Комунікації правлять світом. Результатом грамотного спілкування у будь-якій сфері життя є гарні відносини та продуктивність. Наслідки недокомунікацій неабияк заважають нормальному життю: непорозуміння, відсутність зворотного зв’язку, подальше невдоволення спілкуванням і відсутність результатів. Щоб уникнути прикрих моментів, психологи та лінгвісти радять звертати увагу на окремі аспекти спілкування. Крім звичних фраз ввічливості потрібно ще знати «важелі делікатного впливу»: розташувати до себе людину так, щоб вона захотіла відкритися і вести позитивний діалог. Оригінальні фрази у даному випадку не потрібні, ми будемо спілкуватися просто і невимушено.

Лайфхаки, які допоможуть легко порозумітися під час бесіди та досягти власної цілі:

  • Ще до розмови налаштуйтеся на позитивне спілкування: «Я спокійний, стриманий, толерантний».
  • Відкиньте сумніви, просто підходьте і вітайтеся («Доброго ранку (дня, вечора)! Як ваші справи?». «Здається, ми ще не знайомі, мене звати …». «Як проходить ваш день?»).
  • Якщо співрозмовник заговорив першим, кивайте у доречні моменти, демонструючи свою зацікавленість.
  • Відкрито проявляйте своє позитивне налаштування: щира посмішка сприяє спілкуванню.
  • Частіше звертайтесь до співрозмовника на ім’я (перевірений, доведений метод, що працює. Під час знайомства повторіть ім’я співрозмовника вголос, так гарантовано запам’ятаєте).
  • Для діалогу, а особливо – розмови з проханням, підбирайте зручний момент: якщо не наважуєтесь озвучити прохання, чекайте момент, коли співрозмовник буде у спокійному або розслабленому стані. Не варто прохати про послугу роздратовану або агресивно налаштовану людину.
  • Використовуйте компліменти. Тільки дозовано та акуратно. Викрита співрозмовником фальш може зруйнувати довіру.
  • Помилки співрозмовника виправляйте тактовно, або взагалі ігноруйте (все залежить від обставин). Не варто активно доводити власну правоту, навіть якщо стовідсотково у ній впевнені.
  • Не дозволяйте собі критикувати співрозмовника. Демонструйте повагу та підкреслюйте значущість спілкування з ним.
  • Використовуйте міміку та жести: коли чуєте потрібні вам речі – підтримуйте співрозмовника довірливим поглядом. Легким похитуванням голови та скептичною посмішкою дайте зрозуміти, що його висловлення помилкові.

Не можна:

  • Ставити некомфортні питання (у співрозмовника на момент бесіди можуть бути негаразди у сфері відносин, здоров’я, роботи, фінансів).
  • Ставити багато питань (пам’ятайте, співрозмовник не на допиті).
  • Багато говорити про себе (тільки загальна інформація, гумор у межах дозволеного, подробиці про м’язову кріпатуру та мігрень залишаємо собі).

Про що можна говорити

Для нейтрального спілкування психологи рекомендують розмови про: погоду, природу, місто, у якому проживаєте (або якесь інше спільне невдоволення, тригери об’єднують), хобі, спортивні новини, мистецтво, книги, домашніх улюбленців, вільний час тощо.

Використовуючи дані лайфхаки ви зробите своє спілкування більш простим та продуктивним, з перспективою на подальше спілкування та гарний результат.