Компанія L’oréal відома як світовий лідер індустрії краси та б’юті-технологій, який об’єднує багато чудових та яскравих брендів, та надсучасних технічних інновацій. Хто ж є генератором та рушієм ідей, які трансформуються в відомі та знані бренди, які люди складають команду компанії L’oréal? Ми зустрілися з кількома працівниками компанії – талановитими та неповторними, і зрозуміли, чому компанія L’oréal така потужна.

Спершу ми поспілкувалися  з Олегом Яцюком, який не тільки був успішним маркетологом, але й не менш вдало змінив свій фах, перейшовши до іншого підрозділу, де наразі продовжує свій розвиток.

– Олегу, розкажіть як це сталося?

Олег: Я прийшов в L’oréal із функції маркетингу іншої міжнародної компанії. Відповідав за бренди категорії масового попиту в L’oréal два роки, а потім захотів перейти і перейшов в комерцію.

– А чому з маркетингу в комерцію?

Олег: Вже маю 6-7 років досвіду у маркетингу. Перехід – це новий челендж, новий досвід. Тим паче, для того, щоб стати топ-менеджером, тобі треба отримати різноманітний досвід.

Я просто якось зрозумів, що челенджу в маркетингу не так багато – і я все плюс-мінус знаю, бо було багато брендів, багато запусків. Захотів спробувати щось нове.

– А чим для вас приваблива сфера продажів?

Олег: Продажі – це набагато більше спілкування з клієнтом. Це інтенсивніша робота. Ти мусиш постійно тримати руку на пульсі, бо відповідальний за товарообіг клієнта. Особливо, якщо у тебе клієнт великий, а мій – це 13% від нашого бізнесу. То це дуже важливо. Будь-яке невиконання по клієнту може спричинити невеликий обвал товарообігу всієї компанії і впливає на твої цілі.

– І ви маєте моніторити все?

Олег: Я в більшій мірі спілкуюся з центральним офісом клієнта, відповідаю за торгові умови  – бонуси, товарообіг загальний та по брендам.

– На скільки часу вам вистачить цього челенджу?

Олег: Один із основних принципів нашої компанії – ти маєш бути відповідальним за результат. І для того, щоб досягти результатів, необхідно більше, ніж рік. Якщо я прийшов у січні, ще й з іншої сфери, я, очевидно, мушу побачити на наступний рік результати по клієнтам. Дуже просто зробити результат за місяць або три. Але непросто зробити їх системними. Тому особисто для мене важливо бути відповідальним 1,5-2 роки.

– А компанія вас підтримує в тому, аби ви хотіли рухатися?

Олег: Особисто мені здається, що компанія зацікавлена, аби люди крос-функціонально мінялись. Напевне, через те, що ти розширюєш свою професійну експертизу.

– А коли ви переходили в компанію L’oréal, чим вона вас привабила?

Олег: Я знав, що це найбільша б’юті-технологічна компанія у світі з класними брендами. Мені запропонували цікавий виклик – це перезапуск величезного бренда в догляді за волоссям. Це мене дуже зацікавило. А другий челендж, новий для мене – це запуск нового великого бренду. Тому два роки у маркетингу з такими глобальними цілями мені постійно було чим зайнятися.

– А якщо колишні колеги спитають: «Олег, чим L’oréal відрізняється?»

Олег: Компанія дуже динамічна. Тут не засумуєш, однозначно. Компанія молода, незважаючи, що їй більше 100 років. Мені прикольно, що у нас «молода кров», ти спілкуєшся з людьми. Для мене це дуже важливо. У нас дружелюбний колектив, ну, прям дуже дружелюбний. І один з наших основних принципів – спілкування.

В компанії прикольний офіс, який не так давно зробили, причому правильно, демократично – відібрали з усіх департаментів людей, щоб приймати рішення по розміщенню та дизайну. Ну, і працювати в компанії №1 набагато краще. Тобі не треба використовувати багато інших аргументів – ти і так номер один. Звісно, класно відчувати себе частиною чогось великого. У нас реально круті бренди, над  якими хочеться працювати і якими ти пишаєшся.

– Чи були якісь розчарування? 

Олег: Не було розчарувань. Були свої процеси, свої процедури. Напевно, моя адаптація була до півроку. Плюс-мінус так. Роботи доволі багато, скажу чесно. У нас, до речі, класно, що у тебе є можливість приходити у 8, 9, 10, навіть в 11 годин. Тобі треба бути просто прив’язаним до кількості годин.

Звісно, були якісь об’єктивні штуки, особливості L’oréal, які компанія покращила за два роки. Наприклад, ми мали дуже багато презентацій та мітингів, але тепер є програма «simplicity». І ми зрозуміли, що результат важливіший за оформлення презентації. Тому зараз значно більше уваги приділяється обговоренню бізнесу та викликів.

Можу ще додати, що сталось за останній рік – у нас зараз немає закріплених за нами місць. І мені здається, що це штуки, які притаманні нашому сучасному життю. Вони важливі і допомагають здружитися. Наприклад, ми поставили PlayStation – і турніри, які ми проводимо поза роботою, допомагають дізнатися про людей з інших підрозділів. І це прикольно.

А як ще розважаєтесь у вільний від роботи час?

Олег: У мене є собака. Багато подорожую. За останні 4 роки відвідав десь 40 країн. Люблю футбол, бігаю і дивлюсь, фанат Ліверпуля.

Чи підтримують колеги таку активність?

Олег: Останні два роки ми приймали участь у футбольних турнірах – компанія платила за нас, і ми виступали як L’oréal. Не скажу, що у нас були суперрезультати. Але у нас була команда, ми  навіть займали якісь місця. Та й компанія зацікавлена в тому, щоб в тебе був  work|life balance.

Що вас утримує тут? 

Олег: Я вважаю, що робота сама по собі має втримувати людей, має бути цікава тобі. Якщо тобі не подобається робота, значить, щось із твоїм життям або з компанією, де ти знаходишся, щось не те.

Мені подобається моя робота. Тому, коли ти приходиш в L’oréal, це треба відчути. І як люди говорять про бренд, як вони ним живуть.  В маркетингу, та й не тільки, є люди, які прийшли сюди стажерами на їх першу серйозну роботу. У нас попередній маркетинг-директор виріс з стажера. Тобто, люди знаходять в собі мотивацію приходити кожен день. Особисто я також. Друге – це колектив, прикольний, прекрасний. Ну, не знаю, чи треба ще щось для того, щоб залишатись працювати.

Що ще подобається в L’oréal? Ти завжди будеш почутим. У нас є система, коли тебе оцінюють, дають можливість висловити свою думку. Хоч кожен день. Заповнюючи форму в комп’ютері за результатами таких обговорень з менеджером, зазначаєш, як хочеш далі, аби розвивалася твоя кар’єра, чи потрібен тобі релокейшн, або які тренінги тобі треба. Ти обговорюєш свої побажання по розвитку з менеджером. Важливо, що у тебе є обов’язкові тренінги, коли ти подорожуєш. Тому в плані подорожей ти також залучений. Якщо ти зрозумієш, що ти хочеш, в L’oréal можеш досягнути всього, що завгодно. Якщо ти захочеш піти в продажі або в логістику – будь-ласка. Тобі компанія завжди допоможе – і ти зможеш виконати всі свої навіть потаємні мрії. А для мене дуже важливо мати поруч класних людей. І вони тут є!

Другою нашою співрозмовницею стала одна з «ветеранів» компанії Ольга Рафаловська, фінансовий контролер. Нам було цікаво, що дає тривала робота в компанії.

– Ольго, розкажіть нам, чим нині ви займаєтеся?

Ольга: Фінансовий контролер – це людина, яка відповідає за розрахунок прибутку і збитків підрозділу. У нас компанія поділена по каналах дистрибуції на 4 основні сектори. Я відповідаю за один із них. Насправді я перейшла з селективного дивізіону в канал масового попиту буквально 2 місяці тому. Тому для мене ця позиція нова.

– А чому переходили?

Ольга: Це підвищення в рамках розвитку професійних навичок, тому що канал масового попиту в нашому бізнесі займає близько 70%, і три інших дивізіони – решту. До того ж, складність ведення бізнесу в даному дивізіоні на рівень вище, ніж в інших трьох.

– А як треба діяти, аби вам робили такі пропозиції?

Ольга: Безумовно, справлятися зі своїми обов’язками на попередніх посадах. І не тільки це. Бути проактивним, пропонувати нові ідеї, не боятись нових відповідальностей та додаткових проектів. Якщо брати мій випадок, то я практично виросла в цій компанії. До роботи в L’oréal у мене був дворічний досвід роботи в локальній компанії. І вже 13 років, з досить великою перервою на декрет (за три роки я народила трьох дівчаток), я працюю в L’oréal.

– Мабуть, важко виховувати трьох дівчаток та ще й фінансовим контролінгом займатися?

Ольга: Якщо чесно, було важко, особливо на початку. І це вагомий привід розповісти, що робить компанія для того, щоб молоді мами могли спокійно влитися в робочий процес. Місяць-два у нас є можливість працювати по півдня. І це здорово виручає, тому що після декретної відпустки інтегруватися в робочий темп досить складно. Така ініціатива компанії допомагає уникнути додаткового стресу у молодих мам. І не тільки для мам – татам надається 10 днів оплачуваної відпустки, коли народжується дитина, для допомоги дружинам. А ще компанія надає набір продуктів по догляду за немовлятами, бо маємо бренд, який спеціалізується на догляді за шкірою малюків.

– А коли діти питають – чим мама займається, що відповідаєте?

Ольга: Вони знають, що мама працює в компанії, яка продає косметику. До речі, вже років 6 або 7 під Новий рік компанія організовує велике святкування для дітей співробітників. І мої діти приходять в офіс раз на рік, тому вони думають, що тут свято кожен день. Тобто, вони сприймають мою роботу як …

– Постійне свято? 

Ольга: Так, постійне свято.

– А коли затримуєтеся на роботі, як вони це сприймають?

Ольга: Вони знають, що мама працює. Хоча намагаюся не затримуватися. Але, як і на іншій роботі, є певні піки, коли доводиться затримуватися. Їх небагато – ми намагаємося максимально балансувати між роботою та особистим життям.

– А чим привабив L’oréal, адже раніше ви працювали в національній компанії?

 Ольга: У мене був хороший рівень англійської мови, мені не хотілося його втратити, тому я цілеспрямовано шукала роботу в міжнародній компанії.

Мені здається, це dream place of work – робота в компанії-лідері індустрії краси та б’юті-технологій. І це теж незаперечний плюс роботи в L’oréal – приємно займатися тим, що дарує людям радість.

– А зміна топ-менеджменту не вплинула на корпоративну культуру компанії?

Ольга: Ні. Новий менеджмент розвиває всі ініціативи. Тому за останні роки у нас побільшало соціальних ініціатив, спрямованих на співробітників компанії, на розвиток їх лояльності. Наприклад, кожну п’ятницю влітку ми маємо короткий робочий день.

Це дуже здорово, ми можемо більше часу проводити з сім’єю. Люди самі намагаються розставити собі пріоритети і розпланувати час таким чином, щоб вкластися в той час, який їм дає компанія. І собі залишити можливість піти в п’ятницю раніше. У мене, наприклад, не завжди є можливість забирати дітей з садочку, але кожна п’ятниця – це мій день. Я можу провести з доньками додатковий час.

– Скажіть, а можливість працювати віддалено в компанії є?

Ольга: Так, два дні на місяць ти можеш взяти «work from home». Це зручно, бо іноді треба сконцентруватися на завданнях і набагато комфортніше залишитися вдома і зробити те, що потребує максимального фокусування уваги.

– Якщо ми ось повернемося на 13 років назад, ви б все-таки вибрали L’oréal?  

Ольга: Те, що я тут працюю 13 років, вже говорить само за себе. Наша компанія дуже соціальна – командний дух, хороша атмосфера, європейський тип управління. Це демократичний підхід, який стимулює тебе і надає певну свободу дій та рішень. Ти відчуваєш, що все, що ти робиш – твій внесок у роботу компанії. І це дуже надихає.

А ще мені подобаються всі екологічні, етичні, освітні ініціативи, які робить компанія. Я підтримую напрямок компанії по зменшенню викидів СО², споживання пластику, сортуванню сміття. Тому що я розумію, що це саме те, що моє покоління може зробити для покоління моїх дітей та онуків. Це допомагає мені пишатися тим, що я працюю в L’oréal. Наша компанія в цьому плані лідер в усіх відношеннях. Тобто, це не просто гасла, які говорить топ-менеджмент, це задекларований принцип і задекларовані цілі, до яких прагне компанія. І мені це дуже імпонує.

– Скажіть, чи є якась історія, яка сталася за ці 13 років і «гріє вам душу»?

Ольга: Напевно, років зо два або три назад ми їздили в село під Києвом, до літніх людей. Деякі з них самотні або до них зрідка навідуються. Ми з ними провели день – допомогли зробити базові роботи по дому. Пофарбували паркан, заправили бак з газом, ще щось, не пам’ятаю достеменно. Але це було дуже, знаєте, людяно. Тому що пофарбувати паркан, це досить просто. Ми робили все від щирого серця, і це спричинило певні емоції у цих бабусь. Вони плакали, дякували, питали, скільки вони нам винні грошей за те, що ми допомогли. Вони думали, що такого не буває. Питали, від якої партії ми приїхали, бо не вірили, що люди можуть безоплатно приїхати і допомогти.

– А якби ви спілкувалися з кандидатом і хотіли б розповісти йому про компанію, що б ви йому сказали?

Ольга: Звісно, ми робимо акцент на соціальному пакеті і на тих бонусах, які має компанія  – говоримо про медичну страховку, страхування життя, про компенсацію обідів, про короткі п’ятниці, про корпоративні заходи. Про те, що є літні свята, зимові свята. Є заохочення, навіть за невеликі успіхи. Маємо тімбілдинги. Що у нас досить молодий колектив і креативний підхід до роботи. Для багатьох претендентів бонусом є відсутність дрес-коду.  Вважаю, що ми – ідеальне місце для професійного та особистісного розвитку!

У компанії L’oréal є можливість приєднатися до команди і на високих ієрархічних посадах. Як це працює, ми спитали в Олександра Мазуркевича, операційного директора компанії.

– Олександре, як довго ви працюєте в компанії?

Олександр: Якщо порівнювати з паризькими колегами, то я ще юний – у 2019 році було  5 років, як я працюю в компанії L’oréal. У паризьких колег прийнято працювати 20-30 років. Як каже наш генеральний директор: «У L’oréal ти працюєш або три місяці, або три роки, або 30 років». Перші два кордони я вже пройшов.

– Чекаємо на третій?

Олександр: Так, але пенсія може раніше початися. Чим мене привабила позиція в компанії L’oréal? Вона акумулювала весь мій попередній досвід в різних компаніях. Плюс, додаткові функції, яких у мене раніше не було і які мене цікавили, пов’язані з нерухомістю, орендою, безпекою, частково з IT-технологіями. Це те, що дає мені розвиток, як фахівцю, який має більше ніж 20-річний досвід в логістиці. Це нові виклики кожен день – і це мені подобається. Це саме те, що мене привабило.

– Навіть зараз, після п’яти років у компанії, вам все одно цікаво працювати?

Олександр: 100%. Я з цим живу. Із задоволенням приходжу на роботу, готовий до нових викликів. Все, що завгодно, починаючи від дрібниць і закінчуючи великими проектами.

Наприклад, ми не будемо підтримувати дизельні автомобілі. Відповідно, зробили тендер з фокусом на екологію та обрали новий бренд, який будемо імплементувати. L’oréal відмовляється від пластика – і ми перейшли на паперову упаковку.

Ми два роки робили новий офіс. На кожному поверсі своя логістика. Це правильна політика L’oréal – вона адаптується під новий світ, під нові моделі бізнесу. Надає співробітникам зручний графік. У нас немає кабінетів,  є робочі місця. Це надає мобільність, можливість працювати зручно.

Плюс, у нас є дуже мотивуючі речі – два рази в місяць ти можеш працювати з дому. Є система коротких п’ятниць. Це незвичайний стандарт, я порівнював з іншими компаніями, де я працював. Але, при цьому, ми бачимо результати компанії в Україні, вони чудові з точки зору бізнесу. Тобто, можна працювати з дому і отримувати прекрасний результат.

Наприклад, я сімейна людина. У мене діти, тварини, тому для мене важливо проводити час з сім’єю. Тому ставиш мету – прийти додому, побути з сім’єю, і максимально ефективно використовуєш робочий час. Мене немає в соцмережах – аби оптимізувати робочий час. Це не означає, що потрібно відмовлятися від соцмереж, але треба планувати роботу, мінімізувати відволікання, розважитися можна ввечері.

– Добре, тоді ще одне складне питання – про працівників 45+?

Олександр: Мені ось 46 років було нещодавно.

Якщо ми говоримо про центральний офіс у Парижі, то там дуже великий відсоток дорослих людей. Набагато доросліших за мене. Для мене це теж, з одного боку, позитивний сигнал. Але, чесно, ще багато залежить від людей. Тому що можна бути старим і в 20 років у ставленні до життя і до роботи.

У нас є співробітник, якому вже виповнилося 60 років. Він активний, приймає зміни, працює якісно. І компанія дає можливість розвиватися. У мене в підрозділі 43 людини. Наш підрозділ є, в хорошому сенсі, донором кадрів, наприклад, для комерції. І в цілому компанія дає багато можливостей співробітникам розвиватися. У мене всередині команди люди можуть переміщатися з підрозділу в підрозділ. І приємно спостерігати за їх зростанням.

– Олександре, вам точно доводиться проводити інтерв’ю з кандидатами. Якщо на співбесіду приходить людина та й питає, чим робота в L’oréal відрізняється від інших компаній? 

Олександр: Ну, тут би я розділив аргументи на декілька напрямків. Перше – це те, що компанія L’oréal в Україні і в цілому в світі – це абсолютно біла компанія. І всі обіцянки виконує на 100%. Це біла зарплата, страховки, компенсація харчування, всі ці приємності – короткі п’ятниці, багато різних заходів, тренінги, це факт.

Друге, що мені дуже подобається в L’oréal, – це те, що компанія дає можливість тестувати нові ідеї, проекти, підходи і навіть помилятися. У нас є одна з місій – це тест на мільйон. Тестуй, вивчай. Звичайно, ми уважно стежимо за можливими ризиками, помилками, але, це є нормально, коли людина вчиться.

Тому новачкам важливо не боятися робити помилки. Вони повинні розуміти відповідальність і наслідки, але у них не має бути страху. Тому що страх – це те, що блокує свідомість, не дає розвиватися.

Третє, що для мене важливо – L’oréal допомагає співробітникам  створити свою кар’єру. Наприклад, наш генеральний директор Макс Савчук починав у Канаді від найпростішої позиції в маркетингу та нині займає позицію генерального директора. Маємо багато таких прикладів всередині моєї команди і в цілому в компанії.

Компанія дає не тільки локальний досвід, а й міжнародний. Є багато прикладів, коли наші співробітники виїхали в Польщу, в Чехію, в Румунію, до Франції. І прекрасно працюють. Ти можеш поїхати до Франції, наприклад, на півроку, рік, постажуватися і повернутися. Є варіанти, коли люди їдуть на багато років і є ситуації, коли повертаються і приносять міжнародний досвід.

Четверте, що мені подобається, – ми багато працюємо зі студентами. Я особисто їздив до свого університету КНЕУ і читав лекції співробітникам про L’oréal. Це важливо, що ми даємо можливість студентам почути про нас, попрацювати з L’oréal. Багато стажерів, які приходять до нас на практику, залишаються. Так, це компанія L’oréal, в якій збігаються обіцянки з реальністю і можливостями.

– Цікаво. Є ще щось?

Олександр: Ви знаєте, напевно, наш генеральний директор мій ровесник. Для мене важливі його невгамовна енергія, те, що він дає можливість співробітникам висловлювати свою думку і не тільки. Є бажання, ресурси, можливості розвитку, і компанія їх дає. І генеральний директор у тому числі – і для мене це мотивація.

Це  створює, в хорошому сенсі, якусь ілюзію сім’ї. Я не вірю в усі ці гасла про сім’ю. Але, коли немає страху, це створює певні якісні відносини між людьми. Останні три роки ми робимо бенчмарки з країнами – мої співробітники їздять в інші країни і порівнюють Україну з ними. І ми бачимо, що Україна виходить у європейські або й світові лідери за певними показниками. І мені приємно, що люди розуміють – це результат їх роботи. І коли йде комунікація на глобальному рівні, 150 країн, де оперує L’oréal,  – і кажуть про Україну. І це приємно, коли люди розуміють, що це командна робота.

Ну, і дружині дуже подобається компанія, в якій я працюю (поміхається – прим. ред.). А я думаю, як чудово працювати в компанії, коли відчуваєш одночасно підтримку своїх мрій та свободу і можливість їх здійснення.