Що шукає роботодавець? Авторський тест Станіслави Стефановської

Автор Станіслава Стефановська

Станіслава Стефановська, автор книги «50 кроків до роботи. Путівник для тих, хто хоче працевлаштуватися». Консультант з питань профорієнтації, підготовки до працевлаштування, професійного та кар’єрного розвитку. Сертифікований майстер-коуч і бізнес-тренер за стандартами міжнародної організації ICU & ICTA. Психолог. З 2005 року успішно працює у сфері управління персоналом, 9 років на управлінських посадах. Тепер – Директор з персоналу компанії First Line Group. 

(тест авторський, але такий, що не претендує на істину в останній інстанції)

За всього різноманіття запитів на кандидатів і особливостей компаній, мабуть, є все-таки ряд загальних характеристик, які є бажаними в будь-якому майбутньому співробітнику.

Для оцінки наявності цих якостей пропонуємо пройти невеличкий тест і чесно зробити для себе висновок: наскільки реально я можу бути затребуваним відповідно до базових очікувань роботодавця?

Безумовно, на місці кандидата можна сміливо вимагати від роботодавця «не звертати уваги на особистісні характеристики», адже головне – щоб людина виконувала свою роботу і давала результат. Вимагати, звичайно, можна, але в основному, це буде безглуздо. Чому? Тому що, по-перше, дуже багато чинників впливають на професіоналізм співробітника, зокрема – емоційних, тобто суто особистісних. А по-друге, він взаємодіє з іншими колегами, а значить – впливає і на них. А будь-який роботодавець хоче, щоб вплив був позитивним, людина – приємною, а результат роботи – видатний і своєчасний.

Отже, як не крути, а очікування у керівника щодо наявності в «базовій прошивці» будь-якого співробітника важливих для роботи якостей все ж таки є. А чи присутні вони у вас – дізнайтесь, пройшовши запропонований нижче тест.

Інструкція: Дайте відповідь на 20 запитань, чесно вибираючи відповідь «так» або «ні».

  1. Протягом останніх двох місяців ви читали книги з вашої професійної теми? (так – 1, ні – 0)
  2. Ви знаєте, скільки коштує на ринку фахівець вашого рівня? (так – 1, ні – 0)
  3. Потрапляючи в нові умови, чи вважаєте ви нормальним змінюватися самому? (так – 1, ні – 0)
  4. Відразу приступати до виконання завдання від керівника – неправильно. Спочатку керівник повинен правильно переконати підлеглого, що завдання дійсно потрібне та актуальне. (так – 0, ні – 1)
  5. Чи знаєте ви напевно, в чому ви фахівець, а в чому розбираєтеся лише дуже відносно (у своїй сфері)? (так – 1, ні – 0)
  6. Нове завдання, розібратися в якомусь робочому питанні – це завжди цікаво? (так – 1, ні – 0)
  7. Ієрархія в компанії – пережиток минулого століття. (так – 0, ні – 1)
  8. Чи відвідували ви якісь профільні навчальні заходи (онлайн, в тому числі) протягом останнього півроку? (так – 1, ні – 0)
  9. Як ви вважаєте, чи корисно для людини змінювати професійний простір (роботу) кожні 3-7 років? (так – 1, ні – 0)
  10. Ви підписані і регулярно читаєте лідерів думок вашої сфери? (так – 1, ні – 0)
  11. Хорошому співробітникові не потрібен керівник. (так – 0, ні – 1)
  12. Ви відчуваєте напругу, коли потрапляєте в нову компанію? (так – 0, ні – 1)
  13. Ви сильно турбуєтеся, коли розумієте, що не знаєте чогось у вашій професії? (так – 0, ні – 1)
  14. Чи писали ви якусь замітку або статтю зі своєї професійної теми за останні три місяці? (так – 1, ні – 0)
  15. Ви вважаєте, що вам платять адекватну ринку, вашим талантам і завантаженню, заробітну плату? (так – 1, ні – 0)
  16. Якщо вам дають зворотний зв’язок і він про ваші слабкі професійні сторони, ви можете спокійно сприймати це? (так – 1, ні – 0)
  17. За власною ініціативою вивчати нові теми і питання у своїй професійній сфері – це негласні завдання співробітника. (так – 1, ні – 0)
  18. Люди працюють більш ефективно, коли у них немає начальників. (так – 0, ні – 1)
  19. Вам цікаво освоювати нові навички? (так – 1, ні – 0)
  20. Вам вистачає три місяці, щоб адаптуватися в новому колективі? (так – 1, ні – 0)

