Ви закохали у себе роботодавця на співбесіді та з гордо піднятою головою увірвалися в робочі будні, але в один момент розумієте, що ставлення всіх навколо до вас змінюється, і ніяк не можете зрозуміти причину. Можливо, вся річ у тому, що ви говорите.

Існують безневинні фрази, які краще не вимовляти на роботі, щоб не поставити хрест на своєму кар’єрному шляху. Про деякі речі в професійному житті взагалі потрібно мовчати, навіть якщо це правда. Наведемо найпоширеніші фрази, на які краще накласти табу. Адже слово не горобець, тому у вас не вийде відмотати час назад і виправити ситуацію, набагато краще її попередити.

«Я не я, і хата не моя»

Уникнення відповідальності шляхом перекладання її на інші плечі ще нікого не підняло в очах іншої людини, особливо керівника. Працівники часто використовують фразу «Це не я», коли намагаються виправдатися за власні промахи або навіть за чужі. Подібні вислови створять про вас враження непослідовного та мстивого співробітника, який до того всього не вміє сприймати критику.

Як правильно? Вислухайте свого керівника чи колегу та скажіть, наприклад: «Так, обіцяю надалі краще контролювати робочі процеси, щоб не допустити подібних помилок». Навіть якщо промах був не ваш, а колеги, краще перечекати гнів начальника, а потім, за потреби, все йому пояснити.

«Я не знаю»

Людина не може все знати, але коли вас запитують про те, що входить у ваші посадові обов’язки, а ви раз за разом відповідаєте: «Я не знаю», виникають питання. Роботодавець може вирішити, що ви некомпетентний працівник і з вами необхідно прощатися.

Як правильно? Якщо ви справді чогось не знаєте, то краще сказати: «З того, що я знаю, то….» і доповнити вже відомими вам аспектами. Або ви можете взяти паузу і пообіцяти дати відповідь трохи згодом: «Мені необхідно уточнити деякі моменти і я буду готовий відповісти вам за 10 хвилин/півгодини/тощо».

«Це не входить у мої обов’язки»

Якщо ви занадто часто вживаєте цю фразу і не бажаєте брати додаткову роботу, керівництво може вирішити, що ви дуже пасивні та не хочете розвиватися. Звичайно, звалювати на себе купу додаткової роботи і ледь не ночувати в офісі також неправильно. Тому краще знайти золоту середину.

Як правильно? Коли бос зрідка просить вас виконати щось, що не входить у ваші обов’язки, то найкращим рішенням буде погодитися. Якщо таких прохань занадто багато, то обговоріть з керівником додаткову винагороду за виконання додаткових завдань або зміну вашої посади.

«Я думаю…»/«Можливо, зараз я скажу дурницю…»

Всі ці фрази показують вашу невпевненість і руйнують ваш авторитет. Навіть, якщо за ними стоять геніальні ідеї, вони втратять свою значущість. Ваші співрозмовники вирішать, що ви мало що тямите у тому, що говорите і втратять впевненість у вас. Те ж саме стосується фрази «Я спробую». Співрозмовник вирішить, що ви не впевнені у власних силах, і не захоче вам доручати нічого важливого.

Як правильно? Не будьте таким суворим критиком самого себе. Якщо у вас є ідея, то тільки ваша власна впевненість надасть їй ще більше геніальності. Тільки коли ви повірите у власні сили, в них повірять всі інші.

«Я ненавиджу свою роботу»

Останнє, що хочуть чути ваші колеги, а особливо ваш керівник – це те, як ви не любите свою роботу, як вона вас дістала і що всі навколо – повні дурні. Такі слова характеризують вас лише з негативного боку та знищують командний дух колективу. Тому їх краще не говорити, аби вас не замінили кимось більш оптимістично налаштованим.

Як правильно? Якщо ви і справді ненавидите свою роботу, то краще, що ви можете зробити – це звільнитися та найти справу, яка вам буде до душі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!