші захоплення варто згадати лише тоді, коли вони допомагають краще виконувати роботу або, наприклад, задля участі у кулінарних змаганнях ви вимушені будете взяти відпустку.

***

Пам’ятайте, що між мовчанням і брехнею – тонка грань, яку дуже легко перетнути. Але жодна брехня не зіграє вам на руку, тому будьте відвертими самі з собою та з роботодавцем.

Інші статті по темі: 

Як провалити співбесіду: 10 шкідливих порад

Слово – не горобець: 20 фраз, які можуть зіпсувати співбесіду

Як рекрутери сканують ваше резюме: 8 підказок від rоbota.ua

Чому вас не запросять на другу співбесіду: 21 причина

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також