Ви відгукнулися на вакансію у компанії своєї мрії ідеальним резюме, але вам так і ніхто не зателефонував, або ж, здавалося, успішна співбесіда закінчилася мовчанням зі сторони роботодавця. Не знаєте, чому з вами це постійно відбувається? Можливо, ви забули приділити увагу дуже важливим речам, на які звертають увагу HR-фахівці перед будь-якими пропозиціями. Наведемо основні аспекти, яким варто приділити увагу, аби закохати у себе рекрутера з першого погляду.

Супровідний лист

Існує багато компаній, які навіть і не розглядають резюме без супровідного листа. Роботодавець вважає, що ви не дуже прагнете працювати у компанії, якщо просто відгукнулися на вакансію стандартним резюме. До того ж складається враження, що так ви зробили у сотні організацій і навіть не пам’ятаєте точно всіх. Але не варто писати просто: «Добрий день! Зацікавила ваша вакансія. Резюме у вкладенні». Необхідно більш ретельно подумати над супровідним листом. Він має містити вашу зацікавленість у роботі саме в цій компанії, коротку розповідь про себе як ідеального кандидата на вакансію, можливі також уточнювальні питання тощо.

Вигляд та стандарти

Якщо супровідний лист зачепив рекрутера – він переходить до вашого резюме. Ми не будемо детально розбирати його структуру, а звернемо вашу увагу на зовнішній вигляд резюме. Так, HR-фахівця можуть відштовхнути різнокольорові шрифти або навпаки полотно без жодних виділень; якщо ви приносите резюме на співбесіду або, раптом, надсилаєте його «Укрпоштою», то потурбуйтеся, щоб аркуш не був жовтим або з плямами.  Роботодавцям також набридли стандартні резюме з «пунктуальністю», «відповідальністю» та «знанням Word». Рекрутери радять більш креативно підійти до його створення: забути про стандартні правила, стилізувати інформацію під себе або взагалі записати відео.

Соціальні мережі

Мабуть, найцікавіше з цих пунктів для HR-фахівця – ваші соціальні мережі. Адже сьогодні Facebook та Instagram віддзеркалюють ваше життя. Дослідивши сторінку у соцмережах, рекрутер зрозуміє, які цінності ви поділяєте, як впишетеся у колектив компанії та чи підходите ви один одному.

Деякі роботодавці звертають увагу на кількість підписників і можуть не запросити на співбесіду кандидата, у якого менш як 500 друзів у Facebook, адже вважають його занадто нудним і некомунікабельним. Безумовно цікавлять рекрутерів фотографії, які ви публікуєте на загальний огляд: якщо у вас занадто багато знімків з вечірок – значить ви легковажна людина, яка буде несерйозно ставитися до роботи; якщо ви занадто часто постите свою дитину – значить ви зациклені лише на малюку та будете кидати роботу під час найменшого нежитю. Вивчають роботодавці і вашу стрічку, тому краще не робити репостів рецептів чи «ванільних» статусів. Будьте серйозними у своїх соцмережах, але обов’язково залишайтеся собою.

Рекомендації

Не менш важливими під час вибору кандидата є рекомендації з минулих місць роботи чи стажування, якщо у вас ще немає досвіду. Тому завчасно потурбуйтеся над тим, хто зможе скласти про вас хвалебну оду у письмовій формі. Часто роботодавці не вимагають рекомендаційного листа, а самі дізнаються інформацію про вас. Рекрутери використовують ті ж самі соцмережі, щоб виявити спільних знайомих, у яких під час неформальної розмови розпитають про вас як про фахівця.

Поведінка на співбесіді

Для початку нагадаємо про пунктуальність – якщо ви спізнилися на співбесіду, то потім важко буде перекрити цю помилку. Під час інтерв’ю рекрутера найбільше цікавить ваша розповідь про себе. Саме вона дає зрозуміти, який ви та чи підходите компанії. Окрім сказаного вами фахівець зверне увагу і на вашу поведінку. Якщо ви будете надто нервуватися, приймати закритті пози або часто відводити погляд, то навряд чи отримаєте позитивну відповідь, хоч і ніби народженні для цієї посади.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!