На сьогоднішній день, сфера обслуговування шукає понад 7 тисяч нових робітників. Але як обрати заклад, який насправді впроваджує прозору політику, застосовує позитивні методи стимулювання персоналу та турбується про своїх працівників?

Ми поговорили з Вірою Бедрило — співзасновницею мережі львівських закладів харчування Вишиванка. Вона розповіла про те, як борються з проблемами ринку в їхній мережі та чому варто прийти до них на співбесіду, якщо ви шукаєте роботу в сегменті обслуговування та прагнете перетворити роботу на свято.

Олена Бедрило на фото по центру, на першому плані

Мережа закладів Вишиванка виникла у 2008 році, як ресторан домашньої кухні, проте вже сьогодні вони можуть похвалитися налагодженим багатовекторним сервісом, куди входять:

  • чотири заклади з просторими залами, які можна орендувати під будь-який захід
  • кейтеринг-сервіс Вишиванка;
  • власний кондитерський цех;
  • організація корпоративного харчування для провідних європейських та вітчизняних IT-компаній.

Звісно, це все потребує чималої команди, тому зараз на компанію працює 150 працівників і штат постійно розширюється. Нині мережа знаходиться в пошуках кухарів, працівників лінії видачі та офіціантів на нові проекти.

За більше, ніж 10 років роботи, команда вивела особливу формулу в якій піклується про свій персонал

Чому ми говоримо, що наша робота – це свято? Все просто. Ми постійно в русі, генеруємо ідеї, знаходимося в вирі замовлень на весілля, дні народження та корпоративні заходи. Люди помилково вважають, що робота в сфері обслуговування – це не престижно. З нашого досвіду, можемо стверджувати, що це зовсім не так. По-перше, люди, які працюють з нами, завжди мають змогу познайомитися з цікавими замовниками. По-друге, ми тримаємо руку на пульсі останніх тенденцій обслуговування, тому це не просто формат «робота від зміни до зміни», а постійне навчання та вдосконалення. По-третє, наш hr-відділ давно вивів формулу росту кожного працівника. Через цей комплекс студенти, які приходять до нас офіціантами, мають змогу дорости до адміністраторів, а рядові кухарі – до шеф-позицій…

За статистикою, плинність кадрів  в сегменті HoReCa приблизно 11%. Всередині нашої мережі цей відсоток зменшився більше, ніж наполовину

Ще на перших етапах будівництва проекту ми розуміли, що наша комунікація має базуватися на довірі та прищеплені внутрішньої відповідальності кожному члену команди. Протягом довгого часу ми намагалися впровадити безліч методик HR-інгу, але в результаті вивели свою, яка базувалася на практиці, спробах та помилках.

Зараз ми точно знаємо, що тільки жива комунікація з реальним персоналом здатна відповісти на запитання: «Що ви хочете отримати від своєї роботи?».

Відповідь проста: окрім матеріальної стабільності кожен працівник хоче опинитися в злагодженому колективі, де йому дякуватимуть та заохочуватимуть до нових звершень.

Підхопивши це, ми почали організовувати  роздачу фірмових бонусів: футболок, горнят, сюрпризів на свята. Проробили обов’язкове дворазове харчування, пригощали працівників безлімітною, безкоштовною кавою. Коли це стало нормою, ми пішли далі — квитки в кіно чи театр, організація спільного відпочинку на природі… Ми намагалися слухати побажання наших працівників і старалися втілювати їх в реальність.

Вся первинно закріплена комунікація згодом перейшла в бажання не тільки організовувати подарунки для персоналу, але й покращувати його. Все почалося з групових внутрішніх тренінгів. До нас часто приїжджають професіонали своєї справи, які розповідають про тренди кейтерингу, сервірування столів, спілкування з клієнтами… Звісно, це позитивно впливає не тільки на сервіс, але й на впевненість кожного працівника.

Згодом ми почали відправляти наших працівників на індивідуальні курси: адміністрація отримала змогу пройти безкоштовне навчання в LvBS, офіціанти, баристи та кухарі отримали профільну підготовку.

Ми намагаємося зробити все, щоб кожен із наших працівників досягав більшого!

Ми дійшли до того, що нас часто запитують, чи ми не боїмося вкладати кошти в працівників, враховуючи, що в сфері HoReCa постійний рух кадрів, перехід персоналу з одного закладу в інший, молодь, яка прийшла трохи заробити і не планує залишатися на цьому місці довше півроку. Проте ми знаємо що в нас все інакше.

У нас є декілька показових кейсів:  серед них і офіціанти, які йшли в інші заклади та поверталися за достатньо короткий час, й адміністраторки, які завчасно поверталися з декрету, й студенти, які не планували залишатися, проте працюють з нами вже декілька років. Можливо, це пов’язано з тим, що наш підхід базується на повній відкритості, що відрізняється від інших роботодавців, яких пропонує ринок!

Остання наша ідея для заохочення персоналу – це організація  поїздки в Грецію для найкращих та найактивніших працівників закладів харчування Вишиванка.

Ми розуміємо, що навіть найцікавіша робота вимагає паузи, тому й даємо можливість передихнути та відпочити. Вже в серпні четверо наших колег зможуть відправитися на сонячне узбережжя.

Чи це створює конкуренцію всередині персоналу? Ні. Адже кожен із працівників працює на одну ціль — дружній сервіс та позитивні емоції відвідувачів.

Ще одна важлива річ, яку ми тестуємо вже декілька років  — встановлення корпоративної політики: кожен наш ранок розпочинається із солодкого. Цим ми підкріплюємо нашу ідею про солодкі моменти та смачні враження, які дарує наш заклад відвідувачам.

Давайте начистоту: кожен офісний працівник страждає від того, що в його житті мало різноманіття.

Касири втомлюються від рутини. Творчі професії не завжди можуть принести достатній дохід. А ми завжди шукаємо баланс: наші працівники мають стабільний дохід, додаткові бонуси, щоденну  можливість долучитися до свята та приємне спілкування чи то на кейтеринг-заході, чи то в стінах наших закладів. Хіба це не найкращий варіант для початку чи розвитку своєї кар’єри?