Інтерпретація результатів

Важливо! Під час підрахунку балів, зверніть увагу, що не в кожній відповіді «так» – це 1 бал, а «ні» – 0 балів.

Чим більше ви набрали балів (всього, за всіма шкалами), тим більше ви бажаний гість компанії, бо маєте п’ять важливих якостей, які вкрай необхідні для ефективної роботи в компанії.

  • ІНТЕРЕС ДО СВОЄЇ СПРАВИ

Питання: 1, 8, 10, 14

Інтерес до своєї справи – це ті самі «палаючі очі», в пошуках яких завжди знаходиться роботодавець. Власний інтерес до обраної справи, самомотивація, готовність розбиратися в професійних питаннях – якості, які не просто виміряти. Але саме вони так важливі для того, щоб співробітник був задоволений своїм вибором, кайфував від процесу і сам знаходив ресурси для подолання складнощів, які неминуче виникають у будь-якій роботі.

  • АДЕКВАТНА САМООЦІНКА

Питання: 2, 5, 15, 16

Не можна бути «кращим закупівельником», але можна бути відмінним фахівцем із закупівлі господарських товарів у конкретному місті чи регіоні. Розуміти, в чому ти сильний, а в чому ні – дуже важливо для фахівця. Це дозволяє адекватно оцінювати свої можливості, вартість на ринку і брати відповідальність тільки за те, в чому можеш гарантувати високий результат.

  • ВМІННЯ АДАПТУВАТИСЯ

Питання: 3, 9, 12, 20

Надзвичайно важливо бути гнучким і одночасно з цим – проявляти наполегливість у досягненні поставлених цілей. А через те, що світ, бізнес, компанія завжди більше однієї людини, то абсолютно нормально для хорошого фахівця вміти підлаштовуватися під нові правила гри і умови взаємодії. Хоча б на початку взаємодії. Принциповість, впертість, категоричність рідко вітаються у великому бізнесі XXI століття.

  • ЛЕГКІСТЬ В ОСВОЄННІ НОВОГО

Питання: 6, 13, 17, 19

Світ змінюється так швидко, що вміти освоювати і розбиратися в новинках вже давно стало хорошим тоном. Це не означає, що потрібно кидатися на кожен новий тренд і перекроювати свою роботу. Але водночас важливо не боятися знайомитися з новим і своєчасно збагачувати свій професійний портфель актуальними для сфери напрацюваннями.

  • ВМІННЯ ПІДПОРЯДКОВУВАТИСЯ

Питання: 4, 7, 11, 18

Це вміння полегшує взаємодію між керівником і підлеглим у багато разів. І як керівнику важливо вміти керувати, так підлеглому важливо вміти підкорятися. Чути свого керівника, вчитися у нього, захоплюватися його напрацюваннями, вміти правильно доносити свою думку, не сперечатися без приводу тощо. Адже кар’єрний розвиток співробітника в компанії великою мірою залежить саме від уміння визнати свою підлеглу і в чомусь залежну роль, бути корисним і потрібним саме для свого безпосереднього керівника.

Щиро сподіваюся, що ви «саме той кандидат», роботодавець шукає саме вас і ваша щаслива зустріч відбудеться зовсім скоро. Бажаю успіху та роботи, що надихає!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб читати найсвіжіші статті, брати участь в опитуваннях і дізнаватися про актуальні вакансії!

Share on FacebookTweet about this on Twitter

Кращі статті за тиждень – у вас в пошті!

Читайте